"כולם רוצים קישוריות – אבל תקשורת זו צריכה להיות מאובטחת"

"האלחוט הוא חלק ממארג האבטחה שלנו - כל מה שקורה, בכל הארגון, משוקף החוצה ופנימה, אחורה וקדימה באופן אוטומטי", כך אמר אהרון אהרון, מנהל אזורי לתחום אלחוט בפורטינט

אהרון אהרון, מנהל מכירות אזורי לתחום האלחוט ופתרונות גישה מאובטחים בפורטינט ישראל

"כל הארגונים רוצים ליהנות מקישוריות, כולם רוצים צריכים להיות מחוברים – אבל התקשורת הזו חייבת להיות מאובטחת", כך אמר אהרון אהרון, מנהל אזורי לתחום אלחוט, פורטינט (Fortinet).

אהרון דיבר ב-361 Security FORUM, כנס הלקוחות השנתי של פורטינט. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ד') והיום (ה') במלון מלכת שבא באילת, בהשתתפות יותר מ-200 לקוחות ושותפים עסקיים של החברה. את הכנס הנחה בני פלח, מנהל אזור ישראל, יוון וקפריסין בחברה.

בעבר, אמר אהרון, "האלחוט לא נתפס כאופציה ממשית בארגונים מסורתיים. היום המדובר בכורח".

המשתמש החזק ביותר בתקשורת אלחוטית

אהרון הציג מחקר לפיו מגזר הבריאות בעולם הוא המשתמש החזק ביותר בתקשורת אלחוטית, ולאחר מגזר החינוך. "דירוג הקמפוסים בארץ מבוסס על איכות התקשורת, זה מה שמביא סטודנטים לבוא בכיף לקמפוס". מגזרים נוספים, ציין אהרון, "הם המגזר הפיננסי, הקמעונאות והערים החכמות".

"כולם משתמשים באינטרנט של הדברים", אמר, "גם אם חלקם אינו מודע לכך, כי לכולם יש בבית מונים למדידת צריכות החשמל והמים. חלפו עברו הימים בהן חברות החשמל ותאגידי המים העירוניים שלחו סטודנטים לבתים לקרוא מונים".

אהרון הציג מחקר של מכון פונימון (Ponemon Institute) שהציג את עלות הפרצות במגזרים השונים, בחלוקה למספר האוכלוסין: במקום הראשון ארגונים במגזר הבריאות, עם עלות פריצה של 355 דולרים לנפש, ולאחריו: חינוך (246), פיננסי (221), מדעי החיים (195), קמעונאות (172), אנרגיה (148), טכנולוגיה (145), והמגזר הציבורי (80).

כך, הזכיר אהרון אירוע שקרה בחודש שעבר, אז התגלתה פירצה קריטית בתקן האבטחה לסיסמאות Wi-Fi בעולם. הגילוי, ציין, "הוא בעל משמעות בשל החשיפה הפוטנציאלית למתקפות של האקרים על נתבי הרשת, פרטית או ארגונית". פירצת האבטחה שהתגלתה היא בפרוטוקול WPA2, פרוטוקול האבטחה הנפוץ ביותר לרשתות ה-Wi-Fi בעולם.

"חישבו על פריצה לרמזורים בעיר כעל מתקפה בעולם האינטרנט של הדברים", אמר, "כשכל הזמן יהיה בהם אור ירוק. זו קטסטרופה תחבורתית".

בלי להתפשר על זריזות, גמישות, או ביצועים

"הכלכלה הדיגיטלית כיום", ציין אהרון, "מחברת יותר משתמשים, מכשירים, יישומים ונתונים מאשר בעבר, במטרה להניע ערך עסקי. מיליארדים של מכשירים הפועלים במסגרת האינטרנט של הדברים פועלים אוטומטית, בלא משתמש אנושי, באמצעות רשתות IP".

"מכשירים אלו מעבירים כמויות עצומות של נתונים, אשר חוצים נקודות גישה קוויות ואלחוטיות, דרך רשתות ציבוריות ופרטיות, ולאורך תשתיות מסורתיות ותשתיות ענן".

"על מנת שארגונים יוכלו להתחרות בהצלחה בכלכלה דיגיטלית חדשה זו, הם נדרשים להטמיע אסטרטגיית אבטחה מתואמת היטב, אשר יכולה לראות ולשלוט בנתונים הללו, לאורך כל הרשת חסרת הגבולות, מבלי להתפשר על זריזות, גמישות, או ביצועים".

אהרון סיכם באומרו כי "האלחוט הוא חלק ממארג האבטחה שלנו. כל מה שקורה, בכל הארגון, משוקף החוצה ופנימה, אחורה וקדימה – באופן אוטומטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים