סלקום תבצע פרויקטים להפיכת חריש לעיר חכמה

עם הפתרונות הטכנולוגיים שיוטמעו נמנים תאורת רחוב חכמה בטכנולוגיית לד להתייעלות אנרגטית, לחצני מצוקה במוסדות חינוך למתן התראות מיידיות באירועי חירום, רישות העיר במצלמות חכמות ועוד ● לפי הערכות, היקף הפרויקט נאמד במיליוני שקלים

מימין: ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום וראש מועצת חריש יצחק קשת צילום: דודי פרץ

קבוצת סלקום ועיריית חריש חתמו אתמול (ג') על הסכם להפיכת חריש לעיר חכמה. לפי הערכות בשוק, היקף הפרויקט נאמד בכמה מיליוני שקלים.

סלקום תרשת את חריש בתשתית תקשורת חכמה תת קרקעית, שייפרסו בה יותר מ-20 ק"מ של סיבים אופטיים. במסגרת ההתקשרות ופריסת התשתיות, תקים סלקום עבור העיר פתרונות טכנולוגיים מגוונים, אשר יהפכו אותה לעיר חכמה ומובילה לרווחת כל תושביה.

השירותים שיוענקו מבוססים על מערכות טכנולוגיות מתקדמות ביותר, באמצעות מערכת חדשנית לניהול, שליטה ובקרה לתפעול שוטף של הפעילות בעיר ושל ניהול מערך האבטחה. עם הפתרונות הטכנולוגיים, המוצרים והשירותים שיוטמעו נמנים: תאורת רחוב חכמה בטכנולוגיית לד להתייעלות אנרגטית, לחצני מצוקה במוסדות חינוך למתן התראות מיידיות באירועי חירום, רישות העיר במצלמות חכמות, פתרון חכם לניהול אשפה, חיישנים לניטור איכות סביבה (זיהום אוויר, לחות, טמפרטורה), ניהול חכם של האירועים בעיר, שירותי Wi-Fi ציבוריים ועוד.

לנהל את העיר ממקום אחד בצורה אחודה

כל הפתרונות הטכנולוגיים מחוברים ישירות למערכת שליטה ובקרה מתקדמת, שמאפשרת לנהל את העיר ממקום אחד בצורה אחודה, באמצעות ממשק מתקדם ומאובטח. המערכת תאפשר לרשות לנהל את האירועים השונים בעיר באופן יעיל, כך שהתושב ייהנה מתגובה זריזה לפניות. המערכת גם תאפשר להגביר את רמת האבטחה בעיר באמצעות חיבור למצלמות, ניתוח אוטומטי של המידע ומתן מענה בהתאם.

במסגרת הפרויקט, סלקום תספק פתרון קצה לקצה, החל משלב תשתיות התקשורת, ביצוע הפרויקטים, אספקה והתקנה של ציוד הקצה (חיישנים, בקרים, מצלמות וסוגים נוספים של התקני קצה), עבור בניהול מערכת התקשורת ואיסוף וניטור מידע ועד להפקת תובנות ומתן שירותי ערך מוסף לערים. פתרונות החברה מבוססים בחלקם על שיתופי פעולה ייחודיים עם חברות מובילות בתחומן.

לסלקום פרויקטים נוספים בפעילות ה-IoT והעיר החכמה גם בתל אביב, בצפת, בכפר סבא, בקרית ביאליק, וכן בקיבוצים ובחברות מסחריות. בפרויקטים אלו הוטמע מגוון רחב של טכנולוגיות IoT ופתרונות תקשורת מתקדמים.

"עיר אורבנית חדשנית וחכמה"

יצחק קשת, ראש המועצה של חריש אמר כי "בשנים האחרונות חריש עוברת מהפכה של ממש. לאחר שזינקה בשוק הנדל"ן ולאחר שמספר התושבים בה צמח באופן דרמטי, חריש מחזקת כעת גם את מעמדה הטכנולוגי, כאשר שמנו לנו למטרה להפוך אותה לעיר ירוקה ומתקדמת טכנולוגית. ההסכם עם סלקום נחתם לאחר תהליך ארוך, שהחל מחשיבה בסיסית שחריש חייבת להיות עיר מודרנית שמובילה בכל התחומים. הפיכתה של חריש לעיר חכמה תמשוך אליה תושבים רבים שרוצים לגור במקום איכותי, מתקדם וחדשני – שיציע לתושבים פיתוחים טכנולוגיים ושירותים ברמה הגבוהה ביותר".

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום ציין כי "רישות העיר בסיבים אופטיים יחד עם פלטפורמת ניהול אורבני חכם של סלקום תהפוך את חריש לעיר אורבנית חדשנית וחכמה. היא תשפר את השירות לרווחת התושבים ותביא לחיסכון במשאבים ובהוצאות לרשות המקומית. הפיכת חריש לעיר חכמה היא צעד נוסף לביסוס אחיזתה של סלקום בעולם ה-IOT ויש לה כל היכולות לפעול להובלת עולם הערים החכמות בישראל ולאספקת פתרונות חכמים לרשויות מוניציפליות”.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים