איטרניטי הקימה מערך Big Data ב-iBasis בשמונה מיליון שקלים

IBasis מקבוצת KPN פועלת בעולם התקשורת בזמן אמת באמצעות IP ומספקת שירותים למפעילי סלולר בעולם ● במסגרת הפרויקט נבנתה תשתית Hadoop, במעטפת Cloudera, על גבי תשתית הענן הציבורי של AWS

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי. צילום: פלי הנמר

איטרניטי מקבוצת אמן הקימה מערך Big Data עבור iBasis – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט ארך כשנתיים והסתיים באחרונה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו בשמונה מיליון שקלים.

IBasis מקבוצת KPN פועלת בעולם התקשורת בזמן אמת באמצעות IP. החברה הגלובלית פעילה בתחום תעבורת הקול ומספקת שירותים למפעילי סלולר בכל העולם. בין הטכנולוגיות שהיא מספקת נמנות HD, שירותי SMS עבור חברות ושירותי הנדידה LTE ו-VoLTE.

המערך שאותו הקימה איטרניטי עבור החברה הוא מערך Big Data שלם. הפרויקט החל בייזום ובהגדרה של המסגרת העסקית ונמשך בבחירה של הכלים המתאימים, תכנון והקמת התשתית, אפיון הפתרון, פיתוח ובדיקות ועוד.

המניע לפרויקט היה רצון לקבל פתרון המטפל בתקלות בזמן אמת, לצד איסוף של לידים – אף הוא בזמן אמת. זאת, בעזרת ניתוח תעבורות של רשת ושל לוגים, לצד העשרה של המידע שמתקבל מאנטנות סלולריות. מטרת הקבלה של המידע הזה היא לאפיין ירידה באיכות האות, או חוסר מוחלט של תקשורת – כל זאת באמצעות טכנולוגיות של טיפול בנתונים רחבי היקף.

בשל ריבוי הכלים הקיימים בעולם ה-Big Data, אנשי איטרניטי נדרשו לעבודת עומק, לטובת בחינה ובניית ארכיטקטורה, שהותאמה לדרישות העסקיות של IBasis. כך, במסגרת הפרויקט נבנתה תשתית Hadoop, במעטפת Cloudera, על גבי תשתית הענן הציבורי של AWS. עוד נבנו במסגרת הפרויקט PDI של Pentaho כמנוע לשינוע של הנתונים, מוצר של Jethro data הישראלית ו-SPARK לטובת תחקור. תשתית הנתונים משמשת לתחקור מתקדם של המידע בעזרת מדעני מידע וכן משמשת בסיס למידע ניהולי לצוותי התפעול והמכירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים