נלחמות באמזון: Salesforce וגוגל ישתפו פעולה בענן

אף ש-AWS לא הוזכרה במפורש, אנליסטים ציינו כי ענקית הענן היא המניע לשיתוף הפעולה בין השתיים

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס. צילום: יח"צ

גוגל (Google) ו-Salesforce ישתפו ביניהן פעולה בענן, כך הודיעו השתיים במהלך כנס הלקוחות Dreamforce, הנערך השבוע בסן פרנסיסקו.

אף שהמילים אמזון (Amazon), או AWS, לא הוזכרו בכנס במפורש, אנליסטים ציינו כי ענקית הענן היא המניע לשיתוף הפעולה בין השתיים.

השותפות האסטרטגית עליה הוכרז השבוע, כוללת שילוב של היישומים הארגוניים של פלטפורמת הענן Google G Suite עם פתרונות המחשוב ושירותי הענן של Salesforce, "זאת, במטרה לתמוך בבסיס הלקוחות הגלובלי ההולך ומתרחב".

כך, לדוגמה, כלי ניהול המידע השיווקי, Analytics 360 Google, ישולב לתוך סל המוצרים של Salesforce ויאפשר למשתמשים דרכים חדשות לעקוב אחר המכירות ולנהל את המידע השיווקי בצורה קלה ויעילה יותר.

הטוב שבשני העולמות

בנוסף, Salesforce הכריזה על גוגל כעל "השותף המועדף" עליה בתחום אחסון וניהול נתונים בענן. שתי הענקיות גם התחייבו להשתמש במוצרים אחת של השנייה בהמשך.

השותפות החדשה תבוא לידי ביטוי במיזוג יכולות השיווק והאנליטיקה עם שירותי הענן של שתי החברות. גוגל תרוויח ערוץ חדש להפצת מוצריה, בעוד Salesforce תרחיב את קהל לקוחותיה הפוטנציאליים בתחום השירותים, לניהול קשרי לקוחות, או טיפול בדרישות השוק.

כך, Salesforce תשתמש בתשתית הענן של גוגל להתרחבות עסקי הליבה שלה. אנליסטים ציינו כי מדובר בניצחון חשוב עבור גוגל, שמנסה להגדיל את נתח השוק שלה בענן מול AWS, מובילת השוק, ומול מיקרוסופט (Microsoft), עם הענן שלה Azure, המדורגת שניה בענן, אך נמצאת הרחק מאחור אחרי AWS.

על פי האנליסטים, מדובר בהישג נאה עבור Salesforce, שפלטפורמת הניתוח של גוגל צפויה להניב לה יתרון משמעותי.

גוגל תציע כמהלך של קידום מכירות שימוש ב-G Suit, המתחרה ב-Office של מיקרוסופט, חינם במשך שנה.

מארק בניוף, מנכ"ל ויו"ר Salesforce, אמר כי "השותפות החדשה שלנו עם גוגל מייצגת את הטוב שבשני העולמות עבור לקוחותינו".

מגוגל נמסר כי "השותפים שלנו חשובים מאוד בסיוע ללקוחותינו למקסם את הערך שהם מפיקים מהענן של גוגל. שיתוף הפעולה הוא אסטרטגי והוא יעניק ללקוחותינו חוויית שימוש שיתופית וחכמה יותר בשירותי הענן. כך, הלקוחות יוכלו להפוך את פריטי המידע שלהם מהשיווק, המכירות והשירותים – לתובנות עסקיות מעשיות ולשפר את הביצועים העסקיים שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים