פרמירה רוכשת חזרה מסיסקו את NDS במיליארד ד' – חמישית משמכרה

פרמירה מכרה את NDS הישראלית לשעבר תמורת חמישה מיליארד דולר - ורוכשת אותה חזרה בחמישית מהסכום ● הכנסות NDS ירדו בגלל המעבר המסיבי בשוק לשירותי טלוויזיה מוזרמים מבוססי אינטרנט ● פרמירה תקים חברה חדשה שתתמקד במפעילי ספקי שירותי וידיאו ולקוחותיהם

קרן פרמירה ו-NDS

קרן ההשקעות פרמירה (Permira) רוכשת את NDS – הישראלית לשעבר, מסיסקו (Cisco) תמורת מיליארד דולר.

מדובר בעוד ניסיון להחיות את NDS, שסבלה מכות רבות במהלך העשור. כעת, פרמירה תקים חברה חדשה, שתתמקד  בפיתוח ואספקה של פתרונות וידיאו לתעשיית הטלוויזיה בתשלום (PAY-TV). כזכור, פרמירה מכרה את NDS לסיסקו בחמישה מיליארד דולר ב-2012.

החברה החדשה תציע קו של פתרונות, לרבות פלטפורמת Infinite Video של סיסקו, הקלטת וידיאו דיגיטלית בענן, עיבוד וידיאו, אבטחת וידיאו, תווכת וידיאו וקבוצות שירותים. מועצת המנהלים של סיסקו אישרה את העסקה. זו צפויה להיסגר ברבעון הראשון של שנת הכספים 2019 של סיסקו, בכפוף לאישורים רגולטוריים. ד"ר אייב פלד, יועץ לקרן פרמירה ומנכ"ל NDS  לשעבר, יכהן כיו"ר החברה החדשה.

במרץ 2012 רכשה סיסקו את NDS הישראלית לשעבר תמורת חמישה מיליארד דולר. מחיר העסקה אז היה גבוה ביותר מ-30% מהשווי בו נמחקה NDS מהבורסה בשנת 2009. מרכז המו"פ של NDS פועל מהר החוצבים שבירושלים ואז העסיק 1,300 עובדים – נתון שפחת במאות עובדים בחלוף השנים.

NDS מספקת פתרונות תוכנה לשידור וידיאו ולאבטחת תוכן, המאפשרים לספקי שירות וחברות מדיה להעביר חוויות וידיאו ובידור ללקוחותיהם באופן מאובטח ורווחי. עם הרכישה היו לסיסקו כוונות טובות, והיא מסרה אז כי "רכישתה של NDS תאיץ את פיתוח וידיאוסקייפ (Videoscape), הפלטפורמה שלה המאפשרת לספקי שירות וחברות מדיה לספק את הדור הבא של חווית המשתמש. נוביל שינוי בשוק, שיאפשר לספקי שירות ולחברות מדיה להציע חוויות וידיאו חדשניות ורווחיות".

NDS הוקמה בשנת 1988 על ידי מדענים ממכון ויצמן למדע שברחובות. ב-1992 נרכשה החברה על ידי ניוז קורפ (News Corp). ב-1999 הנפיק רופרט מרדוק את החברה בנאסד"ק. ב-2009 קרן פרמירה האירופית רכשה עם ניוז קורפ את כל המניות הציבוריות של NDS לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר והחברה נמחקה מהבורסה.

לא קלה היא דרכנו

כבר לפני חצי שנה פורסם באנשים ומחשבים כי סיסקו מעוניינת למכור את NDS. אז דווח כי מדובר במאמץ של החברה להתמקד יותר מאשר בעבר בעסקי תשתיות הרשת שלה – תחום שתמיד היה ליבתה העיקרית, גם אחרי שהרחיבה את עסקיה מחומרה גם לתוכנה ולשירותי ענן.

המהלך בוצע בהתאם למדיניות שהתווה המנכ"ל הנוכחי, צ'אק רובינס. על פי מדיניות זו, המטרה של החברה היא להאיץ את תהליך ההתנתקות מנכסים שקשורים בעיקר לשירותי טלוויזיה מסורתיים, דוגמת המכירה של Scientific Atlanta לפני כשנתיים – חברה שעיקר הייצור שלה עבור סיסקו היה ממירים.

אז, המטרה של סיסקו הייתה להשתמש בידע הרב של NDS בפתרונות תוכנה בשילוב חומרה לצורך שידור וידיאו ואבטחת תוכן באופן רווחי. ל-NDS בעת הרכישה הייתה רשימת לקוחות ארוכה שכללה בין השאר, חברות הטלוויזיה הגדולות בעולם, דוגמת רשת סקיי (Sky) הבריטית, הטלוויזיה הסינית – CCTV, חברת הכבלים הגרמנית – Kabel Deutschland וכן חברות ישראליות כמו פרטנר, yes ו-HOT.

אבל זמן לא רב אחרי הרכישה, התחילו ההכנסות של NDS לשעבר לרדת, בגלל המעבר המסיבי בשוק לשירותי טלוויזיה מוזרמים מבוססי אינטרנט. מאז הרכישה עברה סיסקו כמה גלים של פיטורים, עקב המעבר להתמקדות בתוכנה על חשבון מוצרי החומרה. הדבר פגע גם במרכז של NDS בישראל, שאיבד כמות גדולה של עובדים במקביל לעובדי סיסקו אחרים. הסניף הישראלי חווה פיטורים של יותר מכמה מאות בשני גלים – ב-2014 וב-2016, כחלק מגלים שבהם פיטרה סיסקו כ-20 אלף איש ברחבי העולם.

סיסקו השתנתה אף היא: לפני ארבע שנים החברה החליטה לבסס עצמה כמובילה בעולם ה-IT, עם תפיסות חדשות לעולם ה-IT החדש, הפועל בדטה סנטר ומחוצה לו, בסביבה מרובת עננים. ממובילה עולמית בתקשורת, היא הפכה לחברת IT, עם מעבר מעולם החומרה לעולמות התוכנה, המשולבים בכל שכבות הפלטפורמה שלה – דטה סנטר מונע-כוונה, רשת מונחית-תוכנה (SD), פלטפורמה לעולם אבטחת המידע והגנת הסייבר ויכולות שיתופיות, לטובת קשר רב-ערוצי של הלקוחות עם הארגון, עם הכנסת תובנות מבוססות אנליטיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים