"הדיגיטציה הוא המרכיב המרכזי באסטרטגיה העסקית של הארגון"

"ארגון שאינו דרוך ומשתנה תמידית הוא ארגון שלא ישרוד", אמר ליאור פוני, מנכ''ל Dell-EMC בישראל.

ליאור פוני, מנכ''ל דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

"הדיגיטציה חייבת להיות המרכיב המרכזי באסטרטגיה העסקית של כל ארגון שמתכוון לא רק לשרוד, אלא גם לשגשג ולצמוח. רק כך הוא יוכל לקדם חדשנות וצמיחה כלכלית, וליצור סביבה שמטפחת כשרון ומצוינות", כך אמר ליאור פוני, מנכ"ל Dell-EMC בישראל.

פוני דיבר בפתח בכנס השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT. בכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, השתתפו יותר מ-1,000 איש, לקוחות החברה ושותפיה העסקיים והוא התקיים היום (ב') בביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב.

פוני ציטט את מייקל דל, מייסד החברה שקרויה על שמו, שאמר באחרונה בלאס וגאס כי "'הטכנולוגיה פותרת את האתגרים הגדולים ביותר שלנו והיא הגורם המניע את ההתקדמות האנושית בכל פינה בעולם'. לכן, יהיה מדויק לומר שהאסטרטגיה העסקית החדשה היא האסטרטגיה הטכנולוגית, כי כל לקוח שלנו, בכל ארגון ובכל ענף, רוצה להשתמש בטכנולוגיה בכל היבט תפעולי כדי להניע צמיחה, מודלים עסקיים חדשים, יחסים עם לקוחות ומוצרים ושירותים חדשים".

כל חברה היא חברת IT וכל מנהל הוא גם מנהל IT

לדברי פוני, הטכנולוגיה "נמצאת בראש סדר העדיפויות של מובילים בתעשייה, בכל מקום, עד רמת הניהול. כפי שאמר דל על אנשי התעשייה, אנחנו 'כוכבי הרוק' ואור הזרקורים מופנה אלינו. בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית, כל חברה היא חברת IT וכל מנהל הוא גם מנהל IT. כדי שארגון יצליח ליישם אסטרטגיות עסקיות חדשניות ולהטמיע טכנולוגיות מתקדמות אין מקום יותר לחשיבה אינדיבידואלית וצרה של המנהלים בארגון. כולם צריכים לשתף פעולה בהגדרת היעדים ובהשגתם, בעיקר המנמ"ר ומנהל השיווק. ארגון שאינו דרוך ומשתנה תמידית הוא ארגון שלא ישרוד".

פוני הוסיף כי "תחת קורת גג אחת מכונסים שבעה תחומים טכנולוגיים מבית דל טכנולוגיות: Dell, Dell EMC, Pivotal, RSA, SecureWorks, Virtustream ו-VMware. כל אחד מהם והשילוב של כולם יחד מבטיח שקט נפשי בתהליך השינוי אשר כל ארגון מכל תחום וגודל חייב לעבור כדי להיות מוכן לשרוד בעולם הדיגיטלי שכבר נמצא פה. אנחנו כבר לא מדברים על חזון עתידי אלא על כאן ועכשיו".

"בשוק תחרותי ודינמי כל כך, זה לא ברור מאליו להשיג צמיחה מדי שנה", סיכם פוני. "ביטוי לכך ראינו לפני שבוע, עם הפרסום של נתוני IDC על שוק האחסון הגלובלי וגם זה הישראלי. Dell EMC מובילה בו משמעותית, עם צמיחה דו-ספרתית, כמעט בכל התחומים. זו ההוכחה שהאסטרטגיה שלנו, כשנתיים לאחר המיזוג, בהחלט מוכיחה את עצמה. נמשיך להתמקד בשיפור ההיצע שלנו ובהרחבת בסיס המומחים שלנו על מנת לתמוך בגידול בנתחי השוק".

"150 מיליון עובדים יוחלפו על ידי רובוטים עד 2025"

אנדרו מור, מנהל הדיגיטל באינטל (Intel), אמר כי "לכולם יש אסטרטגיה עד שהם מקבלים את הסטירה. 'עסקים כרגיל' כיום כבר אומר משהו אחר עבור מנהלים ומנכ"לים". לדבריו, "כ-45% מההכנסות הארגונים שביצעו את הטרנספורמציה הדיגיטלית, עד 2019 יגיעו ממודלים עסקיים חדשים. עסקים צריכים להיות חדשניים, ולהתפתח כל הזמן".

עוד אמר מור כי "התחרות תגבר. הגיל הממוצע של חברה כיום הוא 60 שנים, ועד 2020 הוא ירד ל-12 שנים. עד 2020, 50% מכוח העבודה העתידי יורכב מבני דור 'המיליניאלס'. 38% מהמשרות בשוק התעסוקה עד 2030 עדיין לא הומצאו. 150 מיליון עובדים יוחלפו על ידי רובוטים עד 2025". מור סיכם בציינו כי "שוק התעסוקה עומד בפני המפנה הרציני ביותר שלו".

 

אנדרו מור, מנהל הדיגיטל באינטל (Intel), צילום: ניב קנטור.

אנדרו מור, מנהל הדיגיטל באינטל (Intel), צילום: ניב קנטור.

"הטכנולוגיה מתאימה את עצמה אלינו ואנחנו אליה"

רונאן סמית', מנהל אזורי לפתרונות דל טכנולוגיות במיקרוסופט (Microsoft), ציין כי "אנחנו מביאים את הנתונים עד לקצה. יש ארבעה ערוצים לטרנספורמציה הדיגיטלית: מקום העבודה המודרני, יישומים עסקיים, תשתיות ונתונים ובינה מלאכותית".

רונאן סמית', מנהל אזורי לפתרונות דל טכנולוגיות במיקרוסופט. צילום: ניב קנטור

רונאן סמית', מנהל אזורי לפתרונות דל טכנולוגיות במיקרוסופט. צילום: ניב קנטור

 

לדברי סמית', "מקום העבודה המודרני משתנה ללא היכר. בעיקר בגלל הסיבות הללו: העצמת עובדים, חיבור הלקוחות לתהליכי העבודה, תהליכי אופטימיזציה של תפעול וכן טרנספורמציה במוצרים". הוא סיכם באמרו כי "אנחנו בנקודה חשובה במהפכה הדיגיטלית, הטכנולוגיה מתאימה את עצמה אלינו – ואנחנו אליה. הטכנולוגיה צריכה להיות פשוטה וטבעית, עד שהיא כמעט שקופה לנו לגמרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים