מי החברה שתעביר את משרד האוצר לענן?

אולקלאוד תפתח, תטמיע ותיישם את המעבר לענן - בשלבים הראשונים בארבע יחידות אסטרטגיות באוצר, בפרויקט שהיקפו נאמד בעשרות מיליוני שקלים

מיכל מזרחי, מנמ"רית משרד האוצר. צילום: דוברות המשרד

אולקלאוד (AllCloud) היא החברה שזכתה במכרז של משרד האוצר לתשתיות CRM בענן, על פלטפורמת Salesforce. החברה תפתח, תטמיע ותיישם את המעבר לענן – בשלבים הראשונים בארבע יחידות אסטרטגיות במשרד האוצר, ששמותיהן עדיין לא פורסמו.

למכרז ניגשו חמש חברות המתמחות בענן ולשלב הסופי עלו אולקלאוד ומיקרוסופט (Microsoft). ההיקף המוערך של הפרויקט, לאורך כמה שנים, נאמד בשוק בעשרות מיליוני שקלים.

מיכל מזרחי, מנמ"רית משרד האוצר, שהובילה את המכרז, אמרה כי "זהו פרויקט הדגל של מערכות המידע במשרד האוצר ל-2018 ומרב המשאבים יופנו לפרויקט זה". לדבריה, "היעד החשוב בפרויקט, מעבר למעבר לענן, הוא החיבוריות והקישוריות בין כל היישומים ומערכות המידע הפועלות במשרד – וזה האתגר שיעמוד בפני החברה שזכתה".

חידוש נוסף במכרז הוא הנגשת שירותי הענן גם ללקוחות הישירים של היחידות שיוחלט להעביר אותן לענן. מדובר ביחידות רגולטוריות על מגזרים מסוימים במשק ולאחר שהטמעת הפרויקט תסתיים, הגופים המפוקחים על ידי אותן יחידות יוכלו לחבר גם הם את המערכות שלהם לענן של האוצר, ובכך לייעל את השירות ואת העבודה שלהם.

בנוסף לארבע היחידות (בשלב הראשון), תקים אולקלאוד סביבת פיתוח במשרד האוצר, שתאפשר לעובדיו להעלות יחידות נוספות לענן בפיתוח וביישום עצמי. באגף מערכות המידע של האוצר עובדים 160 איש, מתוכם 20 הם עובדי מדינה והיתר עובדי מיקור-חוץ מחברות כוח אדם שזכו במכרזים שונים שנערכו.

לדברי מזרחי, המעבר לענן הציבורי, שיושב מחוץ לגבולות ישראל, נעשה תוך הקפדה על כל היבטי אבטחת המידע. באפיון המכרז וביישומו מעורבים גופים כמו רשות התקשוב הממשלתי ומטה הסייבר.

רונית רובין, מנכ"לית אולקלאוד. צילום: קובי קנטור ז"ל

רונית רובין, מנכ"לית אולקלאוד. צילום: קובי קנטור ז"ל

"אין ספק שהענן הוא הכיוון שאליו אנחנו הולכים", סיכמה מזרחי. "באופן טבעי, אנחנו עושים זאת בשלבים, בזהירות. הפרויקט הזה הוא פיילוט, ועל פיו נסיק מסקנות ונלמד לגבי העתיד".

"קפיצת דרך טכנולוגית למשרד האוצר"

רונית רובין, מנכ"לית אולקלאוד, אמרה כי "עצם המעבר של משרד האוצר לשימוש במערכות הענן של Salesforce מהווה קפיצת דרך משמעותית ואסטרטגית מבחינה טכנולוגית ותפעולית. בהמשך לזכייה בפרויקטים קודמים במגזר הממשלתי והציבורי, אנחנו גאים לקחת חלק גם בפרויקט אספקת תשתיות CRM של Salesforce למשרד האוצר".

אמיר חונגה, מנכ"ל חטיבת היישומים באולקלאוד, שאחראית על ביצוע הפרויקט, ציין ש-"מדובר בשינוי מהותי של חוויית המשתמש בכל רמה – מנותני השירות ועד למקבליו, אנחנו, אזרחי מדינת ישראל". לדבריו, "משרד האוצר הוא חלוץ בבחירת התפיסה החדשנית של מתן שירותים באמצעות תשתיות ענן ושימוש באפליקציה כמו זו של Salesforce במגזר הממשלתי. אין לי ספק שבעתיד נראה גופים ממשלתיים נוספים עושים מעבר דומה, לצורך שיפור והתייעלות במתן שירותים לאזרח".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים

    מיכל כל הכבוד על האומץ מאמין בך ובאנשי הצוות התותחים !

אירועים קרובים