קוואלקום: מערכת על שבב חדשה עבור שעונים חכמים

המערכת, Snapdragon 3100, מיועדת בעיקר עבור שעונים המתבססים על wearOS, מערכת ההפעלה של גוגל

שנה מוצלחת והתמודדות מול אתגרים

קוואלקום השיקה בימים אלו מערכת על שבב חדשה עבור שעונים חכמים. המערכת, Snapdragon 3100, מיועדת בעיקר עבור שעונים המתבססים על wearOS, מערכת ההפעלה של גוגל.

למרות שמדובר בהכרזה שאמורה להזרים דם חדש לשוק, קבלת הפנים למערכת החדשה הייתה יחסית פושרת. הסיבה העיקרית היא ש-Snapdragon 3100 אמנם מציעה יכולות משופרות מול המערכת הקודמת Snapdragon 2100, אבל השיפורים הללו מתייחסים יותר לזמן העבודה מאשר לביצועים בפועל.

למעשה המערכת החדשה בנויה על אותו תהליך ייצור ב-28 ננו-מטר ועל אותן ליבות Cortex-A7 מרובעות ליבה שפועלות ב-32 ביט כמו המערכת הקודמת, וכמו כל המערכות על שבב שמציעה החברה מאז 2011 לשוק השעונים החכמים. זמן העבודה ממושך יותר, ובהערכה בין 4 עד 12 שעות, בעיקר בגלל השילוב של שבב חדש QCC1100 שזקוק לאנרגיה נמוכה ביותר כדי לספק תצוגה בסיסית, וכן לטפל בקלט או פלט של החיישנים וכך לאפשר לליבות העיבוד העיקריות לקצץ את זמן העבודה שלהן.

"משתמשי שעונים חכמים מתקשרים באופן פעיל עם השעון שלהם רק בין 5 ל-10% ביום. בשאר הזמן הם מצפים מהשעון שלהם שיהיה פעיל כשכל החיישנים פעילים", הסבירו בחברה את ההתרכזות בזמן העבודה במקום בביצועים.

עם זאת, התגובות ברשת לא הטילו את כל 'האשמה' על המערכת החדשה. "הפיל בחדר הוא לא המעבד – זה הניסיון להריץ מכונת ג'אווה וירטואלית מעל מערכת יוניקס מלאה בשעון", הזכיר אחד הציוצים בטוויטר (Twitter) שהתייחס לכך ש-wearOS מבוססת למעשה על ג'אווה האיטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים