שמעון פרס "קם לתחייה" בהולוגרמה – ודיבר על טכנולוגיה

פרס "קרא" את צוואתו הטכנולוגית בטקס הפתיחה של מרכז החדשנות ● הדבר התאפשר בזכות הטכנולוגיות של שתי חברות ישראליות - האחת המירה את קולו לטקסט והשנייה עיצבה את דמותו הוויזואלית

הנשיא המנוח שמעון פרס בהולוגרמה. מקור: מרכז פרס לשלום

טקס חנוכת מרכז החדשנות שנערך הבוקר (ה') "החזיר לחיים" את הנשיא וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס, באמצעות הולוגרמה. פרס "קרא" בטקס, שעקב תחזית מזג האוויר הועבר ממרכז פרס לשלום, שם הוא ממוקם, לגני התערוכה בתל אביב, את צוואתו הטכנולוגית, על אף שלקראת סוף חייו כתב אותה אבל לא הקליט אותה. הדבר התאפשר בזכות טכנולוגיות של שתי חברות ישראליות – Vivotext, שהייתה אחראית על יצירת הקול של הנשיא המנוח, ו-Augmind, שבנתה את דמותו הוויזואלית.

פרס ז"ל היה הנשיא הטכנולוגי ביותר שהיה למדינת ישראל, והבין את חשיבותה. הוא הרבה לדבר עוד בחייו על תרומתה האפשרית של הטכנולוגיה לשלום, והתייחס לכך גם בצוואה שלו. "העתיד מורכב מהחלומות של היום", אמר. "עלינו להוסיף ולשקוד על פיתוח החזון, לא רק על קידוש הישן. כאן נתונים לנו הכח לשנות והאפשרות להשפיע. לצורך זאת נדרשים מרידה במוסכמות, העזה, חוסר שביעות רצון, ואף חוצפה בריאה ותוססת".

"יש להישמר אך ורק מדבר אחד: טכנולוגיה ללא ערכים תסכן את שלום העולם ואילו ערכים ללא טכנולוגיה ימיטו רעב וסטגנציה, קיפאון וקיבעון, על כלל בני האדם", הזהיר פרס.

כך יצרו את ההולוגרמה

Vivotext השתמשה לצורך יצירת ההולוגרמה בטכנולוגיה שלה, שמאפשרת להעביר טקסט לקול (Text to speech). כך, היא יצרה לפרס פרופיל קולי סינתטי באיכות של קול וירטואלי אך אנושי, שניתן לשלוט באופן מלא על מגוון אפשרויות ההבעה שלו. אל המערכת הוזנו אינספור דגימות קול של פרס מנאומים וראיונות שערך לאורך השנים, מה שאפשר לה ללמוד את אופן דיבורו ולהפיק קול שזהה לזה של הנשיא המנוח.

ההולוגרמה של פרס.

Augmind, שפיתחה את דמותו הוויזואלית של פרס, היא חברת מציאות רבודה שבונה אווטארים וירטואליים והולוגרמות. באמצעות מערכות מתקדמות ובינה מלאכותית מפתחת החברה דמויות כמו אנושיות. לטכנולוגיה סייע כאן ניתוח של כל פרט ופרט בדמותו של פרס, והשרתים של החברה עיבדו כמויות נתונים עצומות, כגון הרגלי הדיבור ותווי פניו.

"החדשנות היא המנוע שיוביל לשלום באזורנו"

לאחר מכן עלה על הבמה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר כי "החדשנות היא המנוע לשלום. זה היה החזון של פרס וכיום אנחנו מגשימים אותו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: רומן ינושבסקי, BigStock

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: רומן ינושבסקי, BigStock

נתניהו ציין בטקס כי הקמתו של מרכז החדשנות הייתה הרצון של פרס, שלא זכה לראות את הגשמת חלומו. "ישראל היא אחת המדינות שמובילות בחדשנות", אמר. "פרס האמין כי החדשנות תשנה את החברה ותוביל לשלום. זה לא דבר שהוא פנטזיה, אלא משהו שיכול לקרות".

ג'ק מא, אריק שמידט וראש ממשלת ישראל באירוע אחד

הטקס פתח את ועידת ראש הממשלה לחדשנות, אליה הגיעו מאות אורחים מהארץ ומהעולם וראשי חברות, בהם סגן נשיא סין, וואנג צ'ישאן, שזה לו הביקור הראשון בישראל, וג'ק מא, מייסד ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא. השניים אף נפגשו אתמול עם ראש הממשלה.

צ'ישאן בירך בקצרה את באי האירוע ואמר כי "יחסי הכוחות בעולם משתנים. ישראל היא מדינה מאתגרת וסין תעמיק את שיתוף הפעולה אתה בכל התחומים".

הוועידה היא יוזמה של משרד התרבות והספורט והיא הוגדרה כאחד מאירועי השיא של שנת ה-70 לישראל. בין המשתתפים הנוספים בה היו אריק שמידט, לשעבר מנכ"ל גוגל; דיוויד מרקוס, מוביל תחום הבלוקצ'יין בפייסבוק; והמשקיע יורי מילנר. מרכז החדשנות של ישראל, שהושק בוועידה, יציג בפעם הראשונה תחת קורת גג אחת את סיפורה של ישראל כאומת חדשנות ואת הפיתוחים הטכנולוגים הישראליים הבולטים. במסגרת האירוע הוצג מודל מוקטן של המרכז בתלת ממד, שיצרה סטרטסיס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים