"חשוב להקפיד שהחברות שבאות לישראל לא תהיינה נטע זר"

"ברור לחלוטין שהחברות הזרות נמצאות פה כי כאן נמצא הכישרון. זה מצוין בעיני, כי זה מאפשר לעובדים בהיי-טק הישראלי הזדמנויות שלפני כן לא בהכרח היו פה", אמר גל צלרמאייר, מנהל קבוצת הפיתוח של דרופבוקס בישראל ברב שיח שעסק בתרומתם של מרכזי הפיתוח בארץ

גל צלרמאייר, מנהל קבוצת הפיתוח של דרופבוקס בישראל. צילום: יניב פאר

"הדבר החשוב להקפיד עליו הוא שהחברות שבאות לישראל לא תהיינה נטע זר ושהן תיקחנה חלק פעיל בקהילת ההיי-טק הישראלי", כך אמר גל צלרמאייר, מנהל קבוצת הפיתוח של דרופבוקס בישראל.

צלרמאייר דיבר ברב שיח שעסק בתרומתם של מרכזי הפיתוח בישראל לענף ההיי-טק ולמשק בכלל. את רב השיח הנחו ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בקרן JVP ושותף במשרד עו"ד הרצוג-פוקס-נאמן ואחראי מחלקת טכנולוגיה ורגולציה במשרד, עם יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

ד"ר נמרוד קוזלובסקי, יזם, שותף בקרן JVP ובמשרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן. צילום: פלי הנמר

ד"ר נמרוד קוזלובסקי, יזם, שותף בקרן JVP ובמשרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן. צילום: פלי הנמר

לדברי צלרמאייר, "עבדתי ב-EMC, ב-VMware ועכשיו בדרופבוקס, כולן חברות בינלאומיות עם מרכזי פיתוח בארץ. ברור לחלוטין שהחברות הזרות נמצאות פה כי כאן נמצא הכישרון. זה מצוין בעיני כי זה מאפשר לעובדים בהיי-טק הישראלי הזדמנויות שלפני כן לא בהכרח היו פה".

לדבריו, "לנו בדרופבוקס קל לענות על אתגר השילוב בהיי-טק הישראלי. יש לנו פלטפורמה פתוחה שמאפשרת אינטגרציה קלה אליה. במסגרת הזאת, לדוגמה, אנחנו מארחים בסוף החודש במשרדים שלנו בתל אביב מפתחים מחברות ישראליות שונות שרוצים ללמוד כיצד לעשות את זה. אנחנו גם לוקחים חלק בכנסים שקורים בארץ ומשתפים פעולה עם ארגונים שונים בישראל כגון QueenB שמעודד נערות להיכנס לעולם של פיתוח".

"לא מפחדים מהתחרות אלא מחפשים את הנישה שבה אנחנו יכולים לנצל אותה"

"בעיני כמה שיש יותר פעילות היי-טק בארץ זה מעולה. כמובן שהעובדה שיש פה פעילות ערה של 'ארבע הגדולות' זה משהו שמגביר מאד את התחרות על הכישרון אבל בעיני זה מצויין. אנחנו לא מפחדים מהתחרות אלא מחפשים את הנישה שבה אנחנו יכולים לנצל אותה לטובתנו. מצד אחד לדרופבוקס יש טכנולוגיית scale מרשימה ואנחנו מוצר שנמכר בכל העולם, אבל מהצד השני לא מדובר פה על חברה של מאות אלפי עובדים אלא רק על 2,000. זאת אומרת שלכל עובד בדרופבוקס יש אימפקט מאד גדול על מה שקורה בחברה וזו תחושה מאד טובה. שם נמצא היתרון שלנו על פני חברות ענק אחרות", אמר צלרמאייר.

"אני מעריך שנראה בעתיד בישראל חדשנות היברידית, שילובים מעניינים של טכנולוגיה שישראל כבר מובילה בהם כמו הגנת סייבר, שתמשיך להיות מאד בולטת יחד עם תחומים קצת יותר חדשים כמו NLP ולימוד מכונה, שאנחנו רואים צמיחה שלהן בחודשים האחרונים גם בסטארט-אפים, גם באוניברסיטאות בארץ וגם בהשקעה של החברות הגלובליות. כך, למשל, תחום שישלב סייבר ובינה מלאכותית יכול להיות מקור לחדשנות שבה ישראל תוכל להצטיין", סיכם צלרמאייר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Charles

    גישה חכמה מקצועית ומעניינת. מתכון בטוח להמשך ההתקדמות של כולם. כל הכבוד למר גל צלרמייר.

אירועים קרובים