"עד 2025 – כל אפליקציות הענן יכללו בתוכן בינה מלאכותית"

"הענן, בשילוב בינה מלאכותית - יביאו לתפוקתיות ולחדשנות בארגונים", אמר מארק הרד, מנכ''ל משותף באורקל בפתח יומו השני של כנס הלקוחות של ענקית ה-IT

מארק הרד, לשעבר המנכ''ל המשותף של אורקל. צילום: יח"צ

"הבינה המלאכותית תשנה את פני כלל הטכנולוגיות, לרבות ה-IT. עד שנת 2025, כל אפליקציות הענן יכללו בתוכן היבטים של בינה מלאכותית. זאת, כי יכולת זו תניב לארגונים תפוקתיות, יעילות וחדשנות", כך אמר אתמול (ג') מארק הרד, מנכ"ל משותף באורקל.

הרד היה דובר המפתח ביומו השני של כנס Oracle Open World 2018, הנערך השבוע במרכז הכנסים מוסקונה בסן פרנסיסקו. בכנס משתתפים 60,000 איש, שותפים עסקיים ובעיקר לקוחות – מתוכם כמאה ישראלים.

לדבריו, "השיבוש הופך להיות דבר קבוע. הטכנולוגיה הופכת לגורם משמעותי אשר יהיה המבדיל התחרותי ביניהם. הנתונים, שתמיד היו חשובים לארגון, הופכים לנכס, רכיב-מפתח, שכן הניתוח שלהם יניב עוד רווחים לארגון. הנכסים הווירטואלים יהיו חשובים יותר לארגון מאשר נכסיו הפיסיים".

"לפני 3 שנים עמדתי על במה זו ונתתי כמה מתחזיותי. חטפתי ביקורות צוננות עליהן, בין השאר על היקף ההגירה לענן שחזיתי. והנה, צדקתי – והדבר מגובה כיום בנתוני חברות המחקר פורסטר, גרטנר ו-IDC". לדבריו, "שוק מחשוב הענן מואץ, ועושה ויעשה זאת מהר מהצפוי. הענן הופך לליבה העסקית, לליבה הטכנולוגית. ענן הוא מהותי לעסקים שרוצים להיות חדשניים. הדטה סנטרים לא נעלמים, אלא עוברים אל ספקיות הענן", אמר.

הענן, צפה הרד, "יהיה בבסיס המחשוב והוא, בשילוב בינה מלאכותית – יביא לתפוקתיות ולחדשנות בארגונים. המיכון יפחית את היקף המשימות הידניות, ולימוד מכונה יביא לשיפור בביצועי הארגונים".

הרד תיאר את המצב כיום בארגונים בעולם כאבסורדי: "30% מהארגונים הפיננסיים עדיין עובדים עם גיליונות אקסל. 35% מהארגונים נכשלים בגיוס כוח אדם, כי הם לא קוצרים נתונים נכון. 62% מאיסוף הנתונים במוקדי שירות לקוחות נעשה באופן ידני, או שגוי". לדבריו, "הבינה המלאכותית לא תעמוד לכשעצמה – אלא תביא לשיפור הנתונים הנאספים, ולגידול בתפוקתיות".

תחזיות נוספות, ציין, הן: "שוק הבינה המלאכותית, העומד כיום על 125 מיליארד דולרים, יכפיל עצמו בתוך שנים ספורות; בינה מלאכותית ובלוקצ'יין יהיו חלק בלתי נפרד מטכנולוגיות המוטמעות בארגונים; עד שנת 2025, 85% מהאינטראקציות עם הלקוחות יהיו ממוכנות, ויכללו בינה מלאכותית; 60% מהמשרות העתידיות בתעשיית ה-IT טרם הומצאו – ויומצאו עד 2025; הבינה המלאכותית משנה את פני הטכנולוגיה; המיכון לא יפחית את כמות המשרות ב-IT, אלא להפך, יגדיל אותן, רק שהעובדים יעשו משרות שונות מהיום. כך, יש לבדוק שהבוט עושה את עבודתו כיאות, יש לוודא שחוויית המשתמש אכן שופרה".

בהתייחסו לבסיס הנתונים האוטונומי של החברה, אמר הרד כי "בעבר, הטלאה של טלאי אבטחה ארכה 8-9 חודשים. זה זמן רב, המהווה סיכון, והרעים יודעים זאת ומנצלים חלון זמן זה לטובתם. עם בסיס הנתונים האוטונומי שלנו, חלון הזמן יורד לאפס. לא נדרש למטב ולכוונן אותו – כי הוא עושה זאת בעצמו. זמן הנפילה בשנה ירד לחצי שעה בלבד".

הרד סיכם באומרו כי "הענן הוא בלתי ניתן לערעור. הענן הוא בסיסי וקריטי לארגונים והשפעתו עליהם רק תגדל. המעבר לענן מהווה הזדמנות לניצול טוב יותר של תקציבי ה-IT הארגוניים, להפחתת העלויות של התחזוקה ולהפניית משאבים לחדשנות".

המצב העולמי

הרד שוחח באירוע עם איאן בראמר, נשיא יוראסיה, קבוצת הייעוץ לסיכונים פוליטיים הגדולה בעולם. בראמר אמר כי "הכלכלה העולמית במצב טוב, אבל אין הלימה בין כלכלות סין וארצות הברית. ברוב המדינות הדמוקרטיות האזרחים מרגישים שהשיטה לא עובדת לטובתם ממגוון סיבות,וזה יוצר מצידם תגובות נגד – להגירת פליטים, לכלכלה, ולמלחמות. המדיה החברתית במערב יוצרת פיצול פנים-חברתי, וזאת בניגוד לסין, שהיא יותר מאוחדת. סין מטביעה את חותמה על כלכלת העולם. נדרש להאזין לסין, היא מהווה כוח כלכלי עולמי, וגם ענק טכנולוגי: היא עסוקה רבות באסטרטגיות של פיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית ושבבים. תכנית הפיתוח העתידי של סין גדולה פי 7 מתכנית מארשל. חברות כגון מיקרוסופט, אורקל ופייסבוק חשובות לכלכלת ארצות הברית".

לדברי בראמר, "השוק העולמי יתפצל לשני חלקים, סין ושאר העולם. אז, אירופה ויפן ייאלצו לבחור בין ארצות הברית לסין. מצב זה ישפיע על כלכלות מתפתחות".

ביחס לסייבר, אמר בראמר כי "עדיין לא הפנמנו את חומרת מתקפות הסייבר של רוסיה. המערב חייב להשקיע בחוסן סייבר ובהגנה. לצערי, הממשל בארצות הברית לא עושה זאת מספיק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים