התובע הכללי של ניו יורק חוקר חברה המוכרת עוקבים מזויפים

בעקבות חשיפה בניו יורק טיימס, חברת שיווק דיגיטלית מניו יורק תיחקר בחשד שמכרה חשבונות מזויפים בטוויטר ● החברה טוענת שבסך הכל השתמשה ב-"טקטיקות שיווקיות מעורבות" בכדי להגביר עניין בפוסטים במדיה חברתית

אהבה לא אמיתית. אילוסטרציה: Sira Anamwong/BigStock

התובע הכללי של ניו יורק, אריק שניידרמן, הודיע על פתיחה בחקירתה של חברת שיווק דיגיטלית בשם Devumi, שלפי הדיווחים עוסקת במכירת עוקבים מזויפים למשתמשי טוויטר (Twitter).

"ההתחזות וההונאה הם בלתי חוקיים לפי החוק בניו יורק. אנחנו פותחים בחקירה של Devumi ומה שנראה לכאורה כמכירה של בוטים שעושים שימוש בזהויות גנובות", צייץ שניידרמן אתמול (א').

הדברים מגיעים כתגובה לכתבת תחקיר של הניו יורק טיימס (New York Times), שהתפרסמה שלשום (ש') ושבה נטען כי Devumi מספקת עוקבים מחשבונות מזויפים למשתמשי הרשת החברתית.

"להרוויח במהירות עוקבים, צופים, אוהבים ועוד"

באתר האינטרנט שלה, Devumi מניו יורק טוענת שהיא "מאיצה את הצמיחה החברתית שלכם" על ידי כך שתסייע לכם "להרוויח במהירות עוקבים, צופים, אוהבים ועוד" בטוויטר, ביוטיוב (YouTube), בפינטרסט (Pinterest), SoundCloud ,Vimeo, לינקדאין (LinkedIn), ובפלטפורמות מקוונות אחרות, וזאת בתוך שימוש ב-"טקטיקות שיווקיות מעורבות".

החברה מוכרת עוקבים מזויפים למשתמשים בטוויטר, ולעתים משתמשת בפרטים המבוססים על אנשים אמיתיים, כך נטען בתחקיר של הניו יורק טיימס, שקבע כי "Devumi מוכרת עוקבי טוויטר וריטוויטים לסלבריטאים, לעסקים ולכל מי שרוצה להיראות יותר פופולרי או להפעיל השפעה באינטרנט".

"על פי נתונים משוערים של לפחות 3.5 מיליון חשבונות אוטומטיים, שכל אחד מהם נמכר פעמים רבות, החברה סיפקה ללקוחות יותר מ-200 מיליון עוקבים בטוויטר", נכתב בדיווח של הטיימס.

חלק מהחשבונות חסרי תמונה ושם ברור

בכדי להבין כיצד עובדת Devumi, פתח הטיימס עצמו חשבון טוויטר חדש והוציא 225 דולרים על רכישת 25 אלף עוקבים. "כפי שפורסם, ה-10,000 הראשונים נראו כאנשים אמיתיים. היו להם תמונות ושמות מלאים, עיר מולדת ולעתים קרובות ביוגרפיות שנראו אותנטיות", פורט בכתבה.

"15 אלף העוקבים הבאים מ-Devumi היו חשודים יותר בבירור: חסרי תמונות פרופיל וערבוב של אותיות, מספרים ושברי מלים במקום שמות", הוסיף הכתב.

הטיימס המשיך ואמר כי בעוד שיש מספר חברות המספקות עוקבים מזויפים ללקוחות משלמים, חברות אלה מנצלות פלטפורמות שמספקות זירה נוחה לחשבונות מזויפים. טוויטר, למשל, לא דורשת זהות אמיתית בכדי ליצור חשבון, על אף שלכאורה החברה אומרת שהיא שוקדת לחסל חשבונות המפרסמים דברי ספאם.

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי בין 9% ל-15% מהחשבונות הפעילים בטוויטר שייכים למעשה לבוטים. הרשת המצייצת מתגאה בלמעלה מ-300 מיליון משתמשים פעילים בחודש, וזה אומר שכמעט 27 מיליון עד 45 מיליון חשבונות אינם נשלטים על ידי בני אדם, כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת אינדיאנה (Indiana University) ובאוניברסיטת דרום קליפורניה (University of Southern California) בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים