אריק שמידט עוזב את תפקיד יו"ר אלפבית

המהנדס האמריקני, שהצטרף לשורות ענקית הטכנולוגיה ב-2001, ואשר בשנים האחרונות כיהן כיושב ראש חברת גוגל ויושב ראש תאגיד האם שלה, אלפבית, יפרוש מתפקידו זה ויהפוך ליועץ טכני לתאגיד

מקום 84 ברשימת עשירי תבל של פורבס. אריק שמידט. צילום: פלי הנמר

חברת אלפבית (Alphabet) הודיעה בסוף השבוע (ו') כי בישיבת הדירקטוריון הרגילה שלה בינואר 2018 יעבור אריק שמידט מתפקידו כיו"ר מכהן של הדירקטוריון ויהיה ליועץ טכני לחברה, שבה ימשיך לכהן. שמידט צפוי לשמור על מקומו בדירקטוריון גם לאחר עזיבת תפקיד היו"ר.

"מאז 2001, אריק סיפק לנו מומחיות עסקית והנדסית וחזון ברור לגבי העתיד של הטכנולוגיה", אמר לארי פייג', מנכ"ל אלפבית. "כהמשך ל-17 שנות השירות שלו בחברה, הוא יעזור לנו כעת כיועץ טכני בנושאי מדע וטכנולוגיה. אני מתרגש מאוד מההתקדמות שהחברות שלנו מבצעות, ומהמנהיגים החזקים שמניעים את החדשנות".

"במשך 17 שנים, אריק היה יעיל להפליא ובלתי נלאה בהנחיית מועצת המנהלים שלנו, במיוחד כאשר נבנינו מחדש מגוגל (Google) לאלפבית. כעת הוא יוכל להביא את אותם מיקוד ואנרגיה לתאוותיו האחרות, תוך שהוא ממשיך לייעץ לאלפבית", אמר ג'ון הנסי, חבר מועצת המנהלים של התאגיד מאז 2004 והמנהל הראשי הבלתי תלוי שלו מאז 2007.

הכוח גדל – מי ימלא את החלל שיותיר שמידט?

עזיבתו של שמידט בן ה-62 את תפקיד היו"ר של חברת אלפבית מתרחשת בזמנים משמעותיים בעבור ענקית ההיי-טק ממאונטיין ויו. החברה מגדילה את ההשקעה שלה ביוטיוב (YouTube) ובשירותי הענן שלה (Google Cloud), ועוסקת במינוף בינה מלאכותית (AI) בשירותיה השונים, כמו גם מתרחבת לחומרה. למעשה הדברים מגיעים לנוכח קולות שמדברים על ריכוז כוח רב מדי בידי החברה.

לדברי ג'ון באטל, מחבר הספר "החיפוש: כיצד גוגל והיריבות שלה משכתבות את כללי העסקים ועושות מהפך בתרבות שלנו" ששוחח עם הניו יורק טיימס (The New York Times), שמידט עשה את העבודה החשובה ביותר בחברה. "ברגע שבו העולם צריך לנהל שיחות רבות יותר עם גוגל על כוחה הגובר והשפעתה", אמר באטל, "השאלה שלי היא לא למה אריק פורש, אלא מי שימלא את החלל שהוא יותיר".

יצוין כי בשנים האחרונות, בונה החברה דור חדש של מנהלים צעירים. הוא מינתה כמנכ"ל גוגל את סונדר פיצ'אי, ואת רות פורת, שהגיעה ממורגן סטנלי (Morgan Stanley), כסמנכ"לית הכספים של אלפבית בשנת 2015.

לפי דברי החברה, הדירקטוריון צפוי למנות יו"ר לא פעיל במקומו של שמידט. אלפבית לא סיפקה הסבר או סיבה לשינוי.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים