סוני-אריקסון: הפסד נקי של 167 מיליון יורו ברבעון הרביעי של 2009

ההפסד השנתי של החברה הסתכם ב-836 מיליון יורו, לעומת הפסד של 76 מיליון ב-2008 ● המכירות ברבעון ירדו ב-40%, והסתכמו ב-1.8 מיליארד יורו ● נשיא סוני אריקסון, ברט נורדברג, עדיין אופטימי: "עלינו על המסלול הנכון"

סוני-אריקסון (Sony-Ericsson) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2009, מהן עולה, כי החברה רשמה הפסד נקי של 167 מיליון יורו, וכי סך המכירות שלה הסתכם ב-1.8 מיליארד יורו – ירידה של 40% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008. עם זאת, בסוני-אריקסון צופים צמיחה קלה במכירות ב-2010.

החברה מכרה 16.4 מיליון מכשירים ברבעון הרביעי, גם כן ירידה של 40% ביחס לרבעון המקביל. לדברי אנליסטים, הצעדים שנקטה סוני-אריקסון לצמצום בהוצאות סייעו לה להקטין את ההפסד – מ-187 מיליון יורו ברבעון האחרון של 2008, ל-167 מיליון יורו, כאמור. גורם נוסף שתרם לצמצום ההפסדים היו מכירות של טלפונים חכמים חדשים בעלי צג מגע.

סך ההפסד הנקי של החברה ב-2009 הסתכם ב-836 מיליון יורו, זאת לעומת הפסד של 73 מיליון יורו ב-2008. סך המכירות ל-2009 הסתכם ב-6.8 מיליארד יורו, ירידה של 40% לעומת 2008.

ברט נורדברג, נשיא סוני אריקסון, אמר עם פרסום הדו"חות, כי "החברה ממשיכה להתמקד בחזרה לרווחיות". הוא הדגיש את התוכניות האסטרטגיות להשיק מכשירים הפועלים תחת מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google), ולפעול להגדלת המכירות בשוק האמריקני, שם נתח השוק של החברה נמוך.

"2010 תהיה עדיין שנה מאתגרת, שכן היתרונות של השיפור במבנה ההוצאות ישפיעו רק במחצית השנייה שלה", אמר נורדברג, והוסיף: "מכל מקום, אנו בטוחים שהחברה שלנו עלתה על המסלול הנכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים