מוטורולה במאמץ להמשיך את פעילותה בשוק הסיני גם ללא גוגל

החברה נקלעה לקרב המתחולל בין גוגל לממשלה הסינית, בעקבותיו החליטה ענקית החיפוש לדחות לעת עתה את השקתו בסין של מכשיר אנדרואיד מתוצרת מוטורולה ● בסוף השבוע הציגה מוטורולה חנות יישומים אנדרואידיים משלה לשוק הסיני, ועיסקה עם חברת החיפוש הסינית המובילה באידו

צעדי המחאה של גוגל (Google) בסין, שכללו, בין היתר, את דחיית השקתו של מכשיר אנדרואיד (Android) מתוצרת מוטורולה (Motorola), הציבו בפני ענקית הסלולר בעיה. כעת, היא מנסה לפתור אותה על ידי השקת שירותים ושותפויות, שיאפשרו לה להמשיך לפעול בשוק הסיני גם בלי גוגל.

בסוף השבוע הציגה מוטורולה חנות יישומים אנדרואידיים משלה לשוק הסיני, ועסקה עם חברת החיפוש הסינית המובילה באידו (Baidu). חנות היישומים החדשה, Shops4Apps, תהיה זמינה במכשירים החכמים של מוטורולה החל מראש השנה הסיני, שיחול באמצע פברואר השנה.

החברה אף הודיעה, כי תוסיף תכונה שתאפשר למשתמשים לבחור את חברת החיפוש שירצו להשתמש בשירותיה, אם כי נכון לעכשיו, באידו היא כרגע האפשרות היחידה. מוטורולה הודיעה גם, שהיא מנהלת מגעים עם ספקיות נוספות בסין, כדי "לספק מערכת שלמה של שירותים" בחנות האפליקציות שלה, כולל שירותי אי-מייל ומפות.

ההודעה של מוטורולה הגיעה מיד לאחר הודעת גוגל על דחיית ההשקה של מכשירי אנדרואיד בסין. אנדרואיד היא אמנם מערכת הפעלה פתוחה, ויצרנית מכשירי סלולר אינה זקוקה לתמיכה מגוגל כדי למכור מכשירים המבוססים עליה; אך מנגד, התכונות הבולטות הכלולות במכשירי אנדרואיד הם שירותים שונים של גוגל, כמו חיפוש קולי, מפות ודואר – ואם גוגל לא תכלול את השירותים האלה במכשיריה בסין, אין ספק שחלק גדול מקסמם יפוג מבחינת המשתמשים.

לדברי אנליסטים, הצעדים של מוטורולה תוכננו על ידה מזמן, משתי סיבות: האחת היא האסטרטגיה המוצהרת שלה לכבוש נתחים גדולים בשוק הסיני, והשנייה – לסמוך כמה שפחות על גוגל ולפתח ערוצי שירותים נוספים, אם באמצעות שותפויות נוספות ואם באמצעות פיתוחים משלה. מוטורולה אולי תכננה לפרסם את התוכניות האלה בתערוכת הסלולר הגדולה שתיערך בברצלונה באמצע החודש הבא, אך הסכסוך בין גוגל לסין אילץ אותה להקדים את הפרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים