אובמה: "אנחנו מצפים לתשובות מסין בכל הנוגע לצנזורה ברשת"

נשיא ארצות הברית מוטרד מהמתקפה שבוצעה בחודש שעבר, ככל הנראה מסין, על גוגל, ודורש מהסינים הסברים לאירוע - כך מסר בסוף השבוע ביל ברטון, דובר מטעם הבית הלבן ● הוא ציין, כי אובמה מתח ביקורת על כך שבסין ובמדינות נוספות נערכת צנזורה על תעבורת הרשת, "המונעת זרימה חופשית של מידע"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מוטרד מהמתקפה שבוצעה בחודש שעבר על ענקית החיפוש גוגל (Google), ודורש מסין תשובות עם הסבר לאירוע – כך מסר דובר מטעם הבית הלבן בסוף השבוע.

הדובר, ביל ברטון, הוסיף, כי "כפי ששרת החוץ, הילארי קלינטון, ציינה, הנשיא וכולנו מצפים לתשובות ולהסברים מהממשל בסין". ברטון אמר, כי אובמה מתח ביקורת על כך שבסין ובמדינות נוספות נערכת צנזורה על תעבורת הרשת, "המונעת זרימה חופשית של מידע".

מומחים ליחסים דיפלומטיים העריכו בעיתונות האמריקנית בסוף השבוע, כי פרשת המתקפה על גוגל עלולה לגלוש למחלוקת עמוקה יותר ולפגוע ביחסים בין שתי המדינות, על רקע תמיכתו של הנשיא אובמה בגולים הטיבטיים וכוונתו לפגוש את מנהיגם, הדלאי לאמה.

בעקבות המתקפה על שרתיה של גוגל ועל שרתי 32 חברות נוספות, שאירעה באמצע דצמבר האחרון, האשימה ענקית האינטרנט את שלטונות סין, כי הם מפעילים אמצעי צנזורה כלפיה. החברה אף הודיעה, כי היא בודקת אם ההתקפה בוצעה תוך הסתייעות בעובדים סינים שלה. גוגל אף איימה להפסיק את פעילותה במדינה.

קלינטון יצאה בסוף השבוע בנאום נמרץ ותקיף, שדן בחופש ברשת ובתלונות של גוגל. היא האשימה, כי שלטונות סין "יוצרים חומה על חלק גדול מהעולם, שמטרתה למנוע זרימת מידע חופשי". לדבריה, "מדינות, או נציגים שלהן, שתוקפים במרחב הקיברנטי, חייבים לדעת שארצות הברית תגן על מערך המיחשוב והתקשורת שלה. מי שיפר זאת ייאלץ לשלם את המחיר". קלינטון הוסיפה, כי "מדינות שמונעות זרימה של מידע חופשי ומגבילות אותו מקיפות את עצמן בחומה וחוסמות את הקדמה". היא מתחה ביקורת על מדיניות הטיפול באינטרנט בכמה ארצות, ביניהן סין, איראן, טוניסיה, אוזבקיסטן, וייטנאם ומצרים – וציינה ארצות אלה כמי שנרשם בהן "זינוק באיומים על הזרימה החופשית של המידע". מזכירת המדינה האמריקנית תבעה מהממשל הסיני לחקור את טענות גוגל לגבי הפריצה והצנזורה המכוונת כלפיה.

סין הגיבה בחריפות ואמרה, כי "נאומה של קלינטון הוא בגדר טענות חסרות בסיס. דבריה של מזכירת המדינה מצביעים על העדר כבוד מצידה כלפי סין". בהודעה של הממשל הסיני נכתב, כי "אל למזכירת המדינה ללמד אותנו שיעור כיצד לנהל את ענייניה הפנימיים של סין, איך לעשות ומה לעשות". פקידי ממשל סיניים איימו לפגוע ביחסים בין שתי המדינות. ביום ו' האחרון נפגשו דיפלומטים משתי המדינות בניסיון להרגיע את הרוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים