בזק השיקה רשת ביתית המבוססת על תשתית החשמל

הרשת החדשה יכולה להעביר בתוך הבית נתונים במהירות של עד 200 מגה-ביט לשניה ● היא מיועדת לתת מענה בעיקר ללקוחות הזקוקים לפתרון אחר במקום הרשת האלחוטית - בשל בעיוית קליטה הנובעות מקיומם של מפלסים או ממ"ד ● העלות: 14.9 שקלים לחודש - למשך 24 חודשים

בזק השיקה רשת תקשורת חדשה המבוססת על תשתית החשמל בבית הלקוח (Home Plug). הרשת יכולה להעביר נתונים במהירות של עד 200 מגה-ביט לשניה בתוך הבית. היא מיועדת לתת מענה בעיקר ללקוחות הזקוקים לפתרון לרשת האלחוטית הביתית בשל בעיות קליטה הנובעות מקיומם של מפלסים או ממ"ד. בנוסף, הרשת  גם פותרת את בעיית חיבור המחשבים בנקודת בהן אין יציאת תקשורת בבית. בזק מציעה את השירות תמורת תשלום חודשי של 14.90 שקלים למשך 24 חודשים.

על פי נתוני בזק, כמיליון בתי אב זקוקים לפתרון כלשהו לפריסת רשת ביתית שתהיה נקייה מהפרעות קליטה. בישראל כ 600 אלף בתים עם ממ"ד, כ-300 אלף בתים צמודי קרקע עם מפלסים שונים או מרתפים, וכ-150 אלף דירות גג.

עד היום, לקוחות שנתקלו בבעיה בפריסת התקשורת של הרשת האלחוטית הביתית נאלצו לרכוש נתב יעודי, שהצריך עלויות גבוהות מצד הלקוח וכן פתרון מסורבל להתקנה. הטכנולוגיה החדשה שבזק מציעה מתאימה גם ללקוחות שיש להם קליטה תקינה בבית, אך מעוניינים לשפר אותה באחד או יותר מבין החדרים. אחד היתרונות בשימוש ברשת החשמל כרשת תקשורת, הוא הפריסה הרחבה שיש לה בכל בית (בממוצע שתי נקודות חשמל בכל חדר), וההתקנה הפשוטה, שאינה כרוכה בתשלום או בהזמנת טכנאי.

יבין גילמור, מנהל אגף שירותים ומוצרים בבזק, הסביר לאנשים ומחשבים את העיקרון שעליו עובדת הרשת החדשה: "האינטרנט משתמש בתווך חשמלי, כמו כבל נחושת, כדי לזרום מנקודה א' לנקודה ב'. במקום לפרוס כבל של שלושים מטר, בתוך הבית קיימת כבילה שכבר נמצאת בקיר, ואנו משתמשים בה".

האם חברת החשמל מעורבת בפתרון, והאם ניתן לחבר בין מחשבים בדירות סמוכות?
"הפתרון לא קשור לחברת חשמל. מדובר על תשתית פנימית של הלקוח בתוך הבית. האזרח הפרטי הוא שפרש בביתו חוטי חשמל וחוטי נחושת, וזכותו להעביר בהם כל דבר שירצה. באשר לסוגיית ההעברה בין דירות – בדרך כלל, אם יוצאים החוצה בבית דירות מדירה אחת לשניה, המערכת לא פועלת. שעון החשמל הוא מעין סוג של חסם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים