אוזניות 2 AirPods של אפל ידעו לעקוב אחרי בריאות המשתמש

לפי הגשות לרשויות, הדור הבא של האוזניות האלחוטיות שמתכננת ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו, ה-2 AirPods, עשויות לכלול תכונות שמאפשרות מעקב בריאות ואיכות חיים

יזכו לרענון. AirPods. צילום: יח"צ

האוזניות האלחוטיות של אפל, ה-2 AirPods שיצאו לשוק ב-2016,
במקביל להשקת ה-iPhone 7 – המכשיר הראשון נטול יציאת האוזניות של החברה. הן הוכיחו את עצמן באופן בלתי רגיל, והדור הבא שלהן כבר אינו שאלה של האם אלא של מתי ושל מה יהיה חדש ורענן בו, כפי שמאפיין את הענקית. רמזים חדשים שהתגלו השבוע מעידים כי ייתכן שה-AirPods 2 עשויות להיות בהחלט חדשניות במיוחד ושהן יצויידו בחיישני בריאות.

בשווקים רבים הסמכה מטעם Bluetooth SIG (ר"ת Bluetooth Special Interests Group) היא דרישה בעבור מכשירים ניידים המשתמשים בתקשורת בלוטות'. התקנים של אפל מופיעים כבשגרה בתיקים הרגולטוריים, אבל המפרט לגבי התקן חדש שאותר בהגשה רשמית לרשויות מציין שהמוצר עבר בדיקה ב-Bluetooth SIG, מבלי פירוט מתי המוצר המסוים עתיד לצאת.

התיקייה, שהתגלתה על ידי MySmartPrice, כוללת את השם AirPods, עם רישום שפורסם לראשונה על ידי ה-Bluetooth SIG ב-1 בנובמבר. התיעוד מעיד על מספר דברים, כמו למשל מספרי דגם A2031 ו-A2032 בעבור האביזרים, אך לא ברור אם אלו מתייחסים לשתי גרסאות ספציפיות או לשתי יחידות המייצגות זוג אוזניות. הרישום גם מעיד על כך שהמוצרים שקיבלו תו אישור תקני בעבור Bluetooth 5.0.

בנוסף, Patently Apple מדווח כי אפל עדכנה את הסימן המסחרי של ה-AirPods בהונג קונג ובאירופה עם יעד Class 10 חדש, אשר חל על מכשירים שנועדו לבדיקות בריאות. על פי התיאור, התקן כולל מוצרים שעוסקים ב"בריאות, כושר, פעילות גופנית, חיישני בריאות, צגים, רמקולים ותצוגות למדידה, תצוגה, מעקב, דיווח, ניטור, אחסון והעברה של נתונים ביומטריים, קצב לב, תנועת גוף ושריפת קלוריות".

כל אלו, לטענת מומחים, עשויים להעיד על כך שה-AirPods הבאות יהיו חכמות יותר מאשר רק אמצעי לשמיעת צלילים.

ביוני האחרון דיווח בלומברג כי אפל מתכננת עדכון גדול לדור הבא שלהאוזניות האלחוטיות שלה, שיצאו בשנת 2019, ושבתכנון הוספת עמידות בפני מים ומיסוך רעשים חיצוניים. עם זאת, הדיווח של בלומברג טען גם שנראה AirPods חדשים כבר בשנת 2018, ושאלו יכללו שבב אלחוטי חדש, W2 – דבר שלא קרה לבסוף. כעת, אחרי ששני האירועים שעסקו בחידושים האחרונים בנוגע ל-iPhone ול-iPad כבר מאחורינו, נראה לא סביר שהחברה תשיק מוצר חדש עוד לפני עונת החגים.

האם ניסיון שנצבר ב-Apple Watch יסייע לפיתוח?

ההנחות האחרונות אמנם רחוקות מלהיות מבוססות, אבל ה-AirPods בהחלט יכולות להפוך למאבחנות הבריאות החדשות שלנו.

ראשית, לאפל יש ניסיון נכבד בתחום עם השעון שלה, ה-Apple Watch, שכבר יודע לבדוק פרמטרים רפואיים שונים, ושאף זכה להימצא על ידי מחקר שתוצאותיו פורסמו במרץ האחרון ככזה שהחיישנים שלו מסוגלים לזהות קצב לב חריג ב-97 אחוזי דיוק.

שנית, האוזן היא מקום טוב מאוד למעקב אחר קצב הלב – יש בה הרבה כלי דם, ולמעשה הרבה יותר מאשר במפרק כף היד.

מנגד יש לזכור כי האוזניות, שמחירן בלאו הכי גבוה במיוחד, אם יהפכו לכלים למעקב בריאות – הראשונים מסוגם – יאלצו את אפל להעלות עוד את המחיר. אבל זה לבטח לא מה שיעצור את הענקית מקופרטינו בפיתוח, ייצור והפצת המוצר החדש, אם הוא אכן קיים. ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים