"הקוד הפתוח נכנס לליבת ה-IT בארגונים"

"בשלוש השנים האחרונות אנו רואים את הקוד הפתוח חודר לעומק ה-IT ונמצא בליבת העסקים הקריטית של ארגונים", אמר רוב מקמהון, מנהל תחום תשתיות-פלטפורמות, רד-האט לאזור EMEA

רוב מקמהון, מנהל תחום תשתיות-פלטפורמות, רד-האט לאזור EMEA. צילום: יח"צ

"בעבר הקוד הפתוח היה בשולי המחשוב בארגונים או לא היה בנמצא כלל. המצב השתנה דרמטית: בשלוש השנים האחרונות אנו רואים את הקוד הפתוח חודר לעומק ה-IT ונמצא בליבת העסקים הקריטית של ארגונים", כך אמר רוב מקמהון, מנהל תחום תשתיות-פלטפורמות, רד-האט לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

מקמהון אחראי למכירות של ענקית הקוד הפתוח למוצרי ניהול IT, אחסון, ענן, וירטואליזציה ומערכת ההפעלה לינוקס. הראיון עימו, שנערך עת ביקר באחרונה בישראל – היה בטרם נרכשה החברה על ידי יבמ. מקמהון אמר לאנשים ומחשבים כי "אחד האתגרים של המנמ"רים, במצב בו הפיתוח בקוד הפתוח מתרחב במהירות, הוא הבקרה על הפיתוח ועל המפתחים. זאת, כי יש להם גישה קלה לכלי הפיתוח בקוד פתוח".

"מסייע לארגונים לבנות את עסקי העתיד שלהם בצורה מהירה"

0הפיתוח בקוד פתוח, אמר, "מסייע לארגונים לבנות את עסקי העתיד שלהם בצורה מהירה. המנמ"ר נדרש לספק סביבה לפתח במהירות, אבל באותה מידה עליו להדק את הפיקוח, לטובת בקרת ההוצאות".
לדבריו, "בעבר, השאלה 'למה קוד פתוח?' נענתה 'בשל המתודולוגיה ויתרונות הקוד הפתוח'. היום תשובה נוספת היא שכיוון שקהילת הקוד הפתוח גדלה, הם מפתחים כלים שהעסקים צריכים. נוצרה תפיסה של מריטוקרטיה במובנה החיובי: כולם יכולים להציע רעיונות והם ייבחרו לפי מידת ההתאמה של הפתרון. מחקרים הוכיחו, וגם אנו ברד האט יודעים זאת, שפיתוח בקוד פתוח עונה במהירות על צרכי העסק ומסייע לו לצלוח בהצלחה את הטרנספורמציה הדיגיטלית. זה שינוי רציני ואנו עדים להצלחות מרובות".

כך, אמר, "לדויטשה בנק היו תשתיות מיושנות אבל הם לא רצו לוותר על כל היישומים שפותחו במהלך השנים. הם עברו לתשתיות חדשות עם פלטפורמת OpenShift שלנו והיגרו לשם כבר יותר מ-80% מהאפליקציות. המהלך הניב להם חיסכון תפעולי אדיר של 300 מיליון יורו. תהליך דומה היה בבנק BBVA (ר"ת בנקו בילבאו ויסקאיה ארחנטריה) מספרד, שהיקף נכסיו קרוב ל-800 מיליארד יורו".

מקמהון אמר עוד כי "כדי לצלוח את המסע הדיגיטלי ולעשותו עם קוד פתוח, יש להתאים את החזון למציאות שיש בארגון. יש להבין את מצב המיכון, את בשלות התהליכים. קל לומר 'הבה נכניס הכל לקונטיינרים', אבל אם יש לך אפליקציות שיושבות על תשתיות לגאסי, אתה 'תקוע' עם פער גדול. בשלב השני יש לבנות מפה, להגדרת מה לעשות ואיך, אילו יישומים למסלול מהיר – או איטי. כלי Ansible מתאים לכך, כי הוא מטפל באוטומציית ה-IT, גם בסביבות היברידיות ומרובות עננים".

"אנו רואים שלטרנספורמציה הדיגיטלית יש עלויות, לכן, הכרזנו על שירות של תשתיות הגירה, המאפשר ללקוחות לצמצם את עלויות הווירטואליזציה, על ידי מעבר לסביבה הווירטואלית שלנו. אנו מציעים חלופה, הכוללת סביבת ענן פתוח, מבוססת קוד פתוח על תשתיות פתוחות, על ענן היברידי", הוסיף.

"השנה הוצאנו לשוק אתRed Hat Enterprise Linux 7.5 , הגרסה העדכנית ביותר של פלטפורמת לינוקס ארגונית, היא מספקת אבטחה משופרת ובקרות עמידה ברגולציה, כלים להפחתת עלויות אחסון, שימושיות משופרת, כמו גם אינטגרציה רבה יותר עם תשתיות מיקרוסופט – בחצר הלקוח ובענן שלה", אמר.

"זה המענה לרצון של ארגונים לשלב השקעות קיימות בתשתיות ויישומים, עם טכנולוגיות דיגיטליות חדשות. אנו מסייעים לארגונים להפחית את העלויות הכרוכות בתשתיות ברמה של עד 40%. ברמה האפליקטיבית, לפלטפורמת הקונטיינרים שלנו OpenShift יש יכולת להמריץ את אספקת השירותים והאפליקציות, להזריק חדשנות ולקצר את זמן ההגעה שלהם לשוק, עם גמישות רבה יותר בתפעול ה-IT", ציין מקמהון.

חלופה לעננים הציבוריים

מקמהון הסביר כי "רד-האט נמצאת בנקודה מעניינת וגם אטרקטיבית. מצד אחד, אנו מהווים חלופה לעננים הציבוריים, עם ההיצע שלנו למתכונת של מעין ענן פרטי, או היברידי. מנגד, אנו מציעים חלופה
ל-VMware, עם כלי וירטואליזציה זולים יותר. כך, אנו מציעים סביבת קוד פתוח כוללת ולא נעולה, עם מערך IT מבוסס קוד פתוח, קל יותר לניהול, ועם פחות עלויות תפעול".

הוא סיכם באומרו כי "רוב הארגונים בעולם מטמיעים מערכות מבוססות קוד פתוח במערכי המחשוב שלהם. פתרונות קוד פתוח משתלמים כלכלית וטכנולוגית, ולכן העולם יתקדם לעבר הקוד הפתוח יותר מהר ובהיקף נרחב יותר מבעבר. הקוד הפתוח מסייע מהותית לכל ארגון הפותח במסע של טרנספורמציה דיגיטלית".

למידע נוסף על קוד פתוח הרשמו לכנס שלנו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים