מאיר אדלר, CA: "חוויית משתמש היא שם המשחק"

"מדובר בגורם המבדל תחרותית ארגון ממתחריו - ומי שיצלח את הטרנספורמציה הדיגיטלית, ישרוד בעולם התחרותי כיום", כך לדברי אדלר, CTO חטיבת CA ישראל ב-NessPRO

מאיר אדלר, CTO חטיבת CA ישראל ב-NessPRO. צילום: ניב קנטור

"ארגונים חייבים לשנות את התרבות הארגונית שלהם. ארגונים אשר יאמצו מודלים אג'ילים, תפיסות פיתוח מבוססות DevOps, ואשר יפעלו לשיפור חוויית המשתמש – הם אלה אשר יצליחו לצלוח את הטרנספורמציה הדיגיטלית ולשרוד בעולם התחרותי כיום. חוויית המשתמש היא המפתח, היא שם המשחק – היא הגורם המבדל תחרותית ארגון ממתחריו", כך אמר מאיר אדלר, CTO חטיבת CA ישראל ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס.

אדלר דיבר באירוע ness-CA-cGOV פוגשת את המגזר הממשלתי. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במלון אוריינט, ירושלים ובכירי CA הציגו בפני המשתתפים יישומים המותאמים לארגונים ממשלתיים. את הכנס הנחה זוהר פרל, מנהל חטיבת CA ישראל ב-NessPRO, קבוצת מוצרי התוכנה של נס, וסמנכ"ל בכיר בנס.

אדלר הציג את שרשרת האספקה הדיגיטלית ואמר כי "השרשרת הזו לא פשוטה כבעבר – היא מורכבת. ברגע שארגון משחרר משהו לשוק, הוא נדרש במקביל לאסוף תובנות ולשפר אותו תוך כדי תנועה. אלא שאז הארגון רוצה להעלות נתונים אבל זה לא פשוט".

אדלר ציין כמה מהאתגרים סביב שרשרת האספקה הדיגיטלית: כמות ה-API הציבוריים גדלה מדי שנה ב-18%; עד שנת 2021 צפוי להיות גידול של פי 10 בכמות אפליקציות המיקרו-שירותים; ל-88% מהארגונים הגדולים יהיה הדנה SDN".

מצב זה, אמר, "מביא לכך שאם אני רוצה להביט על התשתית שלי – יש לי מאות API המדברים ביניהם. אנו רואים היום בארגונים כלי מומחה רבים, המטפלים בנתונים רבים, אבל עושים זאת בנפרד, ב-'עמודים', עם מעט שיתוף. בדרך זו לא ניתן לקבל נוף אחוד עם תמונה כוללת".

כולם רוצים אנליטיקה

אדלר ציטט מחקרים, לפיהם עד שנת 2021, 90% מהארגונים ירצו לעשות אנליטיקה. "מדובר באיסוף נתונים ובהפקת תובנות", ציין אדלר. "מדובר על שני סוגים – אנליטיקה בסיסית ומתקדמת. זו הבסיסית נעשית על בסיס מודלים מתמטייים. האנליטיקה היותר מתקדמת נשענת על לימוד מכונה ועל אלגוריתמים". לדבריו, "ניתן לעשות אנליטיקה על בסיס הכלים שכבר יש בבית – אבל זה גוזל זמן. אנחנו רוצים כלים שיניבו תובנות עסקיות".

הדרך להפקת אנליטיקה מתקדמת, הסביר, "היא בעזרת CA Jarvis – מנוע אנליטי פנימי, הפועל על בסיס טכנולוגיות קוד פתוח, עם ארכיטקטורת Big Data. זהו הפרויקט המצליח ביותר של החממה של החברה, והוא כבר שולב בקווי העסקים של CA בתחומי ה-Agile Operations, ניהול ה-API ואבטחת המידע".

תחום פעילות חדש נוסף, ציין אדלר, הוא ITOA (ר"ת IT Ops Analytics), ניתוח התפעול של המחשוב. מושג זה, אמר, מחליף את ה-BSM. הרעיון, הסביר, "הוא להכניס כל המידע של ה-IT – מחשוב, שרתים, אחסון ורשת – לתוך המנוע האנליטי של החברה. אנו לא מחליפים כלי מומחה וזו אינה פלטפורמה ל-Big Data, אלא מנוע לקורלציה, אגרגציה ונורמליזציה – של המידע. בדרך זו ניתן לעשות ניתוח צופה פני עתיד, עם קבלת נקודת מבט אחודה ומרכזית אחת, עם שיפור חוויית המשתמש, עם אנליטיקה מבוססת בינה מלאכותית. כך ניתן להגיע לשיפור מתמשך של המחשוב, בכל הרבדים".

CA, סיכם אדלר, "מציעה לארגונים להיות המנוע הארכיטקטוני, המודל – עליהם כל ארגון יבנה את התשתית הנדרשת לו, על מנת להיות חדשני ותחרותי. CA עשתה זאת בעצמה, היא המציאה את עצמה מחדש, חידשה את פניה – וכעת – כל מה שהיא מוכרת ללקוחות, היא עשתה קודם בבית".

להאיץ את קבלת התובנות העסקיות

מארק טוך, יועץ טכנולוגי בכיר, CA ישראל ב-NessPRO, הציג כיצד ניתן להאיץ את קבלת התובנות העסקיות ולהביא לשיפור  חוויית המשתמש.

הוא הציג את כלי CA App Experience Analytics, ואמר כי "החווייה הדיגיטלית היא המוטיב התחרותי החדש בשדה הקרב על לב הלקוח. תובנות מבוססות אנליטיקה הן אלו שיביאו ערך מוסף".

מארק טוך, יועץ טכנולוגי בכיר, CA ישראל ב-NessPRO. צילום: ניב קנטור

מארק טוך, יועץ טכנולוגי בכיר, CA ישראל ב-NessPRO. צילום: ניב קנטור

לדברי טוך, "חוויית המשתמש כוללת שני היבטים – האחד, ניטור סינטטי, המטפל בנושאים כגון הגידול בתעבורה. זה ניטור טוב, אולם יש לו מגבלות, והוא אינו מספיק".

הוא ציין כי הדרך המתקדמת לטפל בחוייית המשתמש היא באמצעות מדידה בזמן אמת, "הכוללת הקלטות בתוך הרשת, הטמעת סוכנים ברמת שרתי האפליציה והגעה לצד של משתמש קצה".

כך, סיכם טוך, "ניתן לקבל מידע משופר ובזמן אמת על חוויית המשתמשים – מכל המשתמשים. כך ניתן לקבל יכולת פילוח שונות, מי מגיע, מאיזה ערוץ, מה הדמוגרפיה של המשתמש, מה סביבתו, איך המשתמש עובד עם האפליקציה, אילו מסכים הוא מפעיל ואילו נתונים הוא מחפש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים