אקסנצ'ר: צרכנים במדינות מתפתחות ירכשו ב-2010 יותר טכנולוגיה מאשר במדינות מפותחות

מדו"ח שפרסמה החברה עולה, כי מספרם של הצרכנים במדינות מתפתחות שיקנו מוצרי טכנולוגיה - רגילים וירוקים - יהיה גבוה פי שניים מאלה במדינות מפותחות ● המחקר נערך בקרב 16 אלף משתתפים בארצות הברית, גרמניה, צרפת ויפן אל מול סין, הודו, מלזיה וסינגפור

צרכנים בשווקים מתפתחים מוכנים לרכוש מוצרי צריכה טכנולוגיים ולהשתמש בהם פי שניים לעומת צרכנים בשווקים מפותחים – כך עולה מדו"ח חדש שפרסמה חברת הייעוץ ומיקור-החוץ אקסנצ'ר (Accenture). הדו"ח בדק את השימוש הצפוי בשירותים ובמוצרי צריכה טכנולוגיים ב-2010, תוך השוואה בין צרכנים במדינות מתפתחות ומפותחות.

מהדו"ח עולה, כי צרכנים בשווקים מתפתחים הם בעלי נכונות גבוהה לשלם יותר על מוצרים ידידותיים לסביבה, לעומת צרכנים בשווקים מפותחים. בהשוואה לצרכנים במדינות מפותחות, אלה מהמדינות המתפתחות הם בעלי סיכוי גבוה פי שניים וחצי לרכוש טלפון חכם במהלך השנה הבאה (52% לעומת 20%, בהתאמה).

נתונים נוספים שעולים מהדו"ח מראה שצרכנים במדינות מתפתחות הם בעלי סיכוי גבוה פי שניים לרכוש טלפון חכם או מחשב, לעומת צרכנים במדינות מפותחות (67% לעומת 32% בתחום הטלפונים החכמים, 40% לעומת 20% בתחום המחשבים).

לצרכנים במדינות מתפתחות יש סיכוי גבוה מעט יותר מפי שניים לשחק במשחקי וידיאו על גבי התקנים ניידים לעומת צרכנים במדינות מפותחות (58% לעומת 28%). הם גם בעלי סיכוי גבוה כמעט פי שניים לתקשר עם אנשים דרך רשתות חברתיות (69% לעומת 38%).

עוד העלה המחקר, כי סביר יותר להניח שצרכנים במדינות המפותחות יהיו מוכנים לשלם תוספת מחיר על מוצרים ידידותיים לסביבה (84%), לעומת הצרכנים במדינות המפותחות (50%).

מטרת המחקר הייתה לזהות דפוסי שימוש וצריכה בשווקים אלה למול 19 סוגי טכנולוגיה, ביניהם: טלפונים חכמים, התקנים ניידים בעלי חיבור לרשת, צגי HD או LCD, מחשבים שולחניים וניידים, מחשבי Netbook קומפקטיים, מצלמות וידאו וסטילס דיגיטליות, נגני בלו-ריי (BluRay), קונסולות משחקים והתקני משחקים ניידים, התקני GPS, נגני מוסיקה ניידים, נגני DVD, טלוויזיה בתלת-מימד, ספר אלקטרוני (eBook), וידאיו וטלוויזיות.

הדו"ח התבסס על ניתוח תשובותיהם של 16 אלף צרכנים מארבע מדינות מפותחות (ארצות הברית, גרמניה, צרפת ויפן) ותשובותיהם הושוו לאלה של צרכנים בארבע מדינות מתפתחות (סין, הודו, מלזיה וסינגפור). החוקרים דאגו ליצור איזון בין המשיבים מכל מדינה במונחים של גורמים דמוגרפיים כמו אזור גיאוגרפי במדינה, מין וגיל. זאת, מתוך כוונה לנתח ולהבין טוב יותר את דפוסי הרכישה והשימוש במוצרי צריכה טכנולוגיים בקרב דורות שונים ואזורים שונים בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים