"5% מהטרנזקציות בפייסבוק ורבות מהמודעות בגוגל מובילות לאתרים מסוכנים"

כך אמר אמיר אופק, מנכ"ל CyberInt ● לדבריו, ""כמו שקל לבצע קניות אונליין, כך גם קל לגנוב אונליין"

אמיר אופק, מנכ"ל CyberInt. . צילום: תומר פלוטקין

"5% מהטרנזקציות בפייסבוק ורבות מהמודעות בגוגל מובילות לאתרים מסוכנים", כך אמר אמיר אופק, מנכ"ל CyberInt. אופק דיבר בכנס הריטייל של אנשים ומחשבים והאב הסטארט-אפים לעולם הקמעונות Re:Tech, שהתקיים ביום ב' השבוע במרכז האירועים LAGO בראשון לציון.

את הכנס, שבו נטלו חלק מומחים, אנשי מקצוע וסטארט-אפיסטים רבים, הנחתה מעיין פרילוק, עיתונאית טכנולוגיה בערוץ 12.

לדברי אופק, "יש שוק עצום לכרטיסי מתנה מזויפים, שפרטיהם נגנבו והם נמכרים בדארקנט. כל הנושא של זכיונות merchandise פרוץ כאשר פושעים מחקים את האתרים המקוריים שלהם כדי לפתות אנשים לרכוש בהם ובינתיים הם גונבים את פרטי האשראי שלכם".

גילוי מהיר של החטיפות מבלי לפגום בחווית הלקוח

הוא הוסיף כי "המטרה היא גילוי מהיר של החטיפות הללו מבלי לפגום בחווית הלקוח. כיום סוחרים עוברים מחנויות פיזיות למרחב המקוון, והם חשופים לסכנות הרבה יותר גדולות שיגרמו לחוויית לקוח הרבה פחות בטוחה. נדרש איזון – מצד אחד, הרצון להיות דיגיטליים ושיהיה לנו את כל הדברים שאנשי דור ה-Z (בני 14 ועד 23 של היום, שגדלו בעולם דיגיטלי) מצפים, אך מצד שני החשיפה לאיומים גדולים במרחב הדיגיטלי מצד האנשים הרעים שמנסים לשבש את הפעילות של המסחר".

"כמו שקל לבצע קניות אונליין, כך גם קל לגנוב אונליין. מילד בן 13 מברזיל, דרך קבוצות מתוחכמות כגון המאפיה הרוסית המנצלים פגיעויות מוכרות בערוצים המקוונים. לפיכך, מדובר בשאלה מסובכת שהרבה מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק דנים בה – כיצד לשמור על האיזון בין סביבה בטוחה ולאפשר את החוויה הדיגיטלית שיש לנו", אמר.

"זה בדיוק המקום שבו אנחנו נכנסים – לאפשר את חוויית הלקוח ולשמור על קשר עם הלקוחות ברשתות החברתיות, אך לעשות זאת בצורה בטוחה ולאתר מתחזים או רמאים אחרים. אנו מסתכלים על הארגון מבחוץ ועוזרים לנטר ולהגיב על רמאויות או איומי סייבר אחרים", הוסיף.

"האיום נעשה נפוץ וסוחרים מקוונים סובלים מכך שאנשים רעים רוצים לגנוב כספים תוך שימוש בכלים מתוחכמים הגונבים זהויות ואת הגישה לכל אתרי המסחר. וכמובן רמאויות תמיד היו. לפני 20 שנה הכניסו בחנויות הפיזיות מצלמות כדי לאתר גנבים. היום זה הרבה יותר קל שאפילו ילד בן 12 או 13 יכול לגנוב מהחנויות הוירטואליות. גורמים רעים יכולים לפרוץ לאתר המסחר ולגנוב כרטיס אשראי באמצעות פיתוי אנשים לרכוש מוצרים, כשבסופו של דבר הכסף נלקח אך המוצרים לא נשלחים", אמר.

"המודעות המזויפות הללו שמביאים לחטיפת האתר הן תופעה נפוצה. לא צריך להיות האקרים, אפשר היום לקנות כלים ברשת האפלה. אנו צריכים לנטר ולמצוא את המודעות הללו מוקדם ככל הניתן כדי שנוכל לטפל בהם כדי למנוע מהלקוחות להחשף אליהם", הוסיף.

מיטון סונדר, מנכ"לMYNTRA/ צילום: תומר פלוטקין

מיטון סונדר, מנכ"לMYNTRA/ צילום: תומר פלוטקין

"להשתמש בטכנולוגיה כדי לבצע דמוקרטיזציה של האופנה והלייפסטייל"

מיטון סונדר, מנכ"לMYNTRA דיבר באירוע על טכנולוגיות משבשות שמאפשרות לחברה ההודית לספק בגדים אופנתיים למיליארד לקוחות, עם מחזור שהגיע ל-2 מיליארד דולר בשנה שעברה.

לדבריו, "כלל שוק האופנה והלייפסטייל מגיע ל-150 מיליארד דולר אך הגידול השנתי שלו נמוך. שוק האופנה והלייפסטייל המקוונים מגיע רק לבין 4 ל-5 מיליארד דולר, אך קצב הצמיחה השנתית שלו מגיע ל-40%".

הוא הוסיף כי "כדי ליהנות מהצמיחה המהירה, ניצלה החברה את היכולת של המיחשוב כיום בתחום מדעי הנתונים. המערכת שפיתחו, המכונה RAPID, מאפשרת לקבל תובנות שיאפשרו קבלת החלטות בזכות שימוש בביג דטה ותבונה מלאכותית".

"הלקוח מעלה תמונה של בגדים שהוא לובש, והמערכת מבוססת בינה מלאכותית ממליצה ללקוח על צבעים וגזרות המתאימים לו, וגם אילו עיצובים לא להציע ללקוח. המערכת נמכרה ומשמשת מותגי אופנה בינלאומיים", אמר.

"המטרה שלנו היא להשתמש בטכנולוגיה כדי לבצע דמוקרטיזציה של האופנה והלייפסטייל ולסייע לאנשים להיראות טוב", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים