פרשת בזק: הוארך מעצר אלוביץ'; הנדלר שוחררה למעצר בית

מעצרם של אלוביץ' וחפץ הוארך עד ליום א', והשופט קבע כי שחרורם בשלב זה עלול לפגוע קשות בחקירה ● מנכ"לית בזק שוחררה לשבעה ימי מעצר בית ונאסר עליה לצאת מהארץ

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק. צילום: פלי הנמר

תיק 4000: בית המשפט האריך היום (ב') עד ליום ראשון את מעצרם של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, ושל ניר חפץ, יועץ התקשורת המקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו. מעצרו של אלי קמיר הוארך עד ליום רביעי. בצהרים שוחררה סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, למעצר בית של שבעה ימים.

השופט עלאא מסארווה דן בהארכת המעצר במשולב עם בקשת הסנגורים של החשודים לשחרר אותם. בקשה זו הוגשה לאור החשיפה של הכתב דורון הרמן מערוץ 10 של ההתכתבות SMS בין השופטת שדנה במעצרים בתיק עד אתמול, רונית פוזננסקי-כץ, לבין עו"ד ערן שחם-שביט, חוקר מטעם רשות ניירות ערך, שיחד עם המשטרה חוקרת את הפרשה. השניים התכתבו על הפרשה ואף ערכו תיאומים לגבי המעצרים. נגד השניים נפתחה חקירה בעקבות החשיפה והשופטת אף הועברה מטיפול בתיק המעצרים.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. צילום: יח"צ

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. צילום: יח"צ

בהחלטתו קבע השופט מסארווה כי "החשד נגד החשודים התחזק, ושחרורם בשלב זה עלול לפגוע בחקירה". לדבריו, "תפקידו של בית המשפט הוא עריכת איזונים בין אינטרסים שונים – האינטרס הציבורי לאינטרס האישי של החשודים והפגיעה בזכויותיהם. אני קובע שידו של האינטרס על הציבורי על העליונה".

ארבעה מהחשודים שוחררו למעצרי בית

הנדלר שוחררה למעצר בית בערבות של בעלה, אייל הנדלר. בנוסף, הוציא לה השופט צו עיכוב יציאה מהארץ, אסר עליה ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה וכן להגיע למשרדי בזק במשך 30 ימים. השופט קבע כי קיים חשש שהנדלר תשבש הליכי חקירה, אולם כאמור, הסתפק בחלופה של מעצר בית.

בנוסף, שוחררה היום למעצר בית איריס אלוביץ', רעייתו של שאול אלוביץ', למשך 10 ימים – בביתם של בני הזוג. כמו כן, היא לא יכולה ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה במשך 45 ימים. עוד שוחררו היום למעצר בית אור אלוביץ', בנם של שאול ואיריס, ועמיקם שורר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של בזק.

אתמול הודיעו בני משפחת אלוביץ' – שאול, בנו אור וכלתו אורנה – על התפטרותם מהדירקטוריון של בזק, שמצידו קיבל את ההתפטרות.

תיק 4000 עוסק בהטבות שעל פי החשד ניתנו לבזק בתקופת היותו של נתניהו (גם) שר התקשורת, בתמורה לסיקור אוהד לו ולרעייתו, שרה, באתר וואלה. בין העצורים הנוספים בפרשה נמצא המנכ"ל המושעה של משרד התקשורת, שלמה פילבר, שחתם בשבוע שעבר על הסכם עד מדינה. נתניהו צפוי להיחקר בפרשה ביום ו'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים