"האתגר הוא לשלוט על הענן לרוחב הארגון"

אמר דיוויד טרנר, מנהל שיווק בכיר לאזור אירופה, המזה"ת ואפריקה) ב- NetSuite מבית אורקל, "אתגר נוסף הם הצורך למנוע רכישות IT באופן עצמאי, שלא דרך המנמ''ר, כדי שלא ייווצר מצב של 'צל IT'"

"לרוב הארגונים יש פעילות בענן, על ענן אחד או יותר. אלא שברוב המקרים ה-IT של הארגון אינו 'ענן טהור' ואז האתגר המרכזי של המנמ"ר הוא לבנות ולממש אסטרטגיה לשליטה על הענן – לכל רוחב הארגון", כך אמר דיוויד טרנר, מנהל שיווק בכיר לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה), NetSuite מבית אורקל.

טרנר אמר את הדברים לאנשים ומחשבים במסגרת כנס Oracle Open World 2018. הכנס התקיים לפני ימים אחדים בסן פרנסיסקו, בהשתתפות עשרות אלפי מקצועני IT, לקוחות ענקית ה-IT ושותפיה, ביניהם כ-100 ישראלים.

לדברי טרנר, "הענן הוא טכנולוגיה שהפכה להיות נושא רציני בארגונים. אתגרים נוספים הם הצורך למנוע רכישות IT באופן עצמאי, שלא דרך המנמ"ר, כדי שלא ייווצר מצב של 'צל IT'. אבטחה היא עניין מהותי בכל ארגון, נדרשת אבטחה על כל הרכיבים, לרבות רשתות ומכשירים נישאים וניידים. מובייל נשאר אף הוא עניין רציני, בשל בעיית ה-BYOD (הבא את המכשיר האישי שלך לעבודה)".

טרנר הוסיף כי "המניעים להליכה לענן הם בפישוט המורכבות של תשתיות ה-IT, אינך צריך לדאוג לשדרוגים, לתחזוקה ולאבטחה. האתגר של מנמ"ר הוא להבטיח את האינטגרציה בין כמה עננים. הענן מספק לארגון יותר גמישות תפעולית, לצד היכולת להיות אג'ילי ולהזריק חדשנות לארגון".

"יש חברות הגדלות במהירות בזמן קצר, הופכות לבינלאומיות, ונדרשות לשנות את המודל העסקי שלהן. הענן מונע מצב שאם הן רוצות לשכפל את המערכות שלהן מארץ לארץ, התהליך יימשך זמן רב. הענן מאפשר הטמעות קצרות מועד, ובכל מקום בעולם. יש לנו לקוחות שהחלו איתנו כסטארט-אפ והפכו לענקיות אינטרנט, דוגמת סנאפצ'ט וגו פרו", אמר.

"ישראל היא אחת הארצות החשובות לנו"

באוגוסט 2016 אורקל רכשה את NetSuite יריבתה בעולם ה-ERP בענן, תמורת 9.3 מיליארד דולר. הנרכשת סיפקה פתרון ERP מבוסס ענן, המותקן ביותר מ-40 אלף ארגונים ביותר בעולם.

NetSuite, אמר טרנר, "היא חברה שנולדה וצמחה בענן. כיום אנו יושבים על תשתיות הענן של אורקל ומספקים אבטחה עם גמישות. אני אחראי לפעילות החברה ב-140 ארצות וישראל היא אחת הארצות החשובות לנו, בין השאר כיוון שיש בה חברות סטארט-אפ רבות".

טרנר סיים באומרו כי "בשנה החולפת שילשנו את היקף המכירות שלנו בישראל, מחצית מהגידול בא על חשבון נתח השוק של סאפ וחברות ה-ERP המקומיות, והמחצית השניה – מהסטארט-אפים. בשנת 2019 נמשיך בצמיחה, בהיקף של לפחות פי 2. ישראל מדורגת אצלנו במכירות במקום טוב בין כלל הארצות – בסוף העשיריה הראשונה".

יונתן (יוני) קיזלשטיין, מנהל פעילות NetSuite באורקל ישראל/ צילום: יח"צ

יונתן (יוני) קיזלשטיין, מנהל פעילות NetSuite באורקל ישראל/ צילום: יח"צ אורקל

"חווים צמיחה גדולה בשוק הישראלי"

יונתן (יוני) קיזלשטיין, מנהל פעילות NetSuite באורקל ישראל, אמר כי "יש לנו בישראל אקוסיסטם גדול. אנו חווים צמיחה גדולה בשוק הישראלי, שהוא אחד השווקים הצומחים ביותר כיום של החברה בעולם. זאת, בין היתר, בשל הריכוז הגבוה של חברות סטארט-אפ וחברות SMB עם צמיחה מהירה".

לדבריו, על לקוחות נטסוויט בישראל נמנות חברות תוכנה, ספקיות פתרונות ענן, יצרניות חומרה, חברות ביו-טק ומדיקל, חברות יצרניות וחברות קמעונאות. "אנו רואים הצלחה בכל מגזרי התעשיה בישראל, ובמיוחד במגזר ההיי-טק, בשל הגמישות שהמערכת מספקת, המאפשרת לחברות להמשיך לצמוח ולהתפתח בשוק המקומי ובזירה הגלובלית – בלא שום מגבלה פונקציונלית או רגולטורית. בנוסף, הפתרון מסייע להן בניהול הצמיחה בזמן אמת, ותומך בהתפתחותן הגלובלית. במקביל, הוא גם מקל עליהן לעבוד מול לקוחות, שותפים או רוכשים גלובליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים