"לתת מענה לעשרות אלפי ארגוני ביניים בלא מנהל אבטחה"

"הרוב המוחלט של הארגונים העסקיים בישראל אינו מוגן מפני התקפות הדור החדש שההגנה מפניהן הופכת למורכבת הרבה יותר מאי פעם", אמר אמיר פורקוש מבינת תקשורת ומחשבים עם השקת שירות מנוהל לאבטחהחדש של החברה

אמיר פורקוש, סמנכ''ל אגף טכנולוגיות מתקדמות, בינת תקשורת ומחשבים. צילום: ניב קנטור

"יש בארץ עשרות אלפי ארגוני ביניים המונים מאות משתמשים שברובם המכריע אין פונקציה של מנהל אבטחת מידע. ארגונים אלה מהווים יעד למתקפות ומנגד, פתרונות הגנת הסייבר המשמשים כיום ארגונים אלה אינם מספיקים. הטכנולוגיה אמנם מתקדמת אבל ההאקרים מתוחכמים יותר", כך אמר אמיר פורקוש, סמנכ"ל טכנולוגיות בבינת תקשורת ומחשבים.

לדבריו, "ארגונים נוטים לומר 'מי יתקוף אותנו?'. נכון שמדינות לא יתקפו ארגוני ביניים אבל לכל ארגון משמעותי יש מידע שמישהו חושק בו. כך, איש מכירות מתוסכל מארגון א' קונה מתקפה ברשת וממקד את המתקפה על איש מכירות מחברה מתחרה ב' ושואב מידע בלא שאיש יודע מזה. לא נדרשות מתקפות גרנדיוזיות אלא קטנות וממוקדות. האקרים לסוגיהם משיקים מתקפות סייבר בלתי פוסקות כנגד ארגונים מסחריים, גופים ממשלתיים ואפילו כנגד תשתיות מדינתיות קריטיות".

על פי פורקוש, "בעוד שמערך הסייבר הלאומי מגן על הגופים הממשלתיים ועל תשתיות קריטיות, נותרים הארגונים הבינוניים, האחראיים לרוב הפעילות העסקית במשק, בלא מענה הולם מפני מתקפות סייבר. באמצעות המתקפות עלולים התוקפים לחדור לליבת העסקים של הארגון, לגנוב כספים ולהפיץ בשוק השחור ברשת האפלה את הקניין הרוחני והסודות המסחריים של הארגון".

"אנו משיקים השבוע את ה'סייבר דום', על מנת לתת מענה כולל לוואקום שנוצר בתחום הגנת הסייבר בארגוני הביניים. רק מענה מתקדם וכולל לאיומי הסייבר יאפשר למגזר הגדול ביותר במשק להמשיך להתפתח ולצמוח", הוסיף.

"פלטפורמת הגנת סייבר המיישמת כמה טכנולוגיות, תוכנה וחומרה"

פורקוש אמר עוד כי "סייבר דום הינה פלטפורמת הגנת סייבר המיישמת כמה טכנולוגיות, תוכנה וחומרה בתחום אבטחת הסייבר תוך אינטגרציה מלאה ביניהן. הארגון מקבל כיסוי נרחב ומעמיק בזמן אמת, מפני סוגים שונים של מתקפות".

הוא הוסיף כי "מוקד הסייבר דום מופעל 24 על 7 על ידי אנליסטים שלנו, המנתחים ומנטרים את הרשת הארגונית באופן מתמיד. צוות המענה המידי שהקמנו, מגיב במהירות, תוך נקיטת פעולות פרואקטיביות לכל איום – במניעה, או בצמצום הנזקים, במקרה שכבר בוצעה חדירה".

בהיבט הטכנולוגי, אמר, הסייבר דום פועל בשיתוף צ'ק פוינט, רדוור, סיסקו, מק'אפי, ביונד סקיוריטי ויבמ. הוא ציין כי התשלום בעבור שירותי הסייבר דום הינו מחיר חודשי קבוע פר משתמש.

"כל ארגון מחזיק ברשותו מידע, ש'נחשק' על ידי גורמים שונים. היכולת לבצע מתקפות שקטות ובאמצעותן לגנוב מידע הופכות לזמינות. הרוב המוחלט של הארגונים העסקיים בישראל אינו מוגן מפי התקפות הדור החדש – מתקפות פשוטות ליישום, שההגנה מפניהן הופכת למורכבת הרבה יותר מאי פעם", ציין.

לדבריו, "הפתיחות הנדרשת כיום מצד ארגונים היא גם זו שחושפת את הבטן הרכה שלהם. הארגון נדרש ליישם אבטחה ראויה למערכות הנמצאות גם מחוץ לגבולותיו, ומחשבים ניידים וטלפונים חכמים הם החוליה החלשה במרביתם".

פורקוש סיכם באומרו כי "השירות שלנו מאפשר לארגונים לעטות חליפת הגנה מלאה. השירות שונה משירותים אחרים בארץ: הוא מספק לארגונים כמה מערכות הגנה המשתלבות, או מחליפות את מערך אבטחת המידע הקיים – הגנה רב שכבתית ולא רק ניטור. אנו מאפשרים לארגון שקט תעשייתי בנושא אבטחת המידע ומייתרים בפניו את הצורך להעסיק מומחי סייבר מובילים, משאב הנמצא במחסור תמידי. להערכתי יהיו לשירות החדש מאות לקוחות ב-2019".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים