תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » Big Data » "הרכב האוטונומי ידרוש עוד הרבה דטה בזמן אמת"
פורד. צילום: BigStock

"הרכב האוטונומי ידרוש עוד הרבה דטה בזמן אמת"

"לפורד יש אסטרטגיה של מעבר ממערכת הרכב עצמו גם למערכת שסובבת אותו", אמרה מישלין קייסי, מנהלת דטה ואנליטיקס בפורד בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים

מאת 13 בספטמבר 2018, 10:33 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

פורד יש אסטרטגיה של מעבר ממערכת הרכב עצמו גם למערכת שסובבת אותו", אמרה מישלין קייסי, מנהלת דטה ואנליטיקס בפורד בראיון לאנשים ומחשבים.

קייסי הגיעה לארץ במסגרת תחרות Make it Driveable Challenge לשנת 2018 שערכה ענקית הרכבים בשבוע שעבר, במסגרתו איתרה סטארט-אפים פורצי דרך בתחומי הרכב עימם היא תפעל לקידום מיזמים שונים בנושא.

"יש לנו למשל שותפות עם אמזון לגבי ייעול משלוחים. שליחים נתקלים כיום בקשיים בהעברת חבילות ללקוחות לדוגמה בבניינים רבי קומות בשל אבטחת הבניין. הם לא רוצים להשאיר את החבילה למטה. לצורך זה אנחנו עובדים על פיתוח של מתן קוד ייחודי לרכב. בעל הרכב ייתן לאמזון את הקוד לפתיחת הרכב, והשליח של אמזון יוכל לאתר עם GPS את הרכב, והחבילה תונח ברכב. אנחנו בתהליכי הפיילוט של זה בארצות הברית", אמרה.

לדבריה, "דוגמה אחרת היא פתרון שאנחנו עובדים עליו לטיפול במקרה של שמשות שנשברות. אנחנו עובדים על יכולת לשלח ספק למיקום הרכב על מנת להחליף לנהג את השמשה כשהספק ידע מראש בעזרת סנסורים מה הבעיה והצורך ויוכלו לתקנה בקלות בלי להטריח את הנהג להגיע למוסך ולבזבז על זה זמן".

מישלין קייסי, מנהלת דטה ואנליטיקס בפורד  צילום: רלי כהן-קיבק

מישלין קייסי, מנהלת דטה ואנליטיקס בפורד צילום: רלי כהן-קיבק

"דטה בזמן אמת שעוד לא התמודדנו עמו"

קייסי אמרה עוד כי "יש המון פוטנציאל לדטה בעולם הרכב. יש אלפי סנסורים על הרכב שאנחנו יכולים לאסוף דרכם מידע עם הטכנולוגיה כיום. אנחנו מתרגשים כך שנוכל לא רק לשפר את כלי הרכב עצמם ולהציע מוצר יותר טוב אלא גם לשפר ולפשט את חייהם של הנהגים כמו למשל עם התרעה כשהדלק עומד להסתיים, מתי הצמיגים צריכים החלפה וכדומה".

למרות הקידמה בתחום, קייסי משוכנעת כי "הרכב האוטונומי ידרוש עוד הרבה דטה בזמן אמת. יהיו ברכבים האוטונומיים סנסורים וטקסטורת מידע על שלטים, מכונית מתפרצת זה איסוף מתמשך של דטה בזמן אמת שעוד לא התמודדנו עמו. אין צורך להזין כעת דטה אבל יחד עם זאת יש צורך בדטה בזמן אמת כי המכונית צריכה מענה מיידי והדטה והסנסורים אוספים מידע מהרכב כל הזמן כמו למשל רכב מתפרץ או שלטים מסביב. זהו איסוף מתמיד שעוד לא התמודדנו עמו".

היא הוסיפה כי "יש כאן רעיונות מעניינים ואפליקציות שבכמה מהן לבטח נסתייע. חלק מהן כבר בהליכי הוכחת היתכנות. עם כמה מהם אנחנו מנסים למצוא טכנולוגיה שניתן מידית להביא אלינו וחלק אנחנו חושבים כיצד נוכל לשלבן בעוד כמה שנים עם רכב אוטונומי למשל. זו תקופה מעניינת מאוד להיות חלק מהעולם הזה היום".

"הרכב האוטונומי ידרוש עוד הרבה דטה בזמן אמת" Reviewed by on . "לפורד יש אסטרטגיה של מעבר ממערכת הרכב עצמו גם למערכת שסובבת אותו", אמרה מישלין קייסי, מנהלת דטה ואנליטיקס בפורד בראיון לאנשים ומחשבים. קייסי הגיעה לארץ במסגרת "לפורד יש אסטרטגיה של מעבר ממערכת הרכב עצמו גם למערכת שסובבת אותו", אמרה מישלין קייסי, מנהלת דטה ואנליטיקס בפורד בראיון לאנשים ומחשבים. קייסי הגיעה לארץ במסגרת Rating: 0

הגיבו