תיירים: TripAdvisor העלים דיווחים על אונס באתרי נופש במקסיקו

פורטל האינטרנט האמריקני העוסק בטיול ותיירות מואשם בהסרת ו-"ניקוי" ביקורות שכללו עדויות אודות אונס ופגיעות אחרות, שחוו מבקרים באתרי הנופש ● האם האתר מוחק דיווחים שליליים כדי לא לאבד מפרסמים?

השתקת דיבור שנאה או סתימת פיות? אילוסטרציה: BigStock

יותר מתריסר מטיילים ותיירים שביקשו להזהיר אחרים מפני פציעות, תקיפות מיניות ואלכוהול נגוע, שבהם נתקלו באתרי נופש מקסיקניים, מאשימים את אתר TripAdvisor ב-"צנזורה" שהופעלה על דיווחיהם, כך על פי העיתון מילווקי ג'ורנל סנטינל (Milwaukee Journal Sentinel).

המטיילים האמריקניים, שהגיעו לאתרי הנופש המקסיקניים, אומרים כי פורטל התיירות והנופש השתיק אותם כאשר השתמשו בשירותיו בכדי לחלוק חוויות שליליות שחוו במהלך שהותם בחופשתם, כולל סיפורים על אונס.

כך הועלמו דיווחים על אונס, אלכוהול נגוע והטרדות

המספר המדויק של הודעות שהחברה מחקה אינו ידוע, אבל יש כמה וכמה לקוחות מזוהים שסיפרו את שקרה להם, ועל המחיקות לכאורה מטעם TripAdvisor.

ונדי אייוורי-סוונסון מפיניקס טוענת כי TripAdvisor – אשר אוסר מפורשות על פרסום שמועות, חומרים שאינם קשורים ישירות לנושא הנדון, ותוכן שאינו "ידידותי למשפחה" – מחק את ביקורתה המתארת כיצד איבדה את הכרתה לאחר שתיית כמות קטנה של אלכוהול באתר נופש מקסיקני, בטענה שהחשבון שלה מפיץ שמועות שווא. אבל "זה באמת קרה לי", התעקשה על עדותה האשה בת ה-52.

שלוש נשים שונות שלדבריהן נאנסו באותו אתר נופש מקסיקני, המכונה איברוסטאר (Iberostar), נתקלו בתופעה דומה – זמן קצר לאחר שקריסטי לאב נאנסה על ידי מאבטח במלון באתר הנופש המקסיקני, בשנת 2010, היא פנתה אל TripAdvisor בכדי להזהיר את הנוסעים האחרים, ופרסמה ביקורת מרשיעה על המלון באינטרנט, כך דיווח הג'ורנל סנטינל. אבל הפרסום נמחק במהירות על ידי TripAdvisor, שראתה בתוכן הפרה של הנחיות הידידותיות למשפחה שלה.

שתי נשים נוספות שביקרו באותו מלון שבו הותקפה לאב פרסמו גם הן אזהרות באתר התיירות בשנים שלאחר מכן, ובהן סיפרו על מקרי האונס והתקיפה. פרסומים אלה נחשבו גם הם בלתי הולמים לפי הסטנדרטים של TripAdvisor והוסרו.

בין שאר המשתמשים שתגובותיהם נמחקו הייתה שלי צ'אן מניו-יורק, שכתבה ביקורת שתיארה כיצד צוות המלון המקסיקני לא כיבד את הזמנתה, גבה מחיר מופקע בעבור חדר ואחר כך עקב אחריה בכל מקום במהלך שהות – נעלמה מ-TripAdvisor.

וגם גברים הם בין המתלוננים שדיווחיהם נמחקו מהאתר. ג'וש רסמיני סיפר לג'ורנל סנטינל כי טיפול הספא שלו באתר נופש מקסיקני זימן לו תקיפה מינית, לאחר שהמעסה שלו סימם אותו. גם דיווח זה, כך לטענת רסמיני, נמחק על ידי TripAdvisor.

גם תלונות על סלמונלה במזון המלון נמחקו

בעבר נקט TripAdvisor באותה שיטה כאשר מחק עדות נגד מלון Pegasos Royal הטורקי, שם טענו 40 אורחים כי לקו בסלמונלה עקב המזון שהוגש להם. המקרה הגיע לתביעה בבית המשפט. באופן מדהים למדי, דווקא באותה שנה קיבל המלון המסוים מ-TripAdvisor שני פרסי הוקרה, כך על פי דיווח של ה-Sun.

לפי ג'ורנל סנטינל, ביקורות רעות מהוות ניגוד לאינטרס של TripAdvisor, מאחר שהאתר – שדירוגי המלונות הממוצעים שלו עומדים על 4 מתוך 5 נקודות – מקבל עמלה כאשר משתמשים מבקרים באתר אינטרנט של אתר נופש או מזמינים חופשה בו.

ואכן, בהגשת מסמכים לרשות לניירות ערך האמריקנית (US Securities and Exchange Commission) מחודש אוגוסט, שאותה השיג הג'ורנל סנטינל, מדגישה החברה עד כמה חשובים לה ה-"מבקרים באתר" והפיכתם ל-"מזמינים". החברה מנמקת כי "המפרסמים לא ימשיכו לעשות עסקים איתנו אם ההשקעה שלהם לא תייצר לידים למכירות, ללקוחות, להזמנות, או הכנסות ורווח", כך לדברי האתר.

נציג TripAdvisor אמר בתגובה לפרסום כי החברה דווקא מקבלת בברכה ביקורות שליליות. לדבריו, "אנחנו לא פוסקים בנוגע לעובדות, אבל אנחנו מנסים לספק את התמונה המדויקת ביותר".

דובר האתר, קווין קרטר, מסר בתגובה רשמית כי "אנו מתנצלים בפני קורבן התקיפה מינית, שעליה דווח בכתבה, שהפוסט שלה בפורום הוסר לפני שבע שנים מ-TripAdvisor".

לדבריו, מאז 2010, "המדיניות והתהליכים שלנו התפתחו בכדי לספק מידע באופן טוב יותר למטיילים אחרים. למעשה, חיפוש באינטרנט פשוט יראה ביקורות רבות ממטיילים בשנים האחרונות שכתבו על חוויות ממקור ראשון, הכוללות ענייני שוד או גנבה, תקיפה ואונס".

קרטר הוסיף וציין כי "אנחנו מזועזעים מכך שהקורבן חוותה את ההתקפה בחופשה שלה במקסיקו, ונוסעים אחרים צריכים להיות מודעים לאירוע זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים