גיא הדרי, מנמ"ר טבע, פורש – עובר לחברת פארמה אמריקנית

הדרי מסיים את תפקידו לאחר חמש שנים, שבהן הוביל פרויקטי מחשוב גדולים בענקית התרופות ● הוא מונה לסגן נשיא בכיר ומנמ''ר גלובלי של Shire – חברת הביו-טכנולוגיה המובילה בעולם למחלות נדירות

גיא הדרי, המנמ"ר הפורש של טבע. צילום: פלי הנמר

גיא הדרי, סגן נשיא ומנמ"ר טבע, פורש מתפקידו ויעבור בקרוב לארצות הברית, שם הוא מונה לסגן נשיא בכיר ומנמ"ר גלובלי של חברת פארמה גדולה בשם Shire – כך נודע לאנשים ומחשבים. בטבע החלו בהקמת ועדה לאיתור מחליף להדרי.

Shire היא חברת הביו-טכנולוגיה המובילה בעולם למחלות נדירות, ונמצאת בצמיחה משמעותית. היא פעילה ב-100 מדינות ברחבי הגלובוס, מונה כ-24 אלף עובדים ובעלת שווי שוק של 47 מיליארד דולר. המטות המרכזיים שלה נמצאים בבוסטון, באירלנד ובשווייץ.

מומחים ציינו שמינויו של הדרי אינו טריוויאלי, שכן לא בכל יום שוכרת חברה אמריקנית גדולה את שירותיו של ישראלי לתפקיד ניהולי בכיר בארצות הברית.

הפרויקט המרכזי: מעבר ל-ERP של סאפ

הדרי מונה למנמ"ר טבע במקומו של גיל ים בספטמבר 2012. מערך המחשוב של החברה, שבראשו עמד הדרי במשך חמש שנים, הוא ארגון ה-IT הגלובלי הגדול של חברה ישראלית. המערך מונה יותר מ-2,000 עובדים שפרוסים ברחבי העולם, כשיותר מ-400 מהם – בישראל. טבע מפעילה שני מרכזי מחשוב גדולים, האחד בארץ והשני בארצות הברית, ועשרות רבות של מפעלים ברחבי העולם.

בין שאר המשימות עמן התמודדו הדרי וצוות ה-IT שלו בטבע נמנה פרויקט ענק, שפורסם בראשונה באנשים ומחשבים: פרויקט הגירה ממערכת ה-ERP של אורקל (Oracle), שטבע הייתה אחד הלקוחות הגדולים ביותר שלה, לזו של סאפ (SAP). הפרויקט החל ב-2013 ויימשך עד סוף העשור, ומעורבים בו מאות אנשי IT. הוא מתבצע באופן מדורג, בשל מורכבות פיתוח הממשקים בין שתי מערכות ה-ERP עבור התקופה בה שתיהן פועלות במקביל. ההיקף הכספי של הפרויקט עצום ועומד על כ-800 מיליון שקלים.

הסיבה העיקרית לביצוע פרויקט ההגירה הדרמטי היא שורה של רכישות שביצעה טבע – בהיקף של מיליארדי דולרים, במסגרתן היא קנתה חברות תרופות שהפעילו את מערכות ה-ERP של סאפ.

פרויקטים נוספים אותם הוביל הדרי היו העלאה לאוויר של מודול ניהול ההון האנושי (HCM) של SuccessFactors מבית סאפ והעלאה של מודול הרכש של SAP Ariba. כמו כן, ביצעו הוא ואנשיו פרויקט גדול להטמעת מודול המכירות של Salesforce, שמשרת 8,000 אנשי מכירות של טבע בארץ ובעולם.

הדרי הוביל מהלכים גדולים מאוד של גלובליזציה וטרנספורמציה של ה-IT. אלה כללו שימת דגש על הקמת פלטפורמות ותהליכים גלובליים – במקום אלפי האפליקציות המקומיות שהיו בטבע, תוך מיקוד בהתייעלות ובחיסכון. בשנתיים האחרונות הוא הוביל – במקביל לתפקידו כמנמ"ר – את האסטרטגיה הדיגיטלית של החברה, תוך שימת דגש על חדשנות טכנולוגית ומודלים עסקיים ייחודיים.

עשור ביבמ ישראל

לפני עבודתו בת החמש שנים בטבע, הדרי הועסק במשך עשור ביבמ (IBM) ישראל. הוא מילא כמה תפקידים בכירים בענק הכחול, ביניהם מנכ"ל משותף של חטיבת השירות העולמית (IGS), מנהל GBS, סמנכ"ל מכירות ועוד. כמו כן, הוא היה חבר הנהלה ביבמ ישראל. בתפקידו האחרון שימש הדרי כמנהל מכירות וניהול קשרי הלקוחות בחברה במגזרים המרכזיים, בהם בנקאות, ביטוח, תקשורת וממשל. במסגרת זו, הוא היה אחראי על מכירות החומרה, התוכנה ומותגי השירות של הענק הכחול.

שמותיהם של הדרי ושל יצחק (במבי) במבג'י היו המרכזיים בבורסת השמות לתפקיד מנכ"ל יבמ ישראל, לאחר פרישתו של מאיר ניסנסון ב-2012. אלא שבסופו של דבר, להפתעתם של רבים, מונה לתפקיד היהודי האמריקני ריק קפלן, שמאז שנת 2000 שימש כסגן נשיא וכיועץ המשפטי של חטיבת השירות העולמית של יבמ.

הדרי הצטרף ליבמ ב-2002, לאחר שזו רכשה את חברת הייעוץ PwC תמורת 3.5 מיליארד דולר. בטרם הרכישה, הוא שימש כשותף מנהל של PwC ישראל – קסלמן את קסלמן. להדרי תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית – שניהם מאוניברסיטת תל אביב.

טבע עוברת בימים אלה משבר גדול, שבמסגרתו צפויים להיות מפוטרים כ-1,700 עובדים – מהם מאות בישראל. יצוין שפרישתו של הדרי ומעברו לתפקיד החדש אינם קשורים למשבר זה.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של הדרי לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים