עליבאבא תשקיע עוד 2 מיליארד דולרים ב-Lazada האסייתית

ענקית המסחר הסינית כבר השקיעה בעבר סכום זהה בחברת ה-eCommerce הדומיננטית - המספקת שירותי מסחר אלקטרוני לכ-560 מיליון צרכנים ברחבי האזור - וכעת היא מכפילה את ההשקעה הקודמת ● המטרה העיקרית - שליטה בתחום הרכישות באינטרנט בכל רחבי אסיה

עליבאבא מתרחבת בתחום הסחר האלקטרוני בדרום-מזרח אסיה

קבוצת עליבאבא (Aibaba Group) הסינית הודיעה אתמול (א') כי תשקיע עוד 2 מיליארד דולרים בענקית הקניות המקוונת האסייתית Lazada, כחלק ממאמציה המתמשכים של הקבוצה להאיץ את התפתחות שירותי המסחר האלקטרוני מטעמה באזור.

Lazada, שהחלה את דרכה בשנת 2012, היא קמעונאית קניות האונליין המובילה בדרום-מזרח אסיה, ומשרתת לקוחות באינדונזיה, מלזיה, בפיליפינים, בסינגפור, וייטנאם ותאילנד. בהיותה חלוצת תחום ה-eCommerce באזורה, החברה מסייעת ליותר מ-145,000 מוכרים מקומיים ובינלאומיים לשווק את הסחורה שלהם לשוק המקומי. היא מוכרת בפועל כ-3,000 מותגים ומשרתת יותר מ-560 מיליון צרכנים ברחבי האזור.

אמון ניכר של עליבאבא בהצלחה העתידית של Lazada

בשנת 2016 רכשה עליבאבא את השליטה על Lazada, בהשקעה של מיליארד דולר, וב-2017 הגדילה את חלקה בה ל-83%, באמצעות השקעה נוספת של סכום זהה. כעת היא מכפילה את השקעתה הקודמת בחברה, מה שמביא את סך כל השקעתה בפלטפורמת המסחר האלקטרוני ל-4 מיליארדי דולרים, כשהמהלך האחרון שלה אמור להעמיק את האינטגרציה של Lazada עם המערכת האקולוגית של עליבאבא.

"ההשקעה מדגישה את האמון של עליבאבא בהצלחתו העתידית של העסק של Lazada ובסיכויי הצמיחה של השוק בדרום-מזרח אסיה, אזור שהוא חלק מרכזי באסטרטגיית הצמיחה העולמית של עליבאבא", אמרה הענקית בהצהרה לתקשורת.

לפי ההצהרה, לוסי פנג, המשמשת כיום כיו"ר של Lazada, תכהן ככל הנראה בנוסף גם בתפקיד המנכ"לית החדשה של החברה. פנג, אחד מ-18 המייסדים והשותפים הבכירים בקבוצת עליבאבא, אמרה כי האזור מהווה נקודה חמה לצמיחה וטומן בחובו הזדמנויות מלהיבות.

"עם אוכלוסייה צעירה, חדירה ניידת גבוהה ו-3% בלבד מהמכירות הקמעונאיות של האזור המתבצעות כיום באינטרנט, אנו מרגישים מאוד בטוחים להכפיל את ההימור על דרום-מזרח אסיה", אמרה פנג. "Lazada ממוקמת היטב בעבור השלב הבא של הפיתוח והמסחר באמצעות האינטרנט באזור זה".

יצוין כי באוגוסט 2017, השקיעה עליבאבא גם 1.1 מיליארד דולר ב-Tokopedia – מרחב הקניות המקוון הגדול ביותר באינדונזיה.

תחרות מול אמזון על שוק שאמור להתפתח במהירות

עליבאבא מעלה מהלך במאבק האינטנסיבי שיש לה בדרום-מזרח אסיה, שם חברות אמזון (Amazon) מהווה מתחרה משמעותית בתחום הרכישות אונליין.

על המהלך האחרון אמר סטיבן ג'ו, אנליסט בחברת פסיפיק אפוק (Pacific Epoch) משגנחאי, לבלומברג (Bloomberg) כי "זה חלק מאסטרטגיית ההתרחבות שלה בחו"ל, שם היא משתמשת בפלטפורמה ספציפית כקרקע לבדיקת השטח". הוא הוסיף והסביר ש"עכשיו היא תנהל את הפעולות בעצמה".

מייסד Lazada, מקס ביטנר, שכיהן כמנכ"לה מאז 2012, ייקח על עצמו תפקיד של יועץ בכיר בקבוצת עליבאבא, במטרה לסייע במעבר ובאסטרטגיית הצמיחה הבינלאומית העתידית. "המחויבות החדשה של עליבאבא להון ומשאבים טובה בעבור Lazada וטובה לשוק הדרום-מזרחי של המסחר האלקטרוני", אמר ביטנר.

עם אוכלוסייה של 650 מיליון בני אדם שמפגינים הסתגלות מהירה לאינטרנט, האזור מייצג פוטנציאל עצום בעבור עסקים קמעונאיים באינטרנט. על פי דו"ח של גוגל והצהרה של חברת השקעות הרכב הסינגפורית Temasek, כלכלת האינטרנט של האזור צפויה להגיע להיקף של 200 מיליארד דולר עד לשנת 2025.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים