עוד תקלה במערכות בריטיש איירווייז

ההפסקה בפעילות המערכות השפיעה על עמדות הצ'ק אין בשני שדות התעופה המרכזיים של לונדון

לפני שעולים למטוס כדאי לקנות איזה גאדג'ט. צילום: encrier/BigStock

מערכות המחשוב של בריטיש איירווייז (British Airways) נפלו אתמול (ד') וגרמו לשיבושים חמורים בשדות התעופה הית'רו (Heathrow) וגטוויק (Gatwick).

ההפסקה בפעילות המערכות השפיעה על עמדות הצ'ק אין בשני שדות התעופה המרכזיים של לונדון. זה הביא לעיכוב במועדים של טיסות רבות, ומאות נוסעים נזעמים שיתפו את רגשותיהם והתסכול שלהם על חברת התעופה במדיה החברתית.

בתגובה הודיעה בריטיש איירווייז כי "לקוחות נרשמים לטיסות כרגיל לאחר שהבעיה, שאותרה מוקדם יותר –  נפתרה. אנו מצטערים על העיכוב הזמני במשך הזמן שהצ'ק אין לקח לפני כן, אצל נוסעים שעלו לטיסות מוקדם יותר הבוקר. הבעיה נפתרה עכשיו והצוותים שלנו עובדים באופן מאומץ על מנת לסייע ללקוחות לצאת לחופשות שלהם".

מבין 80 טיסות של חברת התעופה הבריטית, שיצאו מהית'רו בין השעות שמונה ו-11 בבוקר אתמול, 35 יצאו מאוחר או "התעכבו", כך בלשון חברת התעופה.

בסוף חודש מאי השנה בעיות קשות במערכות ה-IT של בריטיש איירווייז שיבשו את תכניות המסע של אלפי נוסעים, לאחר שכל טיסות החברה מנמלי התעופה הית'רו וגטוויק בוטלו.

שום עדות לכך שהבעיות הן תוצאה של מתקפה

החברה הודיעה כי נאלצה לבטל את כלל הטיסות שהיו אמורות להמריא מנמלי התעופה שליד לונדון, בשל התקלה העולמית שהתגלתה במחשביה.

חברות תעופה אחרות שטיסותיהן מגיעות אל ומחוץ לשני שדות התעופה לא הושפעו מהתקלה. נוסעים תיארו מצב כאוטי בשדות התעופה, וחלקם ביקרו את חברת התעופה על היעדר מידע לטסים.

בריטיש איירווייז מצידה התנצלה, והודיעה לנוסעים שלא להגיע כלל לשדות התעופה. מנכ"ל החברה, אלכס קרוז, אמר כי "אנו מאמינים כי הסיבה השורשית הייתה בעיית אספקת חשמל".

בהודעת וידיאו שפורסמה בחשבון הטוויטר (Twitter) הוסיף קרוז ואמר כי "אני באמת מצטער שאין לנו עדיין חדשות טובות, אבל אני יכול להבטיח לכם שהצוותים שלנו עובדים קשה במיוחד בכדי לפתור את הבעיות האלו". קרוז טען כי אין שום עדות לכך שהבעיות במחשב הן תוצאה של מתקפת סייבר.

ארגון העובדים הבריטי, GMB, אמר כי התקלות יכלו להימנע אם בריטיש איירווייז לא הייתה מעסיקה את עובדי ה-IT שלה במתכונת עובדי קבלן. חברת התעופה הכחישה את הטענה, ואמרה כי "לעולם לא היינו מתפשרים על היושרה והביטחון של מערכות ה-IT שלנו".

בעקבות אותה תקלה פרחו בחלל המדיה החברתית תיאוריות קונספירציה רבות על הסיבות ה-"אמיתיות" למה שקרה – אולם מעבר להצהרות החברה על תקלה במערכות החשמל, לא נמסרו סיבות ופרטים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים