עדכון חדש ב-Waze: פקודות קוליות וניווט לכלי רכב דו גלגליים

העדכון מביא סופסוף את שירות הניווט הפופולרי לרוכבי האופנועים והאופניים, מוסיף אפשרות לשלוט ביישום באמצעות קול וממליץ על נתיבים לנסיעה משותפת ● אלא שעל אף שזו חברה ישראלית במקור, בינתיים מוצעים השינויים רק באנגלית - ובחו"ל

נועם ברדין, המנכ"ל, פורש. ווייז

משתמשי Waze הרבים ישמחו בוודאי לשמוע על העדכון החדש של אפליקציית הניווט הפופולרית, שכולל כמה תוספות מלהיבות: פקודות קוליות לשליטה ביישום, ניווט לכלי רכב דו גלגליים ותמיכה בנתיבים לנסיעה משותפת. העדכון מגיע הן למכשירים מבוססי אנדרואיד (Android) והן לכאלה שפועלים על iOS, אבל הנהגים הישראליים ייאלצו להמתין לפני שיוכלו להשתמש בחלק מהתכונות החדשות, מפני שהן מיועדות לשימוש בחו"ל – ובאנגלית.

התפעול הקולי החדש של Waze, שעובד בדומה לעוזרים האישיים המוכרים מהרמקולים של גוגל (Google) או אמזון (Amazon), למשל, בהחלט עומד להקל על חייו של הנהג, שיוכל לקבל הנחיות להגעה ליעד בעת נהיגה בלי כל צורך בהתעסקות באפליקציה. כל שעליו לעשות הוא לומר את מילות ההפעלה OK Waze, והאפליקציה מגיבה. לכאורה זה שינוי קטן לתכונת פקודות הקול שכבר קיימת ביישום, אבל נראה שיש לו חשיבות עצומה, כי הוא מאפשר אפס שימוש בידיים לצורך הפעלת הניווט ולכן – יותר התרכזות בנהיגה.

Waze נרכשה על ידי גוגל לפני כארבע שנים ומאז לא היו הרבה שדרוגים גדולים ליישומי הניווט. סביר להניח שהסיבה לכך היא שהענקית מתמקדת בשירות המפות ובאפליקציית הניווט שלה. עם זאת, Waze שונה מהניווט דרך המפות של גוגל, מכיוון שהיא כוללת מידע על התנועה בדרכים שמקורו בחוכמת ההמונים. למרות זאת, הפקודות הקוליות של האפליקציה תואמות לפקודות שבאמצעותן מקובל לתפעל את Google Assistant.

באמצעות הקול בלבד ניתן יהיה מעתה פשוט לבקש, כתמיד, הוראות ניווט לכתובת מסוימת, אבל גם מידע כמו זמן הגעה משוער, ניתוב מחדש או הפנייה לתחנת דלק שנמצאת בקרבת מקום.

כאמור, כלי הפקודות הקוליות של Waze פועל בינתיים באנגלית בלבד, ומוגדר לעת עתה לשימוש בארצות הברית, בריטניה, קנדה, אירלנד, ניו-זילנד, אוסטרליה ודרום אפריקה. החברה מתכננת להוסיף עוד שפות בקרוב. אם אתם בחו"ל ומעוניינים להשתמש בכלי, עליכם לעבור אל הגדרות > צלילים וקול > שוחח עם Waze, ולאחר מכן להגדיר את "האזן ל-OK Waze".

ניווט לאופנועים ואופניים ומצב נתיבי נסיעה שיתופית

על פי החברה, פקודות הקול הן רק אחד משלושה מאפיינים שמשתמשי האפליקציה ביקשו במיוחד שייושמו בה, ושהיא נענתה והוסיפה לשירותיה. שני האחרים, כאמור, הם תמיכה בנתיבי נסיעה משותפת (קארפול) וניווט לכלי רכב דו גלגליים.

Waze תומכת בנתיבי קארפול ב-21 מדינות בארצות הברית ובוושינגטון הבירה, כמו גם במונטריאול, בטורונטו ובוונקובר שבקנדה. מכאן שלעת עתה, השירות הזה לא רלוונטי לישראל.

מאידך, התמיכה בניווט לאופנועים או לאופניים בהחלט עשויה להיות שימושית במיוחד בארץ. ה-Motorcycle mode פועל כך שהוא מאפשר מצב שבו המסלולים ש-Waze תציע יותאמו מראש ובמיוחד לכלי רכב דו גלגליים. באמצעות התאמת הגדרות סוג הרכב, רוכבי אופנועים ואופניים יקבלו המלצות על המסלול הטוב ביותר המבוסס על נתונים שנלקחו מרוכבים אחרים, ומידע זה יתאים יותר מאשר עדכוני מסלולים שמקורם בנהגי מכוניות.

על פי Waze, התכונה מאפשרת שיפור באומדן זמני ההגעה של אופנועים ומצב האופנוע החדש מוסיף מידע ניתוב בעבור מסלולי נסיעה וכבישים צרים, שאינם נגישים לכלי רכב הנוסעים על ארבעה גלגלים.

להגדרת המצב יש לעבור אל הגדרות > סוג הרכב > ואז לבחור ב-Motorcycles.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים