"הרחפן שליח אידיאלי – אינו עצל, לא מתלונן ולא מתעייף"

יריב בש, מייסד-משותף ומנכ"ל פלייטרקס, סיפר כיצד הענן של AWS מסייע לחברת השליחויות האווירית שלו לפעול

יריב בש, מייסד-משותף ומנכ"ל פלייטרקס. צילום: תומר פולטין

"עולם השליחויות הוא מורכב. השליחים הם עצלנים לעתים, השליחויות נעשות בשעות שיא, בצהריים ובערב. עלות השכר לשליחים גבוהה. שליחויות מתאימות לרובוטים. רחפנים הם הפתרון האידיאלי לתחום, הם לא מתלוננים והם מהירים", כך אמר יריב בש, מייסד-משותף ומנכ"ל פלייטרקס (Flytrex).

בש דיבר במליאה המרכזית של כנס AWS SUMMIT TEL AVIV. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים התקיים אתמול (ד') בהשתתפות כ-5,000 איש, מפתחים, לקוחות ושותפיה העסקיים של ענקית הענן.

לדברי בש, "בעולם הקמעונאי, תחום המשלוחים מבוסס המסחר המקוון משתנה – וימשיך להשתנות. באמצעות רחפנים, המוצר שרכשת ברשת – יגיע אליך בתוך שעה מההזמנה".

פלייטרקס, אמר בש, "היא חברה לשירותי משלוחים בעזרת רחפנים. היא הוקמה בסוף 2013, וכבר פועלת בעיר אחת בעולם". החברה פיתחה רחפן חכם, בשם Flytrex Mule, הכולל רכיב חומרה תקשורתי. סביבו פיתחו אנשי פלייטרקס מערכת שליטה ובקרה לשינוע הרחפנים – עם קישוריות לרשת.

הרחפן כולל אפליקציית Messenger, באמצעותה ניתן לקבל ולשלוח משלוחים על גבי הרחפנים. לרחפן יש יכולות קישוריות, המאפשרות מעקב אחר נתוני הטיסה שלו – נתיב, מיקום וגובה הטיסה. הרחפן גם מצויד – כמו במטוסים – במעין קופסה שחורה, שרושמת ומתעדת את נתוני הטיסה שלו. משקל הרחפן עומד על 15 ק"ג והוא נשאר בגובה שש קומות.

בש אמר כי זה כמה חודשים השירות של פלייטרקס פועל ברייקיאוויק, בירת איסלנד. אנשי החברה עובדים בשיתוף פעולה עם AHA – חברת המסחר המקוון הגדולה ביותר באיסלנד. כעת פועלים ברייקיאוויק שני רחפנים של פלייטרקס, עם תכנון להגדלת היקף הפעילות בעיר מאוחר יותר השנה.

השמיים – מרחב הפעילות הטבעי שלנו

"אנו עושים משלוחים של מוצרים במשקל של עד שלושה ק"ג – למרחק של עד חמישה ק"מ", אמר בש. "אנו מתמקדים במשלוחי אוכל ממסעדות ומוצרים מחנויות מכולת. רוב הדברים הנשלחים בעולם שוקלים פחות משלושה ק"ג. מערכת חכמה מפעילה את צי הרחפנים שלנו. אנשי לוגיסטיקה פשוטים המטיסים את הרחפנים, והמערכת מונעת מהמפעילים לעשות טעויות". הוא אמר כי "הרחפן הוא החלופה המיטבית למכוניות ולאופנועים, כי רייקיאוויק מלאה בגשרים ונהרות. הרחפן חוצה את העיר במהירות של עד 60 קמ"ש מצד לצד בארבע דקות, במקום 25 שעושה כלי רכב".

בהיבט הטכנולוגי, אמר בש, "אנשי ה-IT שלי כלל לא שקלו לבנות תשתית IT פיזית, עם דטה סנטר. הליכה לענן הייתה האופציה הראשונה והיחידה שלנו. עם הקמת החברה הרמנו את מערך המחשוב שלנו על גבי אמזון ווב סרביסז (AWS). אין כיום לארגון כל סיבה להקים תשתיות מחשוב פיזיות".

לדבריו, "הזמינות של המערכות היא מימד חשוב בפעילות שלנו. אנו מפעילים על גבי AWS לא מעט משירותי הבסיס, ביניהם EC2 – המספק יכולת גידול אוטומטית ומפעיל שרתים בהתאם לדרישות הביצועים; שירות האחסון S3 ועוד. אנו צורכים גם שירותים נוספים. אנחנו שוקלים גם להתחיל להשתמש בשירותים מתקדמים יותר".

"מערכת השילוח מבוססת הרחפנים הייחודית שלנו תגדיר ותעצב מחדש את עולם הצריכה המקוון", סיכם בש. "נגדיל את שביעות רצון הצרכנים, ונהפוך את חוויית הצריכה למהירה יותר. בתוך כמה חודשים נפעל בערים נוספות – באמריקה הלטינית. מבחינתנו, השמים הם לא הגבול – אלא מרחב הפעילות הטבעי שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים