סקר: 76% מהארגונים התקינו תוכנה חופשית

מסקר שערכה חברת Global Graphics הבריטית עולה, כי כמחצית מבין הארגונים הגדולים ישתמשו ביותר תוכנה חופשית ב-2010 ● 54% מהמשיבים לסקר ציינו, כי בארגונים שלהם משתמשים ביותר מעשר תוכנות חופשיות

כמחצית מבין הארגונים הגדולים ישתמשו ביותר תוכנה חופשית ב-2010 – כך עולה מסקר שערכה חברת Global Graphics הבריטית, יצרנית פתרונות ליצירת וארכוב מסמכים אלקטרוניים.  הסקר נערך בקרב 400 מנהלי טכנולוגיה ראשיים בארגונים שמעסיקים למעלה מאלף עובדים – 300 מהם בארצות הברית ומאה בבריטניה. כבר היום משתמשים כ-76% מהארגונים שהשתתפו בסקר בתוכנה חופשית ברמה כזו או אחרת, ו-54% מהמשיבים ציינו, כי בארגונים שלהם משתמשים ביותר מעשר תוכנות חופשיות.

המניע העיקרי בשימוש בתוכנה חופשית, עליו הצביעו 47% מהנשאלים, הוא השלמה ליישומי שולחן עבודה שכבר נמצאים בשימוש במערכת, במטרה להרחיב את התפקודיות שלהם גם אל משתמשים שלא ניתן לספק להם תוכנה בתשלום. 38% מבין הנשאלים אמרו שהם מחפשים תוכנות חינם לצורך החלפת תוכנת האקרובט של אדובי (Adobe) ואילו 24% אחרים אמרו שהם משתמשים בתוכנות חינם לצורך החלפת חבילת אופיס של מיקרוסופט (Microsoft).

הדו"ח המלא התייחס גם לשאלה מה יעלה בגורל תקציב ה-IT ב-2010. יותר מ-65% מהמשיבים אמרו, כי המצב לא ישתנה לטובה, ואפילו יורע במהלך השנה הקרובה. על פי עורכי הסקר, ייתכן שתפיסה זו גם היא מניעה את מנהלי הטכנולוגיה לחפש אחר פתרונות חינמיים.

לפי הסקר, היישום החינמי השכיח ביותר שנמצא בשימוש הוא Reader של אדובי, שמאפשר לקרוא קצבי PDF (כ-78%), כשאחריו היישומים הבולטים הם פלטפורמת הג'אווה (Java) של סאן (Sun) ונגן הפלאש (Flash). ערכות יישומים משרדיים כגון OpenOffice ו-Google Docs, נמצאות הרחק מאחור עם פחות מ-15% שימוש. ברשימה ניתן גם למצוא את סקייפ (Skype) ואת תוכנת ההגנה Windows Defender.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור קפלן

    הסקר הנ"ל מבדיל בין תוכנות חינמיות (ללא עלות) לבין תוכנה חופשית (דגש על זכויות משתמשים, לרוב גם חינמית). מן הראוי להפריד בין השניים גם אצלך בכתבה...

אירועים קרובים