דיווח: אפל צפויה להשיק מכשירי דור 5 סלולרי ב-2020, עם מודמים של אינטל

אינטל תהיה הספק היחיד לשבבי דור 5 במכשירי אפל ● זאת למרות חוסר שביעות הרצון שלה מאינטל באחרונה בשל כישלונה לפתור בעיות של אורך חיי הסוללה והתחממותה עם שבב ה-8060 שנמצא על שולחן המפתחים

אינטל. צילום: BigStock

פרסומים שונים מדווחים על מקור לא מזוהה שסיפר כי אפל תשיק מכשיר דור 5 ראשון ב-2020.

לפי הדיווחים, אפל צפויה להשתמש בקו מוצרי ה-iPhone בשבב המודם 8161 של אינטל החל מ-2020, כאשר אינטל תהיה הספק היחיד לשבבי דור 5 במכשירי אפל. שבב ה-8161 העתידי ייוצר בטכנולוגיית 10 ננו-מטר של אינטל. בימים אלה אינטל בודקת את דגם 8060 המקדים של 8161, שישמש לבניית דגם אב למכשירי iPhone בטכנולוגיית דור 5 סלולרי.

לפי אותו מקור, אפל לא הייתה מרוצה מאינטל באחרונה בשל כישלונה של אינטל לפתור בעיות של אורך חיי הסוללה והתחממותה עם שבב ה-8060 שנמצא על שולחן המפתחים.

ספקיות סלולר רבות, בהן וריזון ו-AT&T בארצות הברית, יתבססו בעיקר על ספקטרום של גלים מילימטריים לדור החמישי שלהן, אולם טכנולוגיה זו זקוקה לתמיכה חשובה משבבי המודם. הסיבה, כך הסביר המקור, היא שהרמות הגבוהות מן הרגיל של אנרגיית החום המשתחררת נותרות בתוך המכשיר ואף ניתן לחוש אותן מחוצה לו.

אופציה שנייה אם אינטל לא תצליח לפתוח את בעיות המודם

למרות חוסר שביעות הרצון מאינטל, לפי הדיווח אפל לא שוקלת מגעים מחודשים עם קואלקום בנוגע לאספקת מודמי 5G עבור דגמי 2020. החברה קיימה שיחות עם יצרנית השבבים מדיה-טק כאופציה שנייה אם אינטל לא תצליח לפתוח את בעיות המודם במהלך השנה וחצי הקרובות.

על רקע ההסלמה במאבק המשפטי שלה מול קואלקום  אפל סומכת על שבבי אינטל במכשיריה. בדגמים האחרונים שהשיקה – ה-iPhone XS, ה-XS Max וה-XR – נטשה אפל את קואלקום ועברה לשבבי המודם של אינטל.

ראשוני מכשירי סלולר התומכים בדור 5 צפויים להגיע לשוק בחילת 2019, והראשון יהיה מכשיר אנדרואיד עם שבב 5G של קואלקום. דור הסלולר החדש צפוי לאפשר מהירויות פי 10 עד 100 גבוהות יותר מן המהירויות הממוצעות של דור 4, לצד זמן אחזור נמוך ויתרונות נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים