ג'ימי אנידג'אר, מנהל השווקים הצומחים בסאפ: "ליאו אפותקר היה בתפקיד 'האיש הרע' בחברה"

"התפישה של הנהלת סאפ היא שליאו, שהוביל החלטות קשות בתקופת המשבר, אינו מתאים עוד להנהיג את החברה בתקופה של צמיחה בשווקים", אמר אנידג'אר בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "ליאו הוא לא רק עמית לעבודה, אלא גם חבר קרוב שלי. אני עצוב בשבילו"

15/02/2010 17:01

"ליאו אפותקר היה בתפקיד 'האיש הרע' בתקופת המשבר, והוא נאלץ לקבל החלטות קשות. כעת עוברת סאפ (SAP) לתקופה חיובית יותר, ובחברה החליטו שעדיף שמישהו אחר יוביל אותה. ישנם מספר בכירים שמקושרים עם ההחלטות הקשות שנלקחו בתקופת המשבר – שניים מהם הם האסו פלטנר וליאו. האסו מחזיק ב-10% מהחברה, אז מי שנדרש ללכת בסופו של דבר הוא ליאו", כך אמר ג'ימי אנידג'אר, שמונה לפני כחצי שנה לתפקיד מנהל השווקים הצומחים בסאפ, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים.

לדברי אנידג'אר, "ליאו הוא לא רק עמית לעבודה, אלא גם חבר קרוב שלי. אני עצוב בשבילו. ישבתי עימו לשיחה ארוכה עוד לפני הודעת ההתפטרות. הוא אמר לי שהוא אינו מרוצה מהסיטואציה, אבל הוא מבין שזה חלק מסגנון החיים העסקי הקשוח שמתנהל בכל תאגיד".
אנידג'אר, יהודי שנולד בקזבלנקה וכיום מתגורר בפריס, ערך בישראל עשרות ביקורים משפחתיים, אולם זו הפעם הראשונה שהוא מגיע לארץ כאחראי על פעילות השווקים הצומחים (כל המדינות מלבד אמריקה הצפונית, מערב אירופה, יפן ואוסטרליה) של סאפ. "התפקיד שלי הוא להביא את כל השווקים הצומחים, כולל ישראל, לצמיחה דו ספרתית בתוך חמש השנים הבאות", אמר אנידג'אר.

ליאו אפותקר, מנכ"ל סאפ העולמית, הודיע לאחרונה על פרישתו, פחות משנה לאחר שמונה לתפקיד המנכ"ל היחיד של החברה. הוא שימש במשך כשנה כמנכ"ל משותף ביחד עם המנכ"ל הוותיק הנינג קגרמן, ומאז 2002 כיהן כיושב ראש מועצת המנהלים של סאפ. במהלך כהונתו של אפותקר נקלעה החברה למחלוקות עם לקוחות מובילים בנושא כוונתה להפעיל מודל יקר יותר של שירות ותחזוקה, ואף לסכסוך מתוקשר עם חברת המחקר גרטנר (Gartner) על דירוג מוצר ה-BI של סאפ ברביע הקסם. כשבוע לאחר התפטרותו של אפותקר הודיעה סאפ על התפטרותו של בכיר נוסף – ג'ון שוורץ, מנכ"ל חטיבת ביזנס אובג'קטס וחבר בכיר בהנהלת סאפ.

אנידג'אר נשאל לגבי דבריו של האסו פלטנר, ממייסדי סאפ ומנכ"ל החברה לשעבר, שצוטט כמי שאמר, כי "סאפ איבדה את אמון הלקוחות שלה". לדברי אנידג'אר, דברים אלו נאמרו בעקבות ההתפטרות של אפותקר, תוך התייחסות לאירועים ספציפיים. "הסיפור הוא, שבגרמניה, שם יש לנו בסיס לקוחות עצום, החלטנו עוד לפני שאירע המשבר הכלכלי הנוכחי להעלות את תעריפי השירות והתחזוקה בהתאם לרמות תמיכה שונות. כשפרץ המשבר, החלו לעלות מכיוון הלקוחות טענות על כך שאנו מעלים מחירי שירות ותמיכה בזמן שהארגונים מתמודדים עם פגיעה כלכלית קשה. עם זאת, אני חייב לציין שלא זיהיתי חוסר אמון בקרב הלקוחות שלי בשווקים הצומחים; להיפך, יש בידיי נתוני גידול מרשימים. לגבי עלויות התמיכה, לפני כשבועיים הודענו על שיטת תמחור המאפשרת ללקוחות לשמור על תמיכה סטנדרטית ב-18%, או להשתדרג לתמיכת פרימיום ב-22%, המיועדת בעיקר לארגוני אנטרפרייז".

אנידג'אר סיפר על ההחלטות הקשות אותן קיבל אפותקר, ושהובילו לבסוף להתפטרותו. "במשבר האחרון ליאו נאלץ לפטר כ-3,000 עובדים; זהו גל הפיטורים הגדול ביותר שידעה סאפ מימיה. האירוע השני הוא אותו סיפור עצוב של דמי שירות ותחזוקה שביקשה סאפ להעלות בזמן שהמצב הכלכלי הקשה השפיע על הדוחות של כל חברה. החלטות אלו יצרו אפקטים חזקים. התפישה של הנהלת סאפ היא שליאו אפותקר, שהוביל החלטות קשות בזמן משבר, אינו מתאים עוד להנהיג את החברה לזירה החדשה, המאופיינת בצמיחה, ולכן חברי הבורד ביקשו ממנו לרדת למטה ולפנות את מקומו לטובת ביל מק'דרמוט, הממונה על חטיבת השטח של החברה, וג'ים הגמן סנאב, מנהל פיתוח המוצרים". השניים ישמשו מעתה כמנכ"לים משותפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים