הסטארט-אפים הישראליים במושב הקדמי של פורד

סטארט-אפ לניהול ציי רכב המאפשר תדלוק ללא צורך בכרטיס תשלום וסטארט-אפ המציע פתרונות למערכות בידור ומידע מבוססות מגע הם הזוכים הגדולים בתחרות שיזמה ענקית הרכב

05/09/2018 13:52
דוד בטלר וסקוט ליונס, נציגי פורד, מעניקים את הפרס לניסן ירון, מנכ"ל Inpris. צילום: רלי כהן

הסטארט-אפים JiFleet ו- Inpris זכו אמש (ג') במקומות הראשונים בתחרות  Make it Driveable Challenge לשנת 2018. האירוע נערך ביוזמת ענקית הרכבים פורד במגדלי עזריאלי בתל אביב. השתיים זכו בסכום של 5,000 דולר כל אחת

JiFleet מציע מערכת ניהול ציי רכב הכוללת אפשרות תדלוק ללא צורך בכרטיס תשלום. הפלטפורמה שפיתחה החברה מספקת למנהלי ציי רכב פתרון מקיף אשר מאמת את זהות הנהג, מזהה את כלי הרכב ואף ממליץ על כמות הדלק המיטבית.

Inpris מציע פתרונות למערכות בידור ומידע מבוססות מגע. החברה הציגה באירוע ממשק HMI חדשני אשר מעניק לנהג שליטה מלאה על מערכת המידע והבידור באופן בטיחותי, מה שמאפשר לו להשאיר את הידיים על ההגה ואת העיניים על הכביש.

עם זכייתו אמר ניסן ירון, מנכ"ל Inpris, "פיתחנו טכנולוגיה שמאפשרת באמצעות שימוש במסך מגע להגדיר כל מיני משימות בלי להוריד את העיניים מהכביש. זו הרגשה טובה לקבל הכרה מבכירי פורד. 5,000 דולר זה אדיר אבל הפרס האמיתי הוא לטוס ולפגוש שם את החבר'ה הרלוונטיים במטה החברה".

האירוע התקיים במסגרת פסטיבל החדשנות DLD Tel Aviv המקבץ יחדיו מאות חברות היי-טק, משקיעים ותאגידים בינלאומיים. התחרות משכה אליה למעלה מ-140 מפתחים וספקי שירותים, ביניהם 23 צוותים מישראל ואירופה אשר לקחו חלק באתגר בן יומיים שנערך השבוע.

משתתפי האירוע. צילום: יח"צ

משתתפי האירוע. צילום: יח"צ

״להיכנס למכונית עם פורד"

חבר השופטים מנה בין השאר נציגים של פורד, וייז ובכירים מהתעשייה בהם פרופ' דניאל הרשקוביץ. במהלך האירוע אמר נציג פורד כי וועדת השופטים התמקדה במספר שיקולים בבחירת המנצחים, בראשם אפליקציות שניתן להשתמש בהן תוך כדי נהיגה, בטיחות, הפיכת חווית הנהיגה למהנה יותר, עלויות, רגולציה, שימוש לאורך זמן, פרסונליזציה, חדשנות שטרם נראתה ועוד.

למקום השני הגיעו הסטארט-אפ Bit Logistech עם פיתוח פלטפורמה לסיוע לבעלי עסקים קטנים לנהל את שרשרת האספקה שלהם וכן הסטארט-אפ Mappo שמציע פלטפורמה שמאפשרת לחבר בין תוכן לבין מיקומים. השתיים זכו בצ'ק של 2500 דולר כל אחת.

ארבעת הזוכים קיבלו מענקים מקרן Fast Track של פורד שתממן את הנסיעות וההוצאות של החברות הזוכות למטרות ביקורים במשרדי החברה ברחבי העולם והשתתפות ב-Mobile World Congress ב-2019. סך הפרסים וקרן הנסיעות מסתכמים ב-30 אלף יורו.

בפורד ציינו כי האירוע מעניק לחברות המשתתפות גישה ליותר מ-15 מיליון כלי רכב תומכי AppLink ברחבי העולם, מזמין מפתחים וספקי שירותים ״להיכנס למכונית עם פורד״ ומעניק להם הזדמנות יוצאת דופן לפנות לקהל חדש ולגבש ערוצי הכנסה חדשניים.

סקוט ליונס, מנהל פיתוח עיסקי ושיתופי פעולה בחטיבת פלטפורמות ומוצרי כלי רכב מחוברים בפורד אירופה, אמר כי ״האירוע שילב פעילות יחודית מאוד; אינטראקציה עם קבוצות מיקוד בשלב מוקדם כל כך חוסכת זמן בעת תהליך בחינת השוק ומסייעת לפתח אפליקציות שימושיות ובעלות פונטציאל צמיחה״.

לדברי דון באטלר, מנהל פלטפורמות ומוצרי כלי רכב מחוברים בחברה, ״ביומיים האחרונים נחשפתי ליצירתיות אדירה. קהילת המפתחים הישראלית שבה והוכיחה עד כמה היא פורייה ומתקדמת. מבחר הנושאים שבהם דנו ואותם הציגו הסטארט-אפים המשתתפים מישראל ומאירופה הם ההוכחה הטובה ביותר לכך, שתעשיית הטכנולוגיה מגוונת מאוד וממשיכה להתקדם באופן בלתי פוסק״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים