בריטיש איירווייז: אלפי נוסעים עוכבו עקב התרסקות מערכות המחשוב

בשל תקלה במערכת המחשוב הגלובלית, טיסות חברת התעופה מבריטניה נדחו ונוסעים התעכבו שעות ארוכות בשדות תעופה באנגליה ● לטענת החברה אין שום עדות לכך שהבעיות במחשב הן תוצאה של מתקפת סייבר

רק רוצים הביתה. אילוסטרציה: zurijeta/BigStock

בעיות קשות במערכות ה-IT של בריטיש איירווייז (British Airways) שיבשו בסוף השבוע האחרון את תכניות המסע של אלפי נוסעים, לאחר שכל טיסות החברה מנמלי התעופה הית'רו (Heathrow) וגטוויק (Gatwick) בוטלו.

החברה הודיעה כי נאלצה לבטל את כלל הטיסות שהיו אמורות להמריא מנמלי התעופה שליד לונדון, בשל התקלה העולמית שהתגלתה במחשביה. חברות תעופה אחרות שטיסותיהן מגיעות אל ומחוץ לשני שדות התעופה לא הושפעו מהתקלה.

נוסעים תיארו מצב כאוטי בשדות התעופה, וחלקם ביקרו את חברת התעופה על היעדר מידע לטסים. בריטיש איירווייז מצידה התנצלה, והודיעה לנוסעים שלא להגיע כלל לשדות התעופה.

מנכ"ל החברה, אלכס קרוז, אמר כי "אנו מאמינים כי הסיבה השורשית הייתה בעיית אספקת חשמל".

בהודעת וידיאו שפורסמה בחשבון הטוויטר (Twitter) הוסיף קרוז ואמר כי "אני באמת מצטער שאין לנו עדיין חדשות טובות, אבל אני יכול להבטיח לכם שהצוותים שלנו עובדים קשה במיוחד בכדי לפתור את הבעיות האלו". קרוז טען כי אין שום עדות לכך שהבעיות במחשב הן תוצאה של מתקפת סייבר.

ארגון העובדים הבריטי, GMB, אמר כי התקלות יכלו להימנע אם בריטיש איירווייז לא הייתה מעסיקה את עובדי ה-IT שלה במתכונת עובדי קבלן. חברת התעופה הכחישה את הטענה, ואמרה כי "לעולם לא היינו מתפשרים על היושרה והביטחון של מערכות ה-IT שלנו".

בריטיש תציע לכל הנוסעים שהתקלה פגעה בהם, אפשרות לקביעת מועד טיסה חדש או להחזר כספי מלא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים