גאווה כחול לבן: תלמידים ישראליים זכו בתחרות רובוטיקה בינלאומית

קבוצת הדרים מהוד השרון הגיעה למקום הראשון בתחרות בלאס וגאס וקבוצת Roboactive מדימונה קיבלה את פרס היו"ר, שניתן לנבחרות המהוות מודל לחיקוי ● בסך הכל השתתפו השנה בתחרות 17 קבוצות ישראליות

חברי קבוצת Roboactive מדימונה, שזכו בפרס היו"ר בתחרות. צילום: יח"צ

פותחים את השנה ה-71 למדינה עם גאווה ישראלית-טכנולוגית: קבוצת תלמידי תיכון מהוד השרון זכתה באחרונה בתחרות הרובוטיקה של ארגון First וקבוצה נוספת מדימונה קיבלה בה את פרס היו"ר.

בטורניר, שננעל בשבת האחרונה בלאס וגאס, השתתפו קבוצות של תלמידי תיכון ממדינות רבות בעולם, שחולקו לבתים. המנצחת בכל בית עלתה לבית "אלוף האלופים", או "איינשטיין". מבין המנצחות בשלב הבתים בקטגוריית ההשראה ההנדסית, קבוצת תיכון הדרים מהוד השרון קטפה את המקום הראשון, יחד עם שלוש קבוצות מארצות הברית, בהן אלופת השנה שעברה – Cheesy poofs, ששחזרה את ההישג שלה. קבוצה ישראלית נוספת שעלתה לבית זה היא Miscar 1574 מתיכון על יסודי משגב שבגליל.

בקבוצת הדרים התרגשו בעקבות הזכייה וציינו כי זו הפעם הראשונה שבה הם מגיעים לבית "אלוף האלופים".

חברי קבוצת הדרים מהוד השרון, שהגיעו למקום הראשון בבית "איינשטיין" בתחרות. צילום: יח"צ

חברי קבוצת הדרים מהוד השרון, שהגיעו למקום הראשון בבית "איינשטיין" בתחרות. צילום: יח"צ

בנוסף, נבחרת Roboactive מדימונה, שמורכבת מתלמידי כיתות י"א-י"ב מתיכון זינמן בעיר, זכתה בפרס היו"ר, שניתן לקבוצה שמשמשת מודל לחיקוי.

אופיר אקוניס, שר המדע והטכנולוגיה, בירך את חברי הקבוצות הזוכות בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלו וכתב: "זכייתם – זכייתנו".

התקווה באליפות העולם ברובוטיקה בלאס וגאס.

ארגון First שם לעצמו למטרה להכשיר בני נוער למדע ולטכנולוגיה. הוא מארגן את התחרות מדי שנה והפעם השתתפו בה 17 קבוצות ישראליות, כש-12 מהן הגיעו לשלב רבע הגמר בבית שלהן ו-11 אף לחצי הגמר. שלוש קבוצות עלו לגמר בבית שבו התמודדו ושתיים, כאמור, העפילו לבית "אלוף האלופים". בארבע השנים האחרונות הגיעו לשלב זה שש קבוצות ישראליות. בנוסף, קבוצה 2630 מעמק חפר הגיעה אשתקד למקום החמישי בעולם באותה התחרות.

יצוין כי מי שהביא את דבר התחרות לישראל הוא אלוף (מיל.) אביהו בן נון, לשעבר מפקד חיל האוויר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים