רבעון מאכזב לבזק: ירידות בהכנסות וברווח הנקי

החברה סיימה את הרבעון עם קיטון של 4% בהכנסות ושל 18% ברווח הנקי ● הירידות - כמעט בכל חברות הקבוצה ● מספר המנויים של בזק קווי ירד ב-5% ושל yes ב-3%, בעוד שמספר לקוחות פלאפון עלה ב-5%

דוד גרנות, יו"ר הדירקטוריון הזמני של בזק. צילום: עופר חן

בזק סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם ירידות בהכנסות וברווחיות כאחד – כך עולה מהתוצאות שפרסמה הקבוצה היום (ה'). הירידות נרשמו במרבית המגזרים והחברות של הקבוצה.

התוצאות נוגעות לרבעון שבו נוהלו חקירות נגד בכירים בבזק, בהם היו"ר ובעל השליטה, שאול אלוביץ', בנו, אור אלוביץ', המנכ"לית, סטלה הנדלר, ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. הפרשה נוגעת בין היתר לעסקת המיזוג בין הקבוצה לבין yes, שהיא אחת מהחברות הבנות שלה. רשות ניירות ערך אף העבירה בתחילת החודש את חומר החקירה לפרקליטות, עם המלצה להעמיד לדין את החשודים המרכזיים בפרשה.

במהלך הרבעון הציגה בזק הכנסות של 2.42 מיליארד שקלים, שמשקפות ירידה של 3.8% לעומת הרבעון השלישי של 2016. ההכנסות של בזק קווי רשמו ירידה של 2.6% ל-1.06 מיליארד שקלים, הכנסותיה של בזק בינלאומי קטנו ב-4.4% ל-367 מיליון, אלה של yes – ב-6.5% ל-406 מיליון ואלה של פלאפון ירדו ב-2.2%.

הרווח הנקי של הקבוצה קטן ביולי עד ספטמבר ב-18.3% ל-322 מיליון שקלים – בעיקר עקב הירידות בהכנסות חברות הקבוצה והעלייה בהוצאות המסים. הרווח הנקי של בזק קווי ירד ב-19.5% ל-276 מיליון שקלים, הרווח הנקי של בזק בינלאומי קטן ב-18.2% ל-27 מיליון וזה של פלאפון צנח ב-25% ל-24 מיליון. מנגד, ההפסד הנקי של yes הצטמצם ב-13.4% ועמד על 123 מיליון.

עוד עולה מהנתונים כי הוצאות השכר של הקבוצה עלו ברבעון ב-0.2% ל-502 מיליון שקלים וההכנסות התפעוליות שלה קטנו ביותר מ-10% ל-23 מיליון שקלים – עקב הקנס שמשרד התקשורת השית על בזק ועלייה בהוצאות מתביעות משפטיות נגדה. הרווח התפעולי הרבעוני קטן ב-9.2% והסתכם ב-544 מיליון שקלים וה-EBITDA רשם ירידה של 5.9% ל-980 מיליון.

מהדו"חות עולה כי מספר המנויים של בזק קווי קטן ב-5.2% ל-2.061 מיליון איש וזה של yes ירד ב-3.4% ל-597 אלף. לעומת זאת, מספר לקוחות פלאפון עלה ב-5.4% ועמד על 2.475 מיליון. מספר המנויים של בזק בינלאומי לא צוין.

"הנתונים משקפים את התחרות בעולם התקשורת"

דוד גרנות, ממלא מקום יו"ר בזק, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "בסיס לקוחות השוק הסיטונאי שבזק משרתת חצה באחרונה את רף חצי המיליון, לאחר שבמהלך הרבעון נרשם גידול של יותר מ-40 אלף לקוחות – הנתון הרבעוני הגבוה ביותר מאז תחילת 2016. לנתון זה מצטרפים פרסומים בדבר גיוס של כמעט 200 אלף לקוחות טלוויזיה על ידי החברות החדשות שהחלו לפעול בתחום. נתונים אלה משקפים את התחרות המתקיימת בענף התקשורת, ומחייבים המשך חתירה לקראת ביטול ההפרדות המושתות על בזק, שמונעות את מיצוי היעילות התפעולית, ובכך להביא להפחתה משמעותית בהוצאות התקשורת בישראל".

רו"ח יהלי רוטנברג, מנהל הכספים הראשי של בזק, ציין ש-"התוצאות העסקיות שאנחנו מפרסמים היום עומדות בקנה אחד עם מתווה התחזית שפרסמה החברה ביחס לתוצאותיה הצפויות ל-2017. חברות הקבוצה ממשיכות להציג נתונים פיננסיים חזקים ביחס לשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים