ספרינט ו-T-Mobile הפסיקו את מהלכי המיזוג ביניהן

חברות הסלולר השלישית והרביעית בגודלן בארה"ב הודיעו כי לא ינועו עוד לקראת מיזוג ● בכך סיימו השתיים חודשים של ספקולציות בנוגע לאיחוד בין החברות, נושא שהסעיר מתחרות בתעשיות הטלקום והמדיה האמריקניות

חברות הסלולר האמריקניות ספרינט (Sprint) ו-T-Mobile, ביטלו את המיזוג הפוטנציאלי ביניהן, ואמרו כי לא הצליחו להגיע להסכם שיביא תועלת ללקוחות ולבעלי המניות.

שתי החברות עסוקות במיזוג האפשרי במשך שנים, ואף עלו שוב לחדשות בשבועות האחרונים בשל שיחות עכשוויות ביניהן. אבל בהודעה משותפת שהוציאו בסופ"ש, בישרו ספרינט ו-T-Mobile שהמו"מ למיזוג ביניהן לא יחודש בעתיד הנראה לעין.

"הסיכוי לשילוב עם ספרינט נשמע משכנע בשל מגוון רחב של סיבות, כולל פוטנציאל ליצור יתרונות משמעותיים בעבור הצרכנים והעלאת הערך בעבור בעלי המניות. עם זאת, הבהרנו כל הזמן כי עסקה עם כל גורם תצטרך להסתכם בערך מוסף ארוך-טווח לבעלי המניות של T-Mobile, בהשוואה לביצועים הבולטים ולהישגים שלנו בזכות עצמנו", צוטט ג'ון לג'ר, נשיא ומנכ"ל T-Mobile US, בהצהרה לתקשורת.

T-Mobile וספרינט הן ספקיות הסלולר השלישית והרביעית בגודלן בארה"ב, בהתאמה, אך הן קטנות בהרבה מהמובילות של הרשימה, AT&T ווריזון (Verizon). שתי החברות הודיעו כי קיוו ופעלו למציאת דרך למיזוג, בכדי להפוך את השוק האלחוטי לתחרותי יותר.

ספרינט – נזקקה למיזוג כדי לשרוד?

ספרינט ובעליה, התאגיד היפני סופטבנק (SoftBank), מחפשים מזה זמן רב עסקה טובה, מכיוון שהחברה נאבקת בכוחות עצמה בתחרות מול ענקיות עצמתיות במיוחד. התאגיד קיווה שהמיזוג יביא לייצירת חברה שתתברג לרשימת שלוש הספקיות המובילות בארצות הברית.

אבל, לפי ההסברים, מי שהביאו לביטול המגעים למיזוג האפשרי הם הרגולטורים של וושינגטון. השלטונות ביקרו בזמנו גם את הצעתה של AT&T לרכישת T-Mobile ב-2011, וסימנו ב-2014 שיתנגדו לכך שספרינט תעשה את אותו הדבר. אבל כעת, ולנוכח הממשל החדש בהנהגתו של טראמפ, נדמה היה לחברות כנראה שהרגולטורים עשויים להתייחס באופן חיובי יותר למיזוג.

לספרינט חובות רבים, והיא אף פרסמה שורה של הפסדים שנתיים. החברה צמצמה את עלויותיה והפכה את עצמה לאטרקטיבית יותר ללקוחות, אמר האנליסט וולטר פייקיק מחברת BTIG Research, אך הסביר כי החברה לא השקיעה מספיק ברשת שלה, ואין לה מספיק זכויות גלי אוויר בעבור שירות איכותי באזורים כפריים.

T-Mobile נמצאת כבר מזה כמה שנים ברצף של גידול לקוחות.

לאחר שהממשלה חיבלה בניסיונה של AT&T לרכוש אותה ב-2011, הובילה T-Mobile שינויים ידידותיים לצרכנים רבים, כגון ביטולם של חוזים בני שנתיים והחזרת תכניות נתונים בלתי מוגבלות. הצרכנים האמריקנים כולם משלמים כיום פחות בעבור שירותי הסלולר, תודות להשפעתה של T-Mobile על התעשייה ועל מלחמות המחירים הנובעות מכך.

פייקיק כתב בהערת מחקר בחודש אוקטובר האחרון כי "T-Mobile לא צריכה מיזוג עם ספרינט בכדי להצליח, אבל ספרינט אולי צריכה אותו בכדי לשרוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים