ארה"ב: ה-FBI דורש מספקיות האינטרנט לשמור נתוני גלישה

הארגון לוחץ על הספקיות לשמור את הנתונים במשך שנתיים, במטרה לסייע בחקירת פשעים חמורים, דוגמת פורנוגרפיה של ילדים ● התקנות שנמצאות בתוקף מחייבות רק את חברות הטלפון לשמור נתונים שכאלה ● בכיר ב-FBI אמר, כי בארגון אינו מבקש לשמור תוכן, כי אם נתוני תעבורה

ה-FBI לוחץ בימים אלה על ספקיות האינטרנט בארצות הברית לשמור נתוני גלישה שמבצעים המנויים שלהן באתרים למשך שנתיים, על מנת לסייע בחקירות של פשעים חמורים, דוגמת פורנוגרפיה של ילדים.

פרקליט מטעם ה-FBI אמר בישיבה של כוח המשימה הפדרלי שמטפל בנושא, כי ראש הארגון, רוברט מולר, תומך בשמירת "נתונים על המקור והיעד" של הגולשים. למעשה, מולר קרא לספקיות לשמור נתונים בנאום שנשא עוד ב-2006. שנתיים לאחר מכן הוא דרש מהקונגרס לאשר חוק שיחייב אותן לשמור נתונים אלה. עם זאת, עד כה לא פורסם שב-FBI החלו לדרוש מהספקיות לשמור נתונים על ביקורים באתרי אינטרנט – דבר שספקיות האינטרנט בארצות הברית לא עושות כיום.

יצוין, כי ה-FBI אינו הגוף היחיד שאנשיו מבקשים לקדם שמירה של נתונים. בסקר שנערך לא מכבר בקרב חוקרים של פשעי מחשב במדינות שונות בארצות הברית נמצא, כי כמעט כולם תומכים בכך. בישיבה של כוח המשימה הביע גם מאט דאן, סוכן הגירה ומכס במשרד לביטחון פנים של ארצות הברית, תמיכה ברעיון.

לדברי גרג מוטה, מנהל המחלקה לראיות דיגיטליות של ה-FBI, מבקשת הסוכנות לשמור באמצעות נתונים אלה על יכולתה לחקור פשעים. התקנות שנכנסו ב-1986 ונמצאות בתוקף עד ימים אלה חלות רק על חברות הטלפון. הן מחייבות אותן לשמור את הנתונים "במשך 18 חודשים, ובכלל זה שם, כתובת ומספר טלפון של המחייג, מספר הטלפון שחויג, תאריך, שעה ומשך השיחה".

בישיבה של קבוצת העבודה לטכנולוגיה ואבטחה באינטרנט שנערכה בסוף השבוע הדגיש מוטה שה-FBI אינו מבקש לשמור מידע על התוכן, למשל טקסט של הודעות דואר אלקטרוני, כי אם "נתוני תעבורה דוגמת כתובות, נתיבים ופקודות תקשורת". לדבריו, למולר ברור שחייבים "לשמור על איזון בין דרישות אלה ליכולת התעשייה ליישמן בפועל. משום כך, אנו מתמקדים בנתונים על המקור והיעד, ולא בתוכן".

מוטה הזכיר החלטה משנת 2006 שקיבל האיגוד הבינלאומי למפקדי משטרה, אשר קראה "לשמור נתונים על לקוחות ומנויים, לפחות נתונים על מקור ויעד, לפחות לפרק זמן סביר, על מנת שיהיו זמינים לרשויות האכיפה". עם זאת, נראה שגם שמירת נתונים על המקור והיעד תעורר התנגדות עזה – הן מסיבות מעשיות והן בשל חששות לפגיעה בפרטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים