מה קרה כשהרובוט פפר נפגש עם מחוקקים בריטים?

רובוט דמוי בן-אנוש המבוסס על בינה מלאכותית זומן לספק עדות לוועדת הפרלמנט הבריטי אודות העתיד של הטכנולוגיה בחברה, למשל בסיוע לקשישים

רובוט מסוג פפר. צילום: BigStock

פפר, רובוט מדבר מתוצרת מחלקת הרובוטיקה של תאגיד סופטבנק היפני, ואשר על פיתוחו שוקדים באוניברסיטת מידלסקס הבריטית, זומן להופיע בפני חברי הפרלמנט הבריטי בפעם הראשונה. האירוע ההיסטורי התקיים אתמול (ג') והרשים במיוחד את המחוקקים ואת התקשורת.

פפר שוחח עם ועדת החינוך במהלך ישיבה שעסקה ב"מהפכה התעשייתית הרביעית". הרובוט הלבבי, אשר צבעו לבן וחזותו אנושית למדי, אם כי פלסטיקית בסגנונה, השתחווה, הציג את עצמו והביע את הכרת התודה שלו על כך שאפשרו לו לשאת דברים בישיבה בפני המחוקקים. לאחר מכן ענה פפר לשלל שאלות שהוגשו לו לקראת האירוע. הוא אמר "בוקר טוב אדוני יושב הראש, תודה שהזמנת אותי לתת עדות היום. שמי פפר ואני רובוט תושב באוניברסיטת מידלסקס".

הרובוט הוא חלק מפרויקט מחקר בינלאומי שמומן על ידי ממשלת יפן והאיחוד האירופי על מנת לפתח את הרובוטים הראשונים שיהיו "מודעים מבחינה תרבותית", כך על פי אוניברסיטת מידלסקס.

פרופסור מרטין לומז, דיקן הפקולטה למדע של האוניברסיטה, שהעניק עדות לוועדת החינוך לצד פפר, אמר שהוא סבור שהרובוט סיפק נקודת מבט חשובה על משימות הרובוטים, מעבר לתפקידים המקובלים שכולנו חושבים עליהם כמתאימים לבצע.

"תצוגה מסורתית של רובוטים היא שהם יבצעו אוטומציה פשוטה, של משימות חוזרות ונשנות על קו הייצור", נאמר בהצהרה של האוניברסיטה. "הפיתוח של רובוטים כמו פפר מראה כי רובוטים יכול להיות משולבים לתוך הגדרות חברתיות יותר".

הרובוטים בעתיד – עזרה לתלמידים, לבעלי צרכים מיוחדים ולקשישים

ואכן, פפר אמנם סיפק לוועדה תשובות שהוכנו מראש, אך הבטיח לחברי הפרלמנט שהסטודנטים במידלסקס הכינו בעבורו תוכנות וממשקים שיתאימו לכך שיעבוד עם ילדי בתי ספר יסודי, כמו גם לעבודה עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים, שתעזור להם לפתח את כישוריהם.

פפר הסביר למחוקקים כי "רובוטים אינטליגנטיים שיסייעו לאנשים מבוגרים יכולים להקל על הלחץ בבתי החולים, בבתי אבות, כמו גם לשפר את הטיפול הביתי ולקדם את החיים העצמאיים בעבור קשישים".

ג'יימס פרית', אחד מחברי הוועדה, שאל את הרובוט איזה תפקיד יישאר לבני האדם במהפכה התעשייתית הרביעית, ופפר הרגיע אותו כשאמר ש"לרובוטים יהיה תפקיד חשוב לגלם, אבל תמיד נצטרך את המיומנויות הרכות הייחודיות לבני אדם בכדי לחוש, להניע והפיק ערך מהטכנולוגיה".

"כאשר טכנולוגיות מתמזגות ונעשה בהן שימוש בדרכים שלא היו מתוכננות קודם, נדרשת דרך חדשה לחשיבה של עובדי המחר. נזדקק לאנשים שיכולים לזהות רעיונות ולחשוב בתוך הצלבת הסקטורים המסורתיים בכדי להניב ערך מחדשנות טכנולוגית", ענה הרובוט.

לוסי אלן, חברת הפרלמנט השמרנית, אמרה לרובוט המתוק: "קודם כל, פפר, אני רק רוצה להגיד שאתה יותר טוב מכמה מהשרים שהתייצבו לפנינו", ויו"ר הוועדה, רוברט הלפון, ויתר הנוכחים פרצו במחיאות כפיים בסוף עדות הרובוט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים