חדש באקדמית תל אביב-יפו: תואר ראשון בניהול ממשל דיגיטלי

לראש התוכנית מונה ד"ר עדי קפליוק, לשעבר יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי ומנמ"ר עיריית גבעתיים ● הוא אמר כי "ההתמחות תספק הזדמנות ללמוד כיצד להוביל ולנהל בהצלחה יוזמות ממשל מבוססות טכנולוגיה במגזר הציבורי"

ד''ר עדי קפליוק, ראש התוכנית, לשעבר מנמ''ר עיריית גבעתיים והיו''ר היוצא של פורום המנמ''רים ברשויות המקומיות. צילום: קובי קנטור

המכללה האקדמית תל אביב-יפו תפתח בשנה האקדמית הבאה מסלול לימודים לתואר ראשון בניהול ממשל דיגיטלי – בפעם הראשונה בעולם האקדמי בישראל. התוכנית, שאושרה בימים האחרונים על ידי המועצה להשכלה גבוהה, היא חלק מלימודי תואר ראשון בחברה ופוליטיקה בבית הספר לממשל וחברה, שכבר פועל במכללה. ראש התוכנית הוא ד"ר עדי קפליוק, לשעבר מנמ"ר עיריית גבעתיים ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי.

"הממשל הדיגיטלי, שנמצא במגמת התעצמות בשנים האחרונות, ישפר את השירות לאזרח, ייעל את הממשלה והרשויות המקומיות, ויגביר את השקיפות. כיום, אין בשום גוף ממשל בישראל – ממשלה או רשות מקומית – בעל תפקיד שהוא מוביל דיגיטלי", אמר ד"ר קפליוק. הוא הוסיף כי "ההתמחות תספק הזדמנות ללמוד כיצד להוביל ולנהל בהצלחה יוזמות ממשל מבוססות טכנולוגיה במגזר הציבורי – הן המרכזי והן המקומי".

לדבריו, "בעולם המתפתח של הממשל הדיגיטלי דרושים מומחים בתחומים מתפתחים כמנהלי/מובילי דיגיטל, ייעוץ לנבחרים ומנהלי ידע במספר תחומים משיקים, שיקבלו מענה בתוכנית הלימודים. התוכנית משלבת ידע ברמה האינטרדיסציפלינרית, ולכן משולבות בה תשתיות מתחומי מדיניות ציבורית, מדע המדינה, הסוציולוגיה, ניהול, תקשורת המונים, ניהול ידע ומערכות מידע".

פרופ' אסף מידני, דיקן בית הספר לממשל וחברה באקדמית תל אביב-יפו. צילום: עמית שטראוס, קיבוץ גבעת ברנר

פרופ' אסף מידני, דיקן בית הספר לממשל וחברה באקדמית תל אביב-יפו. צילום: עמית שטראוס, קיבוץ גבעת ברנר

"בעולם, ובכלל זה בישראל, הממשל הדיגיטלי תופס תאוצה. הכיוון המסתמן הוא פיתוח חדשנות ואספקת שירותים ציבוריים חדשניים, איכותיים ויעילים בתחומים שונים", אמר פרופ' אסף מידני, דיקן בית הספר לממשל וחברה באקדמית תל אביב-יפו, שהיה בין יוזמי הרעיון לפתוח את מסלול הלימודים החדש. "לימודי ניהול הממשל הדיגיטלי נועדו לספק הזדמנות ייחודית ללמוד ולהשתלב בעולם הממשלי העתידני. התוכנית ייחודית במובן זה שהיא מתמקדת בהיבטים הציבוריים הניהוליים – ולא רק טכנולוגית".

לימודי ליבה במדעי החברה והמדינה

תלמידים שיעברו את התוכנית יהיו בעלי ידע מקצועי ותיאורטי מקיף בתחומי החברה, הכלכלה, המשטר והפוליטיקה בישראל, עם התמחות מקצועית בתחומי המהפכה הדיגיטלית וקבלת כלים ליטול בה חלק, כולל התמחות מעשית, בשנה השלישית, בשלטון המרכזי והמקומי ובחברות היי-טק שנותנות שירותים דיגיטליים לממשל. בין הנושאים שמופיעים בתוכנית הלימודים ניתן למצוא התמחויות כגון ערים חכמות, קבלת החלטות, ניהול ביצועים ומערכות מידע בעולם הדיגיטלי, אסטרטגיה תקשורתית בעולם הדיגיטלי, מערכת היחסים בין ממשל לאזרח ושקיפות.

לסטודנטים שיעמדו בדרישות התוכנית תוענק, בנוסף לתואר הראשון, תעודת הסמכה כמוביל דיגיטלי על ידי הלשכה לטכנולוגיות המידע.

יצוין כי הלימודים במסלול הממשל הדיגיטלי משולבים עם לימודי הליבה המתבקשים בכל מה שקשור לתחום מדעי החברה והמדינה, כאשר המשמעות היא קורסי חובה משותפי בהיקף של 66 נקודות, קורסי תשתית במדעי המדינה וקורסי בחירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים