בעקבות המיזוג: מה יעלה בגורל עובדי אגוד מערכות?

החברה הבת של בנק אגוד, שעוסקת במחשוב, עלולה אף היא לסבול מהפיטורים הצפויים בעקבות המיזוג עם בנק מזרחי-טפחות ● לא ברור האם יפוטרו עובדים גם בה ואם כן - כמה

מגה פרויקט מחשובי בבנק אגוד

בעלי השליטה בבנק אגוד חתמו על ההסכם למיזוגו עם בנק מזרחי-טפחות, בשווי של 1.4 מיליארד שקלים. ההודעה על כך, שפורסמה הבוקר (ג'), הובילה לפריצת שביתה בבנק.

לפי שעה לא ברור מה יעלה בגורלם של עובדי הבנק, ובכלל זה של עובדי אגוד מערכות, החברה הבת שלו, שעוסקת במחשוב. יצוין כי מהלך המיזוג מותנה בקיומם של מספר תנאים, בהם "הסכמת עובדי אגוד לתכנית התייעלות מקיפה", כלומר: פיטורים. טרם הוחלט כמה עובדים יפוטרו וכמה מהם, אם בכלל, יהיו מהזרוע המחשובית של הבנק, שבה עובדים כ-180 איש, 50 מהם עובדי הבנק.

כחלק מהמאבק, סגרו עובדי אגוד הבוקר את הסניפים והם לא מקבלים קהל. כמו כן, במהלך הבוקר הפגינו עובדים מהבנק מול משרדי מליסרון בפתח תקווה – חברה שנמצאת בבעלות משפחת עופר, שהיא גם מבעלי השליטה בבנק מזרחי-טפחות.

סוגיית המיזוג בין שני הבנקים נמצאת על הפרק כבר מספר חודשים ואף נדונה בדיון סוער, שהתקיים לפני כחודשיים וחצי בוועדת הכספים של הכנסת. ח"כים העלו בדיון חשש מפיטורי מאות עובדים ללא סיבה ומפגיעה בתחרות. יצוין כי הסוגיה נמצאת לפתחה של הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, שאמורה לאשר אותה – או לא, במידה שתמצא שהיא פוגעת בתחרות בענף הבנקאות.

ועד העובדים של אגוד מערכות, בגיבוי ההסתדרות, חתם בחודש שעבר על הסכם קיבוצי עם הנהלת החברה, שמסדיר נושאים כגון שכר, ביטוח פנסיוני, קליטת עובדים במיקור-חוץ ומנגנון לפיטורים. ההסכם נחתם לאחר משא ומתן ממושך ויעביר את עובדי החברה להעסקה במתכונת קיבוצית.

בימים אלה מצוי בנק אגוד במהלכו של אחד הפרויקטים המחשוביים הגדולים בעולם הבנקאות – החלפת מערכות הליבה לעצמאיות, במקום הסתמכות על המערכות של בנק לאומי, כפי שהיה עד כה.

תגובת בנק אגוד

מבנק אגוד נמסר כי בעלי השליטה בו "חתמו על הסכם עם בנק מזרחי-טפחות לפיו התחייבו להיענות בחיוב להצעת רכש חליפין מלאה לרכישת מניות הבנק, שיפרסם מזרחי-טפחות לכלל בעלי המניות בבנק".

"מתווה העסקה כולל מספר שלבים וכפוף להתקיימותם של מספר תנאים מתלים, ובכללם קבלת אישורים רגולטוריים שונים, שיהיה על הצדדים לעסקה לפעול לקבלתם בחודשים הקרובים. השלמת העסקה מותנית בקיום התנאים הנ"ל", נמסר בהודעה.

בבנק מציינים כי "בעקבות הודעת בעלי השליטה, הכריזו ארגוני העובדים בבנק אגוד על צעדים ארגוניים. הנהלת הבנק פועלת למזעור הפגיעה בלקוחות ועושה את המיטב על מנת לחזור לפעילות מלאה בהקדם האפשרי ולהמשיך במתן שירות בנקאי מקצועי, איכותי ואמין לקהל לקוחות הבנק. הבנק רואה את טובת לקוחותיו לנגד עיניו וימשיך לפעול למתן מענה לצרכיהם הבנקאיים, כפי שעשה עד כה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים