זעם בארה"ב: אמזון העלתה מחירי מצרכי יסוד לקראת ההוריקן אירמה

בזמן שאזרחים בדרום-מערב ארצות הברית נערכים לקראת ההוריקן, ענקית הקמעונות העלתה מחירים של בקבוקי מים ומוצרים לשעת חירום - וסופגת ביקורת חריפה

אמזון. צילום: BigStock

אמזון (Amazon) רגילה לביקורת ציבורית, אך הפעם עומדת קמעונית המסחר ברשת בפני סבב חדש של האשמות מכיוון שהקימה עליה את זעמם של תושבי פלורידה, שמתכוננים לחורבן הפוטנציאלי של ההוריקן אירמה.

לפי הדיווחים, ענקית המסחר אונליין העלתה את מחיריהם של מצרכי חירום וסחורות בסיסיות על רקע התקרבותה של הסופה, שמדורגת בקטגוריה 5 בעוצמתה.

מה שקומם במיוחד את האזרחים הוא העלאת מחירי המים. Business Insider דיווח שלקוחות רבים פנו לטוויטר (Twitter) בכדי לשתף תמונות מסך של בקבוקי מים מתוצרת המותגים השונים – למשל, Aquafina ונסטלה (Nestlé) – שתומחרו ב-20-25 דולר למארז, כשמחירם הרגיל עומד על 4-8 דולר למארז. היו גם משתמשים שטענו שהתבקשו לשלם 100 דולר עבור מארז מים. משמעות הדברים היא שצילומי המסך הציגו עלייה של מאות אחוזים במחיר, וזה לפני תוספות עלויות עבור משלוח מזורז.

דיאנה מוסקוביץ', עורכת בכירה ב-Deadspin, סיפרה על אחד המקרים הקיצוניים ביותר של עלויות המשלוח המזורז – שהמחיר ששילמה עבור התענוג הוא, לטענתה, 179.25 דולר למארז של נסטלה.

למרות צילומי המסך, אמזון טוענת: המחירים לא השתנו

דובר מטעם אמזון הצהיר כי החברה "אינה עוסקת בתמחור גל", משמע – בשינוי מחירים בגין מצב חדש מסוים. "מחירי אמזון לא משתנים לפי אזור או מיקום אספקה. המחירים על מים בבקבוקים מאמזון, ומוכרים של צד שלישי שמספקים את צרכי הלקוחות שלהם בעצמם, לא השתנו במידה ניכרת בחודש האחרון".

אירמה נחשבת ל-"סופת ההוריקן החזקה ביותר באוקיינוס האטלנטי שנרשמה בהיסטוריה", והיא צפויה להכות בארצות הברית בשבוע הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים