"אנו מעודדים שימוש בכל הכלים הדיגיטליים שיש לתלמידינו"

"אנו בעיצומו של יישום מאיצים חדשים, במטרה להתאים את הלימודים בבתי הספר התיכוניים לעולם החדש", כך לדברי יואל רוטשילד, ראש מינהל למו"פ והכשרה ברשת אורט

יואל רוטשילד, ראש מינהל למו"פ והכשרה ברשת אורט

כ-100 אלף תלמידים ב-220 בתי ספר של רשת אורט החלו את לימודים בסוף השבוע שעבר. הרשת מעסיקה 600 מורים ו-200 עובדי מינהל, עם תקציב שנתי של 1.5 מיליארד שקלים. את פרטים אלו מסר יואל רוטשילד, ראש מינהל למו"פ והכשרה ברשת אורט.

"אנחנו במגמת גידול תמידית", אומר רוטשילד. "בכל שנה נוספים לנו שלושה-ארבעה בתי ספר בכל המגזרים; יהודים, ערבים, חרדים ועוד".

"בשנתיים האחרונות אנו בעיצומו של יישום מאיצים חדשים במטרה להתאים את הלימודים בבתי הספר התיכוניים לעולם החדש", אומר רוטשילד. "המאיץ הראשון הוא בתחום הדיגיטל. היום נותנים לבתי הספר סל שלם של כלים דיגיטליים שעומדים לרשות התלמידים. בין הכלים הדיגיטלים ניתן למצוא אפלקיציות שעומדות לרשות התלמידים, סימולטורים, נגישות לכלי גוגל (Google), ויקיפדיה (Wikipedia) ועוד.

"אנחנו מעודדים שימוש בכל הכלים הדיגיטליים והניידים שיש ברשות התלמידים", אומר רוטשילד". "הרעיון הוא להכשיר תלמידים לעולם המחר שיהיה מבוסס על קריירות מקבילות, חוצי תחומים. אנו מאפשרים לתלמידים ובתי הספר השונים שיקול דעת רחב.

חידוש נוסף שרשת אורט מעלה הוא פלטפורממה להוראה סינכרונית,שם מורים יכולים לפתוח חדר וירטואלי ולהיות בקשר עם התלמידים 24/7, בשידור חי.

"הביקוש לכלי הזה אדיר, במיוחד לקראת בחינות, אז נערכים מרתונים בנושאים שיהיו במבחן", אומר רוטשילד. לדבריו, הרשת אינה מאמינה ב-MOOC וקורסים בקורסרה (Coursera). "זו טכנולוגיה שכשלה בכל העולם האקדמי. על אף שהיא שיטה נפלאה אין מי שמלווה אותה. אתה לא יכול ללמוד בלי מורה- מנטור שילווה אותך. עדיין לא המציאו את הרובוט שיחליף את המורה", אומר רוטשילד.

מעודדים יזמות וחדשנות בחינוך

"אנחנו מעודדים יזמות וחדשנות בחינוך", הוא מסביר, "אבל צריך גם לגרום לשינוי להורים ולתלמידים. לעודד אותם יותר להשתמש בכלים דיגטליים, לבצע בהם יישומים שיגבירו את המעורבות שלהם בחומר הלימוד".

בתחום הטכנולוגיה הרשת ממשיכה לעודד פרויקטים ויזמות בתחום הרובוטיקה, ואף זכתה בפרסים על כך. רוטשילד אומר כי "בתחום ההנדסה אנו מספקים 35% מהטכנאים שהצבא צריך ו-20% מכוח האדם בשוק".

רוטשילד מציין כי הרשת משקיעה מאמצים לשלב בלימודים הגבוהים גם תלמידים מהפריפריה ועשירונים נמוכים יותר, ולהכשיר אותם לכל מקצועות העתיד, שחלק גדול מהם יהיו מבוססים על כלים דיגטליים".

לאורך כל הפעילות של הרשת מלווה החזון החברתי שלה, כפי שמנכ"ל הרשת, צבי פלג, מוביל מזה שנים. הרשת מניפה במקביל את דגל הערכים, נתינה לזולת, כדי לחזק את חוסנה החברתי-ערכי של ישראל.

"דגל החינוך המדעי-טכנולוגי שואף לכך שהדור הצעיר יבסס את מעמדה של ישראל כמדינת מדע וטכנולוגיה", אומר רוטישלד. "הערך הזה מיושם במרכזי חדשנות, שמוקמים בתוך בתי הספר והם מלווים על ידי מנטורים מהתעשיה".

"אנו מעוניינים לייצר לתלמידים תפיסה בה כל אחד יכול להיות יזם, כל אחד יכול לפתוח חברה – אבל צריך לדעת לעשות את זה. המסר שלנו הוא שהם יהיו מייקרים, עם רגישות לחברה, ולא מאני-מייקרים כפי שרבים עושים זאת" אומר רוטישלד לסיום.

רוטשילד כיהן עד סוף השבוע שעבר כראש המו"פ של אורט, והחל מהשבוע החל בתפקידו הנוכחי, במקום אלי אייזנברג, הוותיק, שפורש בקרוב לגמלאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים