מיקרוסופט הציבה את שוק החיפוש בסין בעדיפות עליונה

בחברה מייחסים חשיבות רבה לשוק הסיני, שמספר הגולשים שבו הוא הגדול ביותר בעולם ● מיקרוסופט מעוניינת להתחרות על הובלת שוק מנועי החיפוש בסין ב-Baidu, שנתח השוק שלה עומד על 64% ● אנליסטים מעריכים, כי הגולשים הסינים זקוקים לזמן נוסף כדי להסתגל לבינג, וכי בשנה או בשנתיים הקרובות יחולו בשוק מנועי החיפוש הסיני שינויים משמעותיים

מיקרוסופט (Microsoft) מייחסת חשיבות עליונה לשוק החיפוש בסין, שבו עליה להתחרות מול Baidu המקומית ומול גוגל (Google) על ליבם של הגולשים בשוק האינטרנט הגדול בעולם.

מנתונים של חברת המדידה comScore עולה, כי מאז שהשיקה ענקית התוכנה את מנוע החיפוש בינג (Bing) בשפה האנגלית, עלה בהדרגה הנתח של מיקרוסופט בשוק החיפוש, והגיע בחודש נובמבר ל-10.3%, בהשוואה ל-17.5% ליאהו! (!Yahoo) ול-65.6% לגוגל.

במיקרוסופט מקווים שמנוע בינג בשפה הסינית ינחל הצלחה דומה, לפחות בשלב הראשון. בינג הושק בסין בחודש יוני בגרסת בטה, ללא פרסום רב.

"מיקרוסופט מחויבת לשוק הסיני ורואה בסין את השוק בעל החשיבות האסטרטגית הרבה ביותר", נמסר מענקית התוכנה. "הקמנו את המרכז לטכנולוגיית חיפוש בסין כדי להבין טוב יותר למה זקוקים משתמשי האינטרנט במדינה. זאת, על מנת שנוכל לספק להם את המוצר המתאים ביותר".

השוק הסיני משמש מוקד חשוב לחברות האינטרנט המבקשות להתרחב אל מחוץ לארצות הברית, אך בעיות הלוקליזציה והתחרות הקשה מצד אתרים מקומיים מקשות על חברות דוגמת יאהו!, אי-ביי (eBay) ואמזון (Amazon) לחדור לשוק הסיני. בסין למעלה מ-350 מיליון גולשי אינטרנט – המספר הגדול ביותר בין כל מדינות העולם.

ברבעון השלישי של 2009 הסתכם ההיקף של שוק החיפוש בסין ב-350 מיליון דולרים – עלייה של  38%. החברה המובילה היא Baidu המקומית, עם נתח של 63.9%, כאשר גוגל נמצאת במקום השני עם 31.3%, על פי חברת המחקר Analysys International. "גוגל הצליחה לצבור נתח גדול, אך היא עדיין אינה מאיימת על הדומיננטיות של Baidu, ואילו בינג מפגר הרחק מאחור", אמר וולאס צ'ונג, אנליסט של קרדיט סוויס (Credit Swiss).

להערכת ג'ין ניילי מ-Analysys, הגולשים הסינים זקוקים לזמן נוסף כדי להסתגל לבינג, לפני שמנוע החיפוש של מיקרוסופט יוכל להפוך למתחרה של ממש במנועים המבוססים. עם זאת, ניילי הוסיפה, כי מאז שהשיקה מיקרוסופט את גרסת הבטה של בינג ועד חודש אוקטובר, עלה מספר המבקרים הסינים במנוע החיפוש ב-30%. "בשנה או בשנתיים הקרובות עשויים לחול שינויים משמעותיים בשוק החיפוש בסין", העריכה ניילי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים