תערוכת IFA 2018: שעון עם מד לחץ דם לביש וטלוויזיות 8K למכירה

ביום השני לתערוכה נחשפו בין השאר שעון עם מד לחץ דם לביש הראשון מסוגו בעולם, מחשב נייד לגיימרים עם מסך הפיך, מחשב 2-ב-1 המעוצב ברמת פרמיום וטלוויזיות 8K למכירה ממשית ● צבי קצבורג עם כל הפרטים

שעון חכם של אסוס עם מד לחץ הדם הלביש הראשון בעולם. צילום: יח"צ

גם היום השני של מסיבות העיתונאים במסגרת תערוכת IFA 2018 הביא עמו מגוון רחב וגדול של הכרזות שונות ומגוונות, כשבולטים בעיקר הכרזות רבות על מחשבים ניידים של כל היצרניות כמעט. עם זאת, קשה לומר שיש איזשהו שוק דיגיטלי צרכני ועסקי שלא זוכה לחזות בחידוש כזה או אחר באירוע.

התערוכה היא גם כמובן הזדמנות להציג קונספטים חדשים או מחודשים, ואחד מהם חיכה בתיבת זכוכית ענקית בביתן של אייסר. מדובר במחשב נייד לגיימרים עם מסך הפיך בשם Predator Triton 900, אם אפשר לקרוא למפלצת שהוצגה מחשב נייד.

מדובר במחשב עם מסך בגודל 21 אינץ' ברזולוציית 4K עם צירים מיוחדים שמאפשרים לסובב את המסך כדי להשתמש בו בסגנון טאבלט, עם לוח מגע ייחודי שיכול לשמש לשימושים שונים לפי הגדרות המשתמש וגם כמקלדת מספרית לפי הצורך.

הוא מצויד, כמו רוב מחשבי המשחקים כיום, במקבלת מכנית כדי לספק תאורה מיוחדת וברמקולים חזקים במיוחד. אייסר לא שחררה יותר מדי פרטים על המחשב ואף שמרה אותו כאמור ממגע של ממש, אבל ככל הידוע המחשב יהיה מצויד בכרטיס GeForce RTX 2080 רב העוצמה החדש של נבידיה.

אסוס: שעון שמאפשר קבלת עצות מותאמות לשמירה על כושר

אסוס הציגה שורה ארוכה של מחשבים ניידים, אבל לצדם הציגה כמה וכמה מכשירים חדשים שהיא ממתגת כהתקני סגנון חיים. אחד המעניינים שבהם משלב בתוכו היבט רפואי – VivoWatch BP שהוא, לפחות לפי החברה, מד לחץ הדם הלביש הראשון בעולם. לפי סטטיסטיקות של ארגון הבריאות העולמי, אחד מחמישה סובל כיום מבעיות לחץ דם שיכול במקרה של הסתבכות להוביל למקרה מוות. אסוס שילבה בשעון חיישן א.ק.ג ברמה רפואית וחיישן PPG אופטי והוא יכול לעבוד כמעט חודש שלם. אמנם כדי למדוד את לחץ הדם יש ללחוץ על הכפתור, אבל מי שצריך למדוד לחץ דם באופן שוטף יודע עד כמה שעון מסוג זה יכול להקל עליו, במיוחד הודות ליכולתו לשמור נתוני מעקב שוטפים 24/7.

מעבר לכך מדובר בשעון דיגיטלי פשוט למדי במונחים של ימינו. עם זאת הוא מגיע נתמך בטכנולוגיה שבחברה מכנים ASUS HealthAI המאפשרת גם לקבל עצות מותאמות לשמירה על כושר, קביעת יעדי שינה והליכה יומיים ומעקב אחריהם ועוד. הוא כבר אמור להגיע לחנויות באירופה בימים אלו במחיר של כ-169 יורו.

מחשב דל. צילום: יח"צ

מחשב חדש של דל. צילום: יח"צ

ברוב בחנויות: טלוויזיות  של סמסונג

דל הייתה חברה נוספת שחיכתה ל-IFA כדי להכריז על שורה ארוכה של מחשבים חדשים, וברשימה הזו בלט מחשב קצת מיוחד Inspiron Chromebook 14 – מחשב 2-ב-1 הפיך עם מסך מגע מסוג IPS בגודל של 14 אינץ' וברזולוציית FHD עם עיצוב וגימור ברמת פרמיום. עם זאת הדבר הכי בולט בו הוא כנראה המעבד Core i3-8130U בלבד שהוא אחד החזקים ויחסית יוצא דופן בשוק מחשבי הכרומבוק (Chromebook) המבוססים על מערכת ההפעלה Chrome OS של גוגל (Google).
המחשב יגיע עם 4 גיגה-בייט זיכרון עבודה, 128 גיגה-בייט זיכרון אחסון מסוג eMMC, סוללה שאמורה להספיק ל-15 שעות עבודה, וגם עם עט אלקטרוני. בהתאם לתצורה היחסית גבוהה שלו, הוא גם יהיה יקר יחסית אם כי לא יותר מדי: הוא יעלה 599 דולרים כשיושק בפועל לקראת סוף אוקטובר.

גם טלוויזיות מוצגות לא מעט באירוע והתחרות על לב הציבור עם טלוויזיות 8K מתחילה בפועל. עם זאת סמסונג היא הראשונה שתציע בפועל כבר בחודש הבא טלוויזיות 8K למכירה.

החברה הכריזה על Q9000R עם פאנל QLED שהוא כאמור הראשון שנכנס לייצור מסחרי ברזולוציה הזו. המסך ישווק לצרכנים בגדלים של 65, 75, 82 ו-85 אינץ' כאשר הפאנל מסוגל להגיע לעוצמת הארה מרבית של 4,000 ניט ואף יתמוך בפורמט +HDR10. המסך מגיע עם טכנולוגיה בשם 8K AI Upscaling המשתמשת בבינה מלאכותית ובמעבד תמונה ייעודי כדי לשדרג את התכנים המוצגים לרזולוציה המשתמשת במה שיש למסך להציע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים