אושר מינויו של רן בר למנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה

בר היה עד כה ממלא מקום מנכ"ל המשרד, לאחר שפרץ וזאן פרש מהתפקיד ● הוא ימשיך בשלל התכניות של המשרד ויצטרך לנסות וליישב את הסכסוך עם עובדי להב"ה, שטוענים שהנהלת המשרד רוצה להפריט את מרכזי האוריינות הדיגיטלית

רן בר, מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה. צילום: יח"צ

הממשלה אישרה אתמול (א') את מינויו של רן בר לתפקיד מנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה. בר היה עד כה ממלא מקום מנכ"ל המשרד, לאחר שפרץ וזאן פרש מהתפקיד, שבו כיהן במשך שלוש שנים.

בין הפרויקטים שאותם ינהל המנכ"ל החדש נמצאים תכניות סל המדע, שמופעלות ב-200 רשויות מקומיות, המשך גידול תקציב המו"פ למרכזים באזורי פריפריה ומימון משלחות תלמידים לאולימפיאדות מדעיות בחו"ל. בר יצטרך בנוסף לנסות וליישב את המשבר שאליו נקלע פרויקט האוריינות הדיגיטלית להב"ה, בעקבות סכסוך מתמשך בין ההנהלה לעובדים, שמנהלים מאבק נגד מה שהם טוענים כהפרטת המרכזים והמחלוקת עם משרד האוצר לגבי יישום החלטת בית הדין לקלוט חלק מעובדי הפרויקט כעובדי מדינה.

בר (48), בעל תואר ראשון בניהול וכלכלה ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית, כיהן בעשור האחרון, לפני מינויו לממלא מקום, כסמנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה ומשרד התרבות והספורט, וזכה לאותות הצטיינות רבים. קודם לכן הוא שימש במגוון תפקידי מטה במשרד. במסגרת תפקידו האחרון ניהל בר את הקרן הממשלתית להנצחת אילן ואסף רמון ז"ל, והיה חבר במועצות ובוועדות ציבוריות רבות. לאורך השנים הוא היה שותף מוביל בגיבוש הרפורמה בשירות המדינה, שותף בהתוויית החזון והאסטרטגיה של המשרדים שבהם עבד, הוביל בהם תהליכים מורכבים וכן רפורמות רבות במשאבי אנוש ובהנעת עובדים. בר נשוי ואב לארבעה.

שר המדע, אופיר אקוניס, בירך את בר לאחר אישור המינוי ואמר כי הוא "גדל והתקדם בשירות המדינה במגוון תפקידים שמקנים לו את היכולת והניסיון לניהול המשרד". אקוניס ציין כי "היקפי הפעילות של משרד המדע והטכנולוגיה גדלו משמעותית בשלוש השנים האחרונות בשלושה תחומים עיקריים: הנגשת המדע לכל אזרחי ישראל, הגדלת התמיכות במחקר ובמלגות לשיא של כל הזמנים והסכמים בינלאומיים רבים. את המהפכה הזאת חייבים להמשיך בעוצמה ובשים לב לאתגרי העשור הבא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים