"עתיד עולם האחסון – בהכנסת חוכמה לתוכו"

"כל מנמ''ר בכל מגזר רוצה להיות יעיל יותר, מחובר לצד העסקי בארגון – וגם לחסוך בתקציבו. לצד כל אלה, עליו לדאוג לאבטחת מידע, היא הדבק המחבר כל הטכנולוגיות יחדיו" אמר איימן אבולוואפה, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי של חטיבת האחסון ב-HPE

איימן אבולוואפה, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי של חטיבת האחסון ב-HPE. צילום: יח"צ

"מנמ"רים ניצבים מול הרבה אתגרים, טכנולוגיים ואף תפעוליים. הדרך היחידה שבה הם ישרדו בעולם המשתנה בקצב מהיר, הוא בהכנסת חוכמה לכלל שכבות ה-IT, וזה בדיוק מה שאנו עושים", כך אמר איימן אבולוואפה, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי של חטיבת האחסון ב-HPE.

אבולוואפה, מצרי במקורו, ביקר לפני ימים אחדים בישראל. בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים הוא אמר כי "האתגרים של אנשי ה-IT כיום אינם פשוטים. עליהם להיות בקשר עם אנשי העסקים בארגון, עליהם להנפיק מוצרים ושירותים במהירות גדולה מבעבר ועליהם לסייע לארגון לצלוח בשלום את הטרנספורמציה הדיגיטלית. כל מנמ"ר בכל מגזר רוצה להיות יעיל יותר, מחובר לצד העסקי בארגון – וגם לחסוך בתקציבו. לצד כל אלה, עליו לדאוג לאבטחת מידע, היא הדבק המחבר כל הטכנולוגיות יחדיו".

אבולוואפה עובד בענקית ה-IT זה 24 שנים, רובן ככולן בתחום האחסון, עם אחריות מגוונת הכוללת עיצוב יצירתי עם צוותי מו"פ – לצד עבודה כמהנדס אחסון בכיר. "אני משמש זה כעשור כאסטרטג והאדריכל הראשי עבור פתרונות האחסון של HPE. המטרה שלי היא לספק פתרונות טכנולוגיים ארגוניים, המספקים מענה ללקוחות – החל משלבי היישום ועד לשימוש היעיל בהם", אמר.

"אני נושא בכובע כפול: אחראי מנהלית על אירופה וכסמנכ"ל הטכנולוגיות יש לי אחריות על כל העולם. יש לי תפקיד מרתק, המזמן התנסות במגוון רחב של מצבים, חוצי-גבולות ארגוניים ותחומים, לצד עבודה על טכנולוגיות חדשות", הוסיף.

יש לאבולוואפה כמה פטנטים בתחום האחסון והוא בעל שלושה תארים שניים – בהנדסת מחשבים, בהנדסת אלקטרוניקה ובניהול טכנולוגי.

"HCI לא מתאים לכולם"

אבולוואפה אמר עוד כי "מגמת השילוב העמוק וההדוק של התשתיות, Hyper-Converged, HCI, היא מגמה חשובה, ומושכת לקוחות, אולם היא לא מתאימה לכל הארגונים".

לדבריו, "אנו פועלים בעולמות האחסון והתשתיות בשתי רגליים – אחסון מסורתי ו-HCI. לכל ארגון אנו מציעים את הפתרון המתאים עבורו".

"אנו מככבים בריבוע הקסם של גרטנר וזה ממצב אותנו במקום מיוחד בתעשייה. החזון שלנו הוא לשנות את הדברים – אך לא בצורה הקלאסית. אנו בונים את האחסון הכי חכם שאפשר – והוא יתקיים שנים רבות, כי הוא עונה על האתגרים הקיימים והעתידיים של מנהלי האחסון והתשתיות", ציין אבולוואפה,
.

"אני מכבד את המתחרים שלנו", אמר אבולוואפה ולא נקב בשמותיהם, "אבל הם מתאפיינים בלא מעט חולשות. לצד הפיתוח הפנימי, אנו עסוקים ברכישות. בשנים האחרונות רכשנו שמונה חברות, ביניהן: SGI, המספקת פתרונות מחשוב עתיר-ביצועים ועתירי-נתונים ליישומים עסקיים וממשלתיים; את SimpliVity, כדי להרחיב את ההיצע שלנו בעולם ה-HyperConverged; את נימבל סטורג', כדי להגדיל את הנוכחות שלנו בשוק האחסון מבוסס פלאש; ואת Plexxi, הפועלת בעולם רישות מבוסס תוכנה, SDN".

לדבריו, "הרכישות נועדו להכניס יותר ויותר חוכמה לשכבות המחשוב השונות, עם פלטפורמה מובילה, שתסייע לנו להמשיך להוביל את השוק".

חיזוי בעיות בצורה פרואקטיבית

לפני חודשיים, אמר, "הרחבנו והעמקנו את יכולות החיזוי והניבוי האנליטי של מוצרי האחסון של נימבל גם למוצרים אחרים בהיצע של מוצרי החברה. מערכת Infosight של נימבל מאפשרת לחזות באופן יזום בעיות מהירות וביצועים, ומונעת בעיות אלו, עם מתן תמונה ברורה לכל מערך האחסון – מהאפליקציה ועד ארון האחסון".

"לקוחות ארגוניים מצפים מתשתיות המחשוב שלהם לגדול או לקטון במודל הדומה לזה של ענן. זאת, תוך התחשבות רבה יותר במיקום הנתונים שלהם – מהענן לדטה סנטר ועד לקצוות. מערכת אחסון ארגונית חייבת להתמודד עם עומסי עבודה בכל מקום שבו הם נמצאים, ולכן אחסון חכם הוא המענה לכך", הוסיף.

"פתרונות האחסון שלנו מציעים ניתוח אנליטי לצד בינה מלאכותית ולמידה ממוחשבת. כל זאת לא רק כדי לחזות השבתות – אלא גם לאתר צווארי בקבוק של אחסון. זהו פתרון שבא עם מוכנות לענן, עם יכולת להעביר נתונים בהתאם לדרישות הלקוח הארגוני", אמר עוד.

אבולוואפה ציין כי "לקוחות צריכים להכין את התשתיות שלהם לעתיד. אנו עושים זאת עם הרחבת יכולות החיזוי האנליטי והרחבת כלי Infosight של נימבל. כעת, אנחנו מרחיבים את היכולות גם לקווי אחסון אחרים שלנו, ומטמיעים את החוכמה הזו גם בשכבות השרתים והרישות. עם הגישה הפרקואקטיבית הזו אנו יכולים להבטיח שנוכל לספר ללקוח על בעיות – בטרם הן בכלל צצו".

הוא ציין כי "מערכות האחסון שלנו מוטמעות בבנקים ברחבי העולם ואחראיות לתנועה של טריליוני דולרים ברוסיה, יפן, סין, הודו, ארצות הברית ובאירופה, כמו גם בארגוני בריאות, ביטוח, חינוך, ממשלה ומגזר ביטחון וחברות טלקום".

"המנמ"רים צריכים להתייחס למפה דרכים ארוכת-הדרך שלנו. אנו לא רק חברת אחסון, אלא מספקים סביבת IT מוכחת, שעובדת ויש לה טווח ארוך שנים, עם חזון אמיתי ובעל ערך בדגש על תשתיות חכמות", סיכם אבולוואפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים